Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Ben'ci Misiniz?

Ben'ci Misiniz?
 

Hemen hemen hepimizin içinde bir bencillik duygusu vardır..ama bazılarımızda biraz daha fazlacadır..bu psikiyatride ''narsist''kişilik olarak tanımlanır..(Hasan Arslan kardeşimiz daha iyi bilirler)kişileri depresyona sürükleyebilir..

Bu tip kişler sürekli övgü duyma ihtiyacı içerisindedirler..öfke ve kıskançlık duyguları agır basar..başarı ve yeteneklerini abartarak anlatırlar..olaganüstü görürler kendilerini..kendilerine iltifat edilmesi ve pohpohlanılması için ortamlar hazırlarlar sürekli..umursanmadıklarını gördükleri zaman veya,kendilerinden üstün gördükleri zat yanlarında olunca,depresyona girerler veya hırçınlaşırlar..

Onlar,asla eleştirilemezler..çünkü kusursuz birer varlıktırlar kendilerine göre..eleştiri kendisine yönelik iyi amaçlı bile olsa,kendilerini çevresine karşı aşagılanmış bir insan duygusuna kapılırlar..aşırı tepkiler vererek karşısındakini ezme..kırma duygusuna kapılırlar..

''Narsist,veya egoist,bir başka adıyla bencil''insanların yaptıkları işlerden hoşlanılır genelde ama..kişiliklerinden nefret edilir..çünkü devamlı bir lider olma hevesi içerisindedirler.ben..ben..ben..diyerek gezerler,konuşurlar çünkü sürekli.. kalabalık bir ortamda kendilerini öne atmayı..farkedilmeyi çok sevdiklerinden sesleri çok fazla çıkar..''en iyi ben yazarım..en iyi ben anlatırım..konuşurum..yaparım..ederim..bakın ben ne yaptım..''tarzındadır davranışları..

Onlar ne de olsa farklı insanlardır..diğer insanlardan kendilerini ayırt ettiren özelliklere sahiptirler..Bencillik üzerine

kendini begenmişlik üzerine bir hikaye vardır..ben çok severim..içerisinden çok güzel bir ders çıkarılır..anlayabilene.

Ölüp,öteki dünyaya giden bir adam vardır..şeytan bu adamı,nefis yemek kokuları olan bir odaya götürür..odanın ortasında büyük bir tencere ve çevresinde oturan insanlar vardır.Bu çok zayıf ve bir deri bir kemik kalmış insanlar acıyla inlemektedir.

öteki dünyaya yeni gelen bu adam,tencerenin çevresindeki insanların ellerinde kepçeye benzeyen,uzun saplı kaşıklar görür..Kaşıklar ellerine baglıdır..kaşıkları tencereye daldırabilmekte..ama..hiçbirşey yiyemiyorlardır ne yazık ki..çünkü kaşıkların sapı o kadar uzundur kii.ellerindeki kaşıkları bir türlü agızlarına götüremezler..mutsuzluk yüzlerinde okunur.

''Lütfen''der şeytana adam 'bana bir de öteki odayı gösterir misin?.''elbette, sonsuzlukta birkaç dakikanın ne önemi var''der şeytan.

Adam öteki odaya şöyle bir kapıdan bakar çok şaşırır hem de kafası karışır.gördükleri aynıdır yalnızca, insanlar mutlu ve saglıklıdır kahkahayla gülmektedirler.

Tam çıkarken dönüp bir kez daha bakar adam odaya herkes elindeki kaşıklarla birbirini beslemektedir. canı sıkılır. Dönüp şeytana der ki ''burayı hiç sevmedim öteki odaya gidelim''

Hepimiz bir bütünüz..Hepimiz insanız.Hepimizin az çok bir takım egoları vardır. Fakat birbirimize ihtiyacımız da vardır..güzel şeyler çıkarmak adına kenetlenmemiz gerekir..kucaklaşmamız gerekir..Almamız gereken dersler vardır birbirimizden..ama tabii ki alabilene..

SEVGİ'yLE...

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..