Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '13

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Ben çocuğumu hayvanat bahçesine götürmüyorum

Ben çocuğumu hayvanat bahçesine götürmüyorum
 

 

Ben çocukluğumda çok gittim. O zamanlar böyle bir bilinç yokmuş. Hayvanların doğal ortamlarından koparılıp kafesler arkasında yaşamasının ne kadar korkunç olabileceğinin farkında değilmişiz. Aslanı, kaplanı, fili, maymunu çocuk başka nerede görecek yoksa?!? Hem bir sürü eğlence de var bu parklarda. Hayvanlar eğitmenleriyle gösteriler yapıyor. Uzaktan bakınca ¨ne çok seviliyorlardır kim bilir¨ diye düşünüyorsunuz. Oysa acı gerçekle karşılaşmak için internette biraz araştırma yapmak yetiyor.

Ben Koray'ı götürdüm. Bu hatayı bir kere yaptım. Daha doğrusu çocukluğumdan sonra ilk kez 2 sene önce bir yurt dışı gezisinde dünyanın en iyi, en büyük hayvanat bahçelerinden biri olarak adlandırılan parklarından birine çok yakındık ve 'gidelim' dedik. Hem Koray da çok seviyor hayvanları. Gittik. Oldukça büyük alanlar bırakılmış hayvanlara, nispeten keyifleri yerinde gibi gözüküyor ama işte doğal değil. Kendi yaşam alanlarında değiller. Keşfetmek isteseler karşılarına parmaklıklar, dev cam paneller çıkıyor. Kendimi çok kötü hissettim. Bütün parmaklıkları açmak istedim. O 1 metre kuyruğu olan tropikal kuşlara mı üzülsem, iki ağaç arasında kalan maymunlara mı bilemedim. Güya kutup buzullarının nasıl yok olmaya yüz tuttuğunu gösteren bir sergi vardı. Tam yanında da buzullardan çok uzakta hayatta tutunmaya çalışan kutup ayılarını gösteriyorlar. Bakıcıları bir kova balıkla besleyerek gösteri yapıyor. Oysa ben eminim kendi doğal ortamlarında kendi buzullarıyla yok olmayı tercih ederler bu hayvanlar. Kısaca o parkı gezmeyi bitirmeden çıktık.

Yaralı hayvanların bakıldığı daha sonra da doğaya salıverildiği bir park olsa anlayışla karşılarım ama bu hayvanlar büyük bir ticaretin başrol oyuncuları olarak karşımızdalar. Nasıl besleniyorlar, nasıl bakılıyorlar, o gösteriler için nelere maruz kalıyorlar bilmiyorum. Türkiye'dekileri düşünmek bile istemiyorum. Kim bilir nasıl bir para harcanıyor ziyaretçiler tarafından ki tüm hayvan hakları gösterilerine,  yürütülen kampanyalara rağmen devam ediliyor.

Sirkler, yunus parkları, hayvanat bahçeleri hatta dev akvaryumlar... Ben o hatayı bir kere yaptım. Benim çocuğum aslanı, kaplanı, zürafayı belgesellerde görsün. Biz kedi, köpek besleyelim,  sokaktaki hayvanlara yardım edelim yeter. Vahşi ortamlarında olması gerekenlerin 2 metre yanlarına sokulmasına gerek yok. Geçen sene okulunda hayvanat bahçesine ve akvaryumlardan birine gezi vardı göndermedim. Göndermeyeceğim ve çocuğumu bu bilinçle yetiştirmeye de kararlıyım.

 

Irem Erdilek

Slingomom.com

Twitter.com/slingomom

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..