Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '14

 
Kategori
Güncel
 

Ben de 'hukuk' arıyorum, 'kişiye özel hukuk' değil Cumhurbaşkanım!

Ben de 'hukuk' arıyorum, 'kişiye özel hukuk' değil Cumhurbaşkanım!
 

12. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan


Ben de ‘hukuk’ arıyorum, ‘kişiye özel hukuk’ değil Cumhurbaşkanım!

Ben ‘hukukçu’ bir babanın oğluyum.

Rahmetli babamla gurur duyuyorum, ruhu şad olsun!

Babam bu vatan topraklarında tek bir kuruma, PTT İşletmeleri’ne Hukuk İşleri Müdürü olarak kesintisiz 41 yıl 8 ay 13 gün bu Milletin efendisi değil hizmetkarı oldu.

Sizin de aramakta olduğunuz hukukun vicdanımızın sesi olduğunu babam öğretti bize

İnsan ruhunun bir özelliği olan vicdan, hak ile batılı, hayır ve şer-i tanır, birbirlerinden ayırıp seçer

Siz niçin hukuk arıyorsunuz?

Ben ‘adalet’ ve ‘eşitlik’ ilkesine aykırı olmayan hukuk arıyorum.

Siz ‘kişiye özel hukuk’ muarıyorsunuz?

2002 yılında Milletvekili seçilme yeterliliğini nasıl elde ettiniz?

Recep Tayyip Erdoğan’ın milletvekili seçilebilmesini sağlamak amacıyla ‘ideolojik ve anarşik eylemlerden dolayı hüküm giymiş olmak’ durumu, milletvekili seçilmeye engel olan haller arasından ‘kişiye özel hukuk’ marifetiyle yapılan değişiklikle çıkartılmıştı.

Türkiye’de hukuk, son dönem AKP Hükümetinin iktidar etme süresini uzatmak, yaptıkları yasal olmayan uygulamalarına ‘meşruiyet kazandırmaktır.

Hukuk, Erdoğan’ın başbakanlığı döneminde AKP yöneticilerinin elinde bir silaha dönüşmüş, ‘kişiye özel hukuk’ dönemi başlamıştır.

Oysa hukuk devleti, Sami Selçuk’un ifadeleriyle: ‘Toplum sözleşmesi, yani anlaşmasıdır ve kendi kendini düzenler, girişim gücü devlette değil bireyde, sivil örgütlerdedir. Her şey hukukun hakemliğinde çözülür, devlette toplumda hukuk karşısında eşit ve bu nispette hak ve yükümlülüğe sahiptir.’

2002 yılından günümüze uzanan süreçte yargının, yürütmenin ayak bağı, engel oluşturduğu anlayışını deklare eden Erdoğan adil yargıçlar arıyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın hukuk anlayışında ise ‘hukukun üstünlüğü’ ilkesi yer almıyor; ‘güçlünün bireysel üstünlüğü’(çıkarları) ilkesini oluşmuştur.

Yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde adaletin tecellisi için görevini yapan yargıçlar Erdoğan’ın eleştiri oklarını üzerine topluyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Galataport’la ilgili ikinci kez yürütmeyi durdurma kararı veren Danıştay’ı ‘vatana ihanet’ ile suçladı.

Erdoğan, ‘Ben ülkemizde bu yargıya nasıl güveneceğim?  Cumhurbaşkanı ihanet-i  vataniye içinde olursa suçludur. Peki yargıç, ihanet-i vataniye içindeyse nedir?’ ifadesini kullandı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, T.C. Danıştay Başkanlığı üyelerini vatan hainliği, suçlaması nedeniyle elindeki belge ve delillerle Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmak yükümlülüğü taşıyor.delill

Sonuçta, HDP eşbaşkanları Pervin Buldan ve Selahattin Demirtaş, 2015 Newroz veya 2015 Genel Seçimlere milletvekilliği adaylığına son başvuru tarihinden önce başta APO, Kandil ve PKKnın silahlı örgüt üyelerinin serbest bırakılmaları için önerge vereceklerini medya ile paylaşmış bulunuyor.

Nasıl serbet bırakılacaklar?

Şehitlerimiz, Gazilerimiz ve aileleri adına 'kamu vicdanı'nın sesine kulak vermek zorunda değil miyiz?

26.11.2014,

Not: Fotoğraf  Atımtıdır

 
Toplam blog
: 392
: 908
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..