Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
492
 

Ben de 'Türkiyeli' değilim!.. Ama 'Türküm'...

Ben de 'Türkiyeli' değilim!.. Ama 'Türküm'...
 

Ben de “Türkiyeli” değilim!.. Ama “Türk'üm”…

Konu: ‘TÜRK ırkla ilgisinin’ değil; ‘TÜRK kavramının’ iletişim bilimindeki yerini belirlemektir.

Globalleşmiş dünya düzeninde bütün bu ‘gaflet,’ dalalet’ ve ‘hıyanet’ içerisinde yapılan saldırılar karşısında ‘ATATÜRK İlke ve Devrimleri’ Ulusumuzun ‘güvenlik supabını’ oluşturmaktadır.

Bir ‘Milliyet Bloggerın’ blog yazısında;

  • “Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olarak doğdum, doğduğumdan beri aynı topraklarda yaşıyorum.; nüfus kağıdımda T.C. Vatandaşı yazar, yaşadığım ülke hala ’Cumhuriyet’ ile yönetiliyor ise benim ‘Türkiyeli’ olmam mümkün değil !..” ifadesini candan kutluyorum.
  • Ancak “Türkiye Cumhuriyeti de özel bir isimdir, bir vatanın adıdır. Olsa, olsa ‘Türkiye Cumhuriyetli’ demek gerekir ki ‘Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı’ demek  uzun geliyorsa…” ifadesine katılmıyorum.

Çünkü “Türk Ulusunun bağımsız ve egemen olarak üzerinde yaşadığı yeryüzü parçası ve onun havası ile karasularına TÜRKİYE denir.”

Türkiye, bir ‘ülkedir,’ yani bir ‘vatandır.’ Türkiye’de yaşayanlar da TÜRK'tür  ve Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı’dır.

1982 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 66. Maddesi, ‘Türk devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes TÜRK'tür.’ demektedir. Bu ilke, Anayasa Hukuku bakımından, vatandaşların siyasal haklardan yararlanmaları bakımından önemlidir.’

‘Vatandaşlık,’ genellikle bir ülkenin siyasal/yasal bir parçası olmak demektir. Vatandaşın ‘politik katılımı’ vardır.

Özetlersek: ‘birey hakkı’ ile ‘Devlet’ arasındaki ‘hukuki’ bağdır. Bireyin etnik kökeniyle ilgili değildir.

“Dünya Vatandaşlık ve Göçmenlik Literatürü’nde,” ‘uyrukluk,’ yurttaşlık,’ ‘tabiiyet’ sözcükleri ‘vatandaşlık’ yerine kullanılabilir.

‘Vatandaşlık’ ‘hukuki’ bir kavramdır. ‘TÜRK kavramı’ ‘hukuki’ bir kavram değildir.

Dünyanın neresinde olursa olsun, ‘aile meclisinde, işyerinde, okulda, manavda, vapurda, caddede her birimiz ‘TÜRK'üz.’

Başvurumuzu yaparken, işlemlerimizi tamamlarken, ‘Banka’da,’ ‘Vergi Dairesinde,’ ‘PTT’de,’ ‘Karakolda’ ve  ‘Adliyede’ ise her birimiz ‘Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşıyız.

Bu topraklarda yaşayanlar için ‘Türkiyeli’ diye bir ifade kullanılamaz.

İşte bir ‘TÜRK evladı’ Dünya’nın neresinde olursa olsun ‘TÜRKLÜĞÜ'yle’ öğünmelidir…

“NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!”

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

"Türkiyeli" kavramı ile "Türk" kavramı ayrı ayrı algılanacak kavramlar. İlki 'vatanla' ilgili, ikincisi 'mensubu olduğun milletle' ilgili. Yabancı bir ülkede "Nerelisin" sorusuna verilecek cevap "Türkiyeliyim" olacaktır. Onun haricinde bu kelimenin etnik köken olarak kullanılması doğru değil. Şu yazdığımız yazı hangi dilde, konuştuğumuz hangi dil ise biz oyuz işte, yani TÜRK'üz. Bunu saklamanın, dolandırmanın, birilerinden çekimenin hiç gereği yok. NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE...

S Zobu 
 31.10.2012 17:26
Cevap :
Merhaba,Yaklaşımınız bilimsel olmadığı için size katılmıyorum. Konuyu Sosyolojik perspektiften irdelersek:"TÜRKLÜK" kavramı nerede doğduğuna bakılmaksızın tüm alt kültürleri içerir.Eğer yurt dışında kendinizi'Türkiyeli' olarak tanıtırsanız iki kez hata yapıyorsunuz. Sizin bakış açınız ile; eğer siz Türkiye toprakları üzerinde, bu vatanda doğmadınız ise; Fransa'da doğduğunuzu varsayalım. O zaman nerelisiniz? Sizin deyiminizle, Türkiyeli mi, yoksa Fransalı mısınız? Uluslararası politika ve iletişimde kullanılan'parametre'coğrafi'değil'siyasal/sosyolojik' parametredir.Kimlikte çifte standart uygulayamayız. Uluslararası arenada diğer ülkelerdeki örneklere bakalım:Almanyalı değil, Alman,İngiltereli değil,İngiliz,İtalyalı değil,İtalyan,Rusyalı değil,Rus,Amerikalı değil,I am an American. Size tüm kalbimle, "NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE..." katılıyorum.Selamlar,  02.11.2012 6:32
 

kırk yıl düşünsem "nerelisin" sorusuna, "Türküm" cevabı vermek aklıma gelmezdi. ne kadar salakmışım. hele Türkiye dışında Türk olmadığı gerçeğine, bu yazıyı okuyunca muttali oldum. yazana aferin. Türkiyeliyim, Gümüşhaneliyim, Kelkitliyim ve Türküm. anlamayan Türkler için "I am from Turkey."

Abdullah Aydin 
 14.09.2012 14:48
Cevap :
İlginize çok teşekkür ederim. Katkım oldu ise 'ne mutlu bana' Selamlar,  17.09.2012 2:29
 

Türkiyeli kavramını anlamadım anlamamda mümkün değil. Her zaman nwrelisin dediklerinde macır kökenliyim derim lakin "Ben Türküm" . Doğru bir söz" ne mutu Türkün diyene". Saygılar...

hssensoz 
 12.09.2012 11:05
Cevap :
Merhaba, size katılıyorum. Eğer bu ülkenin her türlü olanağından yararlanan, toprağında yeşeren ve olgunlaşan etnik kökeni ne olursa olsun doğaçlama 'Ne mutlu 'TÜRK'üm diyene' haykırabilmek T.C'ne olan saygının ve sevginin ifadesidir.Teşekkürler, Selamlar  13.09.2012 17:29
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 414
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 898
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster