Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
 

Ben de 'Türkiyeli' değilim!.. Ama 'Türküm'...

Ben de 'Türkiyeli' değilim!.. Ama 'Türküm'...
 

Ben de “Türkiyeli” değilim!.. Ama “Türk'üm”…

Konu: ‘TÜRK ırkla ilgisinin’ değil; ‘TÜRK kavramının’ iletişim bilimindeki yerini belirlemektir.

Globalleşmiş dünya düzeninde bütün bu ‘gaflet,’ dalalet’ ve ‘hıyanet’ içerisinde yapılan saldırılar karşısında ‘ATATÜRK İlke ve Devrimleri’ Ulusumuzun ‘güvenlik supabını’ oluşturmaktadır.

Bir ‘Milliyet Bloggerın’ blog yazısında;

  • “Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olarak doğdum, doğduğumdan beri aynı topraklarda yaşıyorum.; nüfus kağıdımda T.C. Vatandaşı yazar, yaşadığım ülke hala ’Cumhuriyet’ ile yönetiliyor ise benim ‘Türkiyeli’ olmam mümkün değil !..” ifadesini candan kutluyorum.
  • Ancak “Türkiye Cumhuriyeti de özel bir isimdir, bir vatanın adıdır. Olsa, olsa ‘Türkiye Cumhuriyetli’ demek gerekir ki ‘Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı’ demek  uzun geliyorsa…” ifadesine katılmıyorum.

Çünkü “Türk Ulusunun bağımsız ve egemen olarak üzerinde yaşadığı yeryüzü parçası ve onun havası ile karasularına TÜRKİYE denir.”

Türkiye, bir ‘ülkedir,’ yani bir ‘vatandır.’ Türkiye’de yaşayanlar da TÜRK'tür  ve Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı’dır.

1982 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 66. Maddesi, ‘Türk devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes TÜRK'tür.’ demektedir. Bu ilke, Anayasa Hukuku bakımından, vatandaşların siyasal haklardan yararlanmaları bakımından önemlidir.’

‘Vatandaşlık,’ genellikle bir ülkenin siyasal/yasal bir parçası olmak demektir. Vatandaşın ‘politik katılımı’ vardır.

Özetlersek: ‘birey hakkı’ ile ‘Devlet’ arasındaki ‘hukuki’ bağdır. Bireyin etnik kökeniyle ilgili değildir.

“Dünya Vatandaşlık ve Göçmenlik Literatürü’nde,” ‘uyrukluk,’ yurttaşlık,’ ‘tabiiyet’ sözcükleri ‘vatandaşlık’ yerine kullanılabilir.

‘Vatandaşlık’ ‘hukuki’ bir kavramdır. ‘TÜRK kavramı’ ‘hukuki’ bir kavram değildir.

Dünyanın neresinde olursa olsun, ‘aile meclisinde, işyerinde, okulda, manavda, vapurda, caddede her birimiz ‘TÜRK'üz.’

Başvurumuzu yaparken, işlemlerimizi tamamlarken, ‘Banka’da,’ ‘Vergi Dairesinde,’ ‘PTT’de,’ ‘Karakolda’ ve  ‘Adliyede’ ise her birimiz ‘Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşıyız.

Bu topraklarda yaşayanlar için ‘Türkiyeli’ diye bir ifade kullanılamaz.

İşte bir ‘TÜRK evladı’ Dünya’nın neresinde olursa olsun ‘TÜRKLÜĞÜ'yle’ öğünmelidir…

“NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!”

 
Toplam blog
: 392
: 908
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..