Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

Ben de bırakıyorum...

Bugün son gün, hatta şu an son saatler... Tam 30 yıllık bir birlikteliğe "Sonsuza dek elveda" diyorum. Her 'elveda'nın, bir 'merhaba'sı vardır. Sigarayı bırakıyorum ve sigarasız bir yaşama "Merhaba" diyorum. Daha doğrusu demeye hazırlanıyorum. (Şu an, bırakmaya hazırlandığım sigaradan derin bir nefes çektim, ardından çayımı yudumladım.)

Neden bırakıyorum, bu çok sevdiğim, içmekten keyif aldığım, sıkıntılı, üzüntülü anlarımda paket paket tükettiğim, bir kadeh içkinin yanına meze yaptığım, "Ben başladığım hiçbir işi yarım bırakmam arkadaş!" diye hakkında büyük büyük nutuklar attığım, zararlarından çok yararlarını saydığım, eleştirenlere cansiparene savunduğum bu zıkkımı?... (Zıkkım sözcüğü anneme aittir.) Ölüm korkusu mu, hayııırrr... Kanser mi, hayııırrr... (İnanın ben kanseri yenerim.) Sürünmek korkusu mu, eveeettt... Gözümün önünde babam örneği duruyor. 45 yıl içti, şimdi KOAH denilen hastalığın pençesinde ve artık yatağa bağlı, anneme ve biz çocuklarına muhtaç bir biçimde yaşamını sürdürmeye çalışıyor. Çünkü artık bırakın ayağa kalkıp iki adım atmayı, oturmak için doğrulmaya çalışırken bile soluksuz kalıyor. Yani akciğerleri artık tükenmiş durumda. Buna sürünmek denir işte. Benim 16 yaşında bir kızım var. Birgün babamın durumuna düşüp, bana bakması için kızımın hayatını gasp etmeye, sadece onu doğurduğum ve yaşama hazırladığım için, onun yaşamını ipotek altına almaya, kendi hayatını yaşamasını engellemeye hakkım yok.

Tabi başka nedenlerim de var. Artık iki kat merdiven çıkınca tıkanmalar, gece yarıları öksürmeler, hırıltılar... En kötüsü de ne biliyor musunuz, artık ikinci bile değil, üçüncü sınıf vatandaş muamelesi görmek. (Bir sigara daha yaktım, yatıncaya kadar içeceğim, sabah bu perdeyi kapatmış olacağım.) Kararlıyım, üstelik ilaç vb. desteği almayacağım, sigaranın yerine sakız, kuruyemiş koymayacağım, tamamen kendi irademle bırakacağım. Kilo almamak için diyet yapacağım. (Belki bu arada fazla kilolarımdan da kurtulurum.) Böylece kendimi bir kez daha kendime kanıtlayacağım, irademi test edeceğim, zor bir işi daha başarmanın mutluluğunu yaşayacağım. (Daha ne olsun yani?)

Haaa ayrıca, Irak'ta, Filistin'de, Lübnan'da çocukları öldüren savaşta taraf olan sigara tekellerine de, küçücük de olsa bir kazık atmış olacağım. Benim ülkemdeki tütün üreticisini, kendi işçisi yapmaya çalışan, bizim topraklarımızda kalitesi dünyaca bilinen şark tipi tütün yerine, virginia ve burley tütününü yerleştirmeye çalışan uluslararası tekellere, "Sizin kötü tütününüzü içmeyeceğim" diyeceğim.

Sabah uyandığımda benim için yepyeni bir gün başlamış olacak. Biliyorum, bir süre, belki uzun bir süre sıkıntı yaşayacağım. Sinirli olacağım. Parmaklarımdaki boşluğu hissedeceğim. (Ama parmaklarımın arasındaki sarılıktan kurtulacağım.) Çayım, kahvem öksüz kalacak ama tadlarını daha iyi alacağım. Bilmediğim başka fiziksel tepkiler yaşacağım. İnanıyorum ki, kazanacaklarım hepsine değer. Kendim için, kızım için, tüm sevdiklerim için, bırakacağıma inanmayanlar için, başaracağım... Elveda sigara...

 
Toplam blog
: 37
: 1503
Kayıt tarihi
: 26.08.06
 
 

1958 doğumluyum, İzmir'de yaşıyorum. 17 yıl gazetecilik yaptım ve emekli oldum. Şimdi babamın kurduğ..