Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ben denedim

Yaz geldi malum av yasağı var ve bazı balıkların zamanı değil zamanı olmayan balıkların içerisinde en güzeli ve en lezzetlisi hangisidir bilir misiniz? Asma yaprağında pişen Sardalya balığı.

Hemen nasıl oluyor bu Sardalya dediğinizi duyar gibi oldum. Tarifi vermeye başlıyorum. En az 1 kilo Sardalya Balığı, mangalımızın ızgarasını örtecek kadar Asma yaprağı.

Sardalyalarımızı güzelce yıkadıktan sonra “1 kişiyi mutlaka mangala bakmakla görevlendirmeyi unutmayın.“ Mangal üzerindeki ızgaranın alt tarafına asma yapraklarını dizdikten sonra Sardalyaları yerleştirip üzerlerini de asma yaprakları ile kaplıyoruz. Mangalın başındaki arkadaşımıza da bir kadeh rakı vermeyi ihmal etmeyelim bu arada.

Asma yaprağında pişen Sardalyalarımızı ailemiz, dostlar ve olmazsa olmaz rakımız ile afiyetle tüketiyoruz.

Kalın sağlıcakla.

Tarif Babam Metin Aytürk’ten alıntıdır.

 
Toplam blog
: 10
: 715
Kayıt tarihi
: 31.07.09
 
 

1973 yılında kışın çamuru yazınsa tozu meşhur olan (şimdilerde öyle değil) Eskişehir'de doğdum il..