Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ben diktatörüm... Ben liderim... Ben insanım...

Ben diktatörüm... Ben liderim... Ben insanım...
 

Türkmenistan devlet başkanı Saparmurat Niyazov -Türkmenbaşı-dünyaya gözlerini yumdu. Sovyet Rusya' nın en büyük cumhuriyetlerinden birinin başına, 1992 yılında yapılan seçimde%99.9 oy alarak cumhurbaşkanı oldu. Yaşayan üç büyük diktatörden biri olarak medyada yer aldı(Diğerleri Küba ve K.Kore liderleri). Bizlere garip gelen uygulamaları gündeme getirildi sadece. Ben her zaman olduğu gibi madalyonun öbür yüzünü anlatmaya çalışacağım.

Türkmenistan da okuma yazma oranı %100, satranç en popüler sporlar arasında. Enerji ülkesi Türkmenistan, komşusu Afganistan' a bedava elektrik veriyor ve Afgan gençlerine ücretsiz eğitim olanakları sağlıyor.T ürkmenistan %20 büyüme hızı ile gelişen ülkeler sıralamasında en ön sıralarda. Türk işadamlarının katkısı bir hayli fazla bu büyüme hızına.Kişi başına düşen milli hasıla: 6299 Dolar (2003).
Orta Asya da "sıcak" bir konumda olan Türkmenistan komşuları ile dost bir ülke. BM'de bu tarafsızlığı tescillemiş durumda.Resmi dili ise Türkmen Türkçesi. Türkmenistan Hükümeti, vatandaşlarına doğalgaz, su ve elektriği ücretsiz olarak vermektedir. Devlet et, süt, tereyağı, ekmek, ve şekeri çok büyük ölçüde sübvanse etmektedir.

Madalyonun diğer yüzündekilerden sadece birkaçı bunlar. 90 lı yılların başında bağımsızlığını ilan eden bir ülke için önemli sayılacak şeyler. Atatürk'ün türkmencesi sayılabilecek bir isimle anılmak istenen Türkmenbaşı , ölümünden sonrası için bir plan yap(a)madığı için bir kargaşa ortamı bekleniyor dost ve kardeş Türmenistan'da. Umarım Azerbaycan' da olduğu gibi enerji politikalarının belirlediği haritaların, petrol ve doğalgaz devlerinin oyuncağı olmasına izin verilmez.

Türkmen halkının, Rus kültüründen sıyrılmasına dayakı bir eser olan Ruhname'den bir kesitle, bağımsız Türkmenistan'ın ilk cumhurbaşkanı Türmenbaşı'na sonsuzluğa yolculuğunda rahmet diliyorum.

"Bu topraklar bizim sevgimiz, gayretimiz, alın terimiz, bereket olup Türkmen sofrasına geri dönmektedir. Ben hayata bu toprağı sevmekle başladım, ben bu toprağın bağrına sevgi olarak dönerim. Yüce Allah'ın emriyle, üçüncü bin yılın bölgesi başımıza düştüğü günlerde 1991 yılında Türkmenistan bağımsız devlet oldu. Her bir Türkmen, milletinin tarihi yazgısından, milli devletinden, cemiyetinden, onun bölünmez bütünlüğünden, ittifakından mesuldür. Bizim Dede Korkut gibi, Mahtumkulu gibi cevahir zihinli, elmas muhakemeli bilge kişilerimiz var. Yüce Allah bizi insan olarak yarattı. Her bir vatandaşımızın asil ve dürüst insanlar haline gelmelerine imkan sağlamak bizim mukaddes borcumuzdur. Gücünü gayretini, sevgisini, ömrünü bütünüyle ortaya koyabilen halkımız varken, bu toprağı cennete döndürüp, muhteşem altın cemiyeti kurmazsak ayıp olur! Aziz Türkmen halkım! Sen moralini yüksek tut, yaptığın işin hakkını ver, zenginleş, zenginleştir yurdunu!"

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..