Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '06

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Ben fişimi istiyorum….

Maliyemiz , gelir vergisi ve kurumlar vergisi gibi doğrudan vergileri toplayamıyor. Bu gün için vergi gelirinin % 70’ini KDV ve ÖTV gibi dolaylı vergiler oluşturuyor. Onun için İMF istedi diye fiş toplamayı kaldırmak yine saf halkımın , Fatma hanım teyzemin , Mehmet bey amcamın, çalışan işçi kardeşlerimin başında patlayacak… Aradaki farkı bunlar yine bilmeden ceplerinden ödeyecekler… Şöyle bir düşünün; Fiş toplamanın asıl “ sebebi hikmeti “ , toplayana ek gelir sağlamak değildir. Bunların en önemli yararları ;

1 – KDV ve ÖTV vergilerinin kaçışını önlemek.

2 - Kayıt dışı alış verişi kayıt içine almak..

3 – Vergi mükelleflerinde ve halkta vergi bilinci oluşturmaktır..

Bu sistem bizde ( fiş toplama ) vergi sistemine beklenenden daha fazla katkı sağladı. Bu fonda oldukça tatminkar para gelmeye başladı… Vergi mükellefi fiş vermeyi , halkımızda fiş istemeyi öğrendi… Türkiye’de KDV oranı % 18 lerde ..

Halkın cebinde ve mükellefin cebinde fazla para yok… Onun için “ Fiş alırsanız elinize bir şey geçmeyecek , bizden fiş istemeyiniz , 118 lira yerine 100 lira ödeyin ,bu daha iyi “ diyenlere , benim saf halkım içinde“ fişi ver ben 118 ödeyeceğim “diyecek kahramanların çıkacağını zannetmiyorum.. Bu yoksulluk içinde , benim emeklim, aldığı 500 – 600 liralık maaşından 18 milyonda devletime gitsin diyecek durumda değil. … O borçsuz ay başını nasıl bulacağı gayreti içinde… Görüyorsunuz bu durumda Maliye gelir vergisi ve kurumlar vergisi tahsilatını artıramayacağına göre , göreceksiniz seçimden sonra hükümet KDV ve ÖTV oranlarını yükselterek zararına kapatmaya çalışacak..

Bundan da namuslu vergi mükellefi ve fiş istemeyi kahramanlık sayanlar zarar görür… Bunu İMF istiyor diye yapmak hatadır. İMF ‘nin derdi fiş toplayanlara Bütçe’den yapılan ödemelerin kaldırılması , bu paranın fiş toplayanlar yerine faizcilere ödenmesidir.. Ayrıca bir seçim yatırımıdır..

Fiş toplamak zormuş… Halkımız , emeklilerimiz o kadar sıkıntıda ki , onlar için birkaç lira kazanmak için her türlü zorluğa , fiş toplamak, beyanname doldurmak zoruna gitmiyor , buna razı. Yeter ki maaşına bir ek olsun , evine bir ekmek daha fazla girsin…

Bizde hem vergi sisteminin kapsamı dardır , hem de Maliye vergi toplayamıyor. Vergi toplamakla sorumlu olanlar , kaçıranlardan şikayetçi oluyor. !...Vergi yüzsüzleri diye gazetelerde , listeler yayınlanıyor.. Aslında yayınlanan listeler vergi yüzsüzlerinin değil , yakalanan güçsüzlerin listesidir… Çünkü listedekiler yakalanan kazlardır ve kümese yerleştirilmişlerdir.. Onlar elde oldukları için vergilerini tıpış tıpış ödeyeceklerdir.. Asıl yüzsüzler vergi dairesinin kapısından bir defa dahi geçmeyenlerdir… Ne hikmetse hükümetlerde onların üzerine gidemez.. Onlardan niye korkarlar ben bilemiyorum…

Bir defa daha yazıyorum ; Fiş istemeyi kaldırmak büyük hatadır…

Göreceksiniz en kısa zamanda yine gelecektir.. Doğru yol birdir.

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..