Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '10

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Ben hep utandım, o nedenle III. Köprüye evet diyorum.

Ben hep utandım, o nedenle III. Köprüye evet diyorum.
 

Milliyet Gazetesi 1973 yıllığı (Esat Sönmez kütüphanesi)


Çok iyi anımsıyorum, İstanbul Boğazı'na ilk köprü yapılacağı zaman ne kadar da karşı çıkan vardı. Herşeye rağmen köprü yapıldı ve Boğaziçi'ni inci bir gerdanlık gibi süsledi. Sonra ikinci köprü gündeme geldi. Yine bir sürü karşı çıkan oldu. Şimdi üçüncü köprü gündemde ve yine karşı çıkanlar var.

Bizde muhalefet olmak böyle bir şey. Herşeye karşı çıkacaksın. Yooo, sakın merak etmeyin, iktidarda olanlar bütün bu köprülere karşı çıkanlar olsaydı ve köprüleri onlar yapmaya kalksalardı, o zaman da bugün köprü için canla başla çalışanlar karşı çıkacaktı.

Karşı çıkışin amacı da çevreyi düşünmek falan değil, düpedüz kıskançlık.

Muhalefettekiler istyor ki, iktidardakiler iyi şeyler yapmasın ve halkın oyunu almasın. Bir başka gurup ise köprünün geçeceği yol çevresindeki yapılanmanın artacağı ve böylece orada arsası bulunanların rant elde edeceği.

İyi de bu köprü mutlaka bir yerlere yapılmalı. "O rant elde etti bu rant elde etti" diye hiç bir şey yapmadan beklemek mi lâzım?

Marmaray Projesi'ne de karşı çıkanlar olmadı mı? Ya şimdi tüp geçide karşı çıkanlar olmuyor mu?

Bedrettin Dalan, deniz otobüslerini getirdiğinde yine muhalafet bas bas bağırıyordu ve karşı çıkıyordu. Şimdi, şu deniz otobüsleri olmasaydı ne yapardık diye düşünen var mı? Bakın, mevcut deniz otobüsleri bile ihtiyacı karşılamıyor.

Ya yeni İstanbul vapurlarına ne demeli? İstanbul Büyükşehir Belediyesi "Vapurlar değişiyor" dediğinde yer yerinden oynadı. "Vapurumu isterim" kampanyaları başladı. Bilmem ki şimdi yapılan vapurları görenler dediklerinden utanıyor mu? Üsküdar-Haliç yolcu vapurları da dahil olmak üzere, İstanbul'a yapılan bütün vapurlar olağanüstü konforlu. İstanbul'un manzarasına göre tasarlanmış panoramik yapılı harika vapurlar. İçlerinde ve sahillerinde bulunan belediyeye ait büfelerin işletmesi de hem ekonomik hem temiz hem de insani ilişkilerde gayet başarılı.

Lütfen, yapılan iyi şeyleri tebrik etmesini bilelim.

Dünyanın başka ülkesinde bu işler nasıl yapılıyor çok merak ediyorum. İktidarda hangi parti olusa olsun, iyi bir şey yapmaya kalktığı zaman muhalettekiler hemen itiraza başlıyor. E, o zaman iktidar hiç bir şey yapmadan öyle saksı gibi otursun! Olacak şey mi?

Çevreciler, çevre kirlenecek, ağaçlar yok edilecek diye karşı çıkıyor. O köprü yapılmasa da aynı sayıdaki araç İstanbul trafiğinde zaten dolaşacak. Bırakın hiç değilse şehir merkezinden uzakta dolaşsın araçlar. Bir de ağaç meselesi var. Kesilen ağaçların yerine mutlaka yenileri dikilecek. Hükümet ve bakanı bu konuda söz verdiler. İslâmiyette bir ağaç kesmek bir insan öldürmekle eş değerdedir. Bence, ağaçlar fazlasıyla yerine dikilecektir. Dikilecektir de sonra bugün karşı çıkanlar onları kesip oralara villa-milla yapmazlar umarım.

İstanbul Boğazı'na bu köprülere, bu tüp geçitlere karşı çıkanlar kendi çözümlerini de getirmek zorundadırlar. Ne yapılmalı? Araçlar trafiğe çıkmamalı mı? Araç üretimi ve ithali durdurulmalı mı? İnsanlar bir kıtadan diğerine kırk sekiz saatte mi geçmeli?

Şu ilk köprü yapılmadan önceki Harem-Sirkeci arabalı vapurlarının kuyruklarını hatırlayanlarımız var mı? Günlerce orada kuyrukta beklerdi insanlar. Araçlarda yatıp kalkar kahvaltı eder ve karşıya geçmek için vapur beklerlerdi. Allahtan Süleyman Demirel muhalefeti dinlemedi de o güzelim köprünün yapılması için talimatı verdi. Ecevit de güzel bir jest yaparak iktidarda kendi olmasına rağmen, ilk köprünün açılışını muhalefetteki Süleyman Demirel'e yaptırdı. Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk, küçük bir konuşmayla açılışa katıldı.

Üçüncü köprü gerekli mi?

Şu anki iktidar partisine muhalifim. Ama, diyorum ki İstanbul'a bu köprü gerekli. İstanbul'a Marmaray gerekliydi. Tüp geçit de gerekli.

Nitekim Marmaray bitiyor. Şİmdi sırada çevre düzenlemeleri var. Bu çevre düzenlemeleri bittiğinde İstanbul'un bir çok semtini tanıyamacaksınız. Artık araçları yol üzerinde göremeyeceksiniz. Sahiller halkın yürüyüş ve spor ihtiyacına dönük olarak yeniden yapılandırılacak. Eminönü, Üsküdar, Kadıköy meydanları çağdaş birer şehir meydanlarına dönüşecek. Ancak, aradaki farkı anlamak için bu meydanların bugünkü durumlarını lütfen aklınızdan çıkarmayın.

Evet, ben üçüncü köprüyü onaylıyorum. Çünkü, bugüne kadar karşı çıktığım köprüler, tüp geçitler, deniz otobüsleri, yeni vapurlar bittiği zaman ben karşı çıktığıma çok utandım. Çünkü, hepsi insanımızın ihtiyacını en güzel şekilde karşıladılar.

Bekleyin, beş yıl içinde İstanbul'un çehresi çok değişecek.

Güzel şeyler yapılıyor.

Hiç değilse projeler bunu gösteriyor. Fakat, bazı hukuksal nedenler hariç, bugüne kadar gerçekleşmemiş bir proje de yok.

 
Toplam blog
: 278
: 3275
Kayıt tarihi
: 26.05.07
 
 

İstanbul'un Kadıköy ilçesinde doğdum. Bir daha da Kadıköy'den ayrılmadım. İstanbul Üniversitesi, Ede..