Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '12

 
Kategori
Deneme
 

Ben iki çiçeği çok sevdm

Ben iki çiçeği çok sevdim. Biri Şakayık diğeri Akyıldız. Geçen gün annem dikkatimi çekti, “ ikisinin de çiçekleri beyaz “ dedi. Evet, ikisinin de çiçekleri beyaz. Biri gelinlik diğeri kefenlik gibi. Gelinliği giydik. Eh, eninde sonunda kefenliği de giyeceğiz, yani öleceğim. Kaçınılmaz son. Ha, Tanrı kefenle mi nasip eder orası bilinmez. Fakat benim dileğim; yatağımda bilincim açık yumuşak bir geçiş yapmaktır o bilinmeze.

Şakayık çiçeğinin adına ben ilk Feng Shu ile ilgilenirken rastladım. Feng Shu açısında önemli beş çiçekten biri Şakayık. Sağlık ve serveti; aşkı ve çiçekli olduğu zaman bolluğu temsil ediyor. Annemin ve kardeşimin bahçesinde misler gibi kokmakta Şakayıklar şu günlerde. Tüm sevdiklerime önerdiğim bir çiçek.

Diğeri ise nasıl kavuştuğumuzu başka bir yazımda uzun uzadıya anlattığım Akyıldız. O da çok tatlı. Kokusu yok ama görüntüsü o kadar hoş ki kokusunun yokluğu o kadar da ilgilendirmiyor beni. Hem sonra artık kokulu çiçeklerin bile kokusunun olmadığı günümüzde, orijinal kokusuz bir çiçek bana o kadar da itici gelmiyor Ne de olsa doğası o Akyıldız’ın.

Yıldız yıldız serpiliyor her tarafına bembeyaz çiçekleri. Tıpkı gökyüzündeki yıldızlar gibi. Bu arada ben, “ gökyüzünde yalnız gezen yıldızlar / yeryüzünde sizin kadar yalnızım “ dizelerine sahip o parçayı da çok severek dinlerim. Yalnızlığıma yalnız olmadığını anımsatmak için. İyi gelir bana.

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..