Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ben kınadım böyle oldu!

Ben kınadım böyle oldu!
 

Pazarda dolaşır iken halen unutuyorum sevgili Cimi ve benim dışında evde başka bir mevcudu olmadığını ne görür isem sebzelerden bir kilo, domates ve meyvalardan bir kaç kilo olmak üzere elim kolum dolu zor bela kapıya getiriyorum.

Aradan bir kaç gün geçince sebzeler tazeliğini yitirmeye başlayınca da geçiyorum mutfağa kendime söylene söylene derin dondurucu için hazırlamağa başlıyorum.

Üç ayrı yerden domates almışım. Üç kilo çanakkale domatesinin kabuklarını soyup tuzlayıp ayrı kaplara dolduruyorum kışın çıkarıp çıkarıp yer iken "ne marifetli kadınım iyi ki koymuşum "diye kendi kendime övünmek için.
İki ayrı yerden barbunya almışım. Ayıklıyorum önce onları, börülce var aynı ince sevda misali ayıkla ayıkla bitmiyor. Ayıklamakla bitse birde onları domates, soğan biraz yağ ile pişirip kaplara koyarak kış için hazırlamak da gerek.
Patlıcanlar melül mahzun bana bakıyor, bizi de bizi de pişir dercesine. Onları alıp alaca soyuyorum çizgili pijemalarını giydirip tavaya yatırıyorum. Rehavet basıyor patlıcanları bunu fırsat bu fırsattır diye kızartıyorum alaca patlıcanları.
Çarliston biberleri ayıklayıp kızarma sırasına koyuyorum. Bolca domates doğrayıp, koca bir baş sarımsağı soyup sovana çeviriyorum. Patlıcan biberler domates ve sarımsakları tuz ilavesi ile ocakta tıkır da mıkır pişmeğe bırakıyorum.

Bir arkadaşımdan öğrendimdi bu yemeği. Dinlenince tadına doyulmuyor inan. Tüm günüm tembellikle geçti. Aslında yapılacak iş çok değil ama...
Herşey bir komşumun haksız yere kınamamla başladı. Sağolsun ev işleri hiç bitmezdi. Onu izlerdim pencereden, bayram günü bile badana yaptığına şahittim. Babaannemizle birlikte onun bayram günü temizlik yapmasını "cık cık cık olmaz ki, bayram günü evler tertemiz olmalı, diyerek o muhteşem yorumlarımızı yapmıştık, kınama başına gelir derlerdi de inanmazdım.

Sen misin bu yorumu yapan, şimdi ben komşu Zehra dan daha fena oldum. bayram sabahı biter oldu işlerim.

Biraz iş, bir mola, biraz iş bir çay molası, biraz iş tv de bir şeyler izleme der iken bakıyorum gün bitmiş.
Siz siz olun kimseyi kınamayın. Ben kınadım böyle oldu. Bir cumartesi günüm mutfak ta geçti yemek kokuyorum buram buram.

Bu koku bu koku da ne yemeğimmmmmmm...ve perde...

Olayda anlatılan kişiler halen aynı konumdadırlar. Komşunun adı da Zehra...Zehra beni affet.
 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..