Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '15

 
Kategori
Güncel
 

Ben Kürt olsam bugünlerde

Ben Kürt olsam bugünlerde
 

Ben Kürt olsam bugünlerde

Asla ırkçı olmam

Asla ayrılıkçı olmam

Asla yakınlarımın da

Irkçı ve ayrılıkçı olmasına izin vermem

Önlerim var gücümle olanları

Göndermem onları bataklığın içine

Öğütlerim sıkıca

Tam demokratik Türkiye için çalışalım diye

Eşitliğin kardeşliğin ve özgürlüğün olduğu yer

Sadece ve sadece tam demokratik yapıdır

Oturur düşünürüm derin, derin

Ve görürüm ki 21. Yüzyıl insanlığı

Sorunları kavga gürültü yaratmadan

Hele savaş çığırtkanlığı yapmadan

İnsanca ve insani duygularla çözülür

Ne der bir atasözümüz

“Hayvanlar koklaşa, koklaşa

İnsanlar konuşa, konuşa anlaşırlar”

Bundan iyi öğüt olur mu ha sorarım size

Bakın dinleyin bir kez daha beni

...

IRKÇILIK SAFSATASI

Varsam gitsem İmralıya

Seslensem ta gönülden

Anlatsam şu ırkçıya özenle

Irkçılığın safsatalığını

 

Desem ona

İnsanım diyende

Sadece insandır kıymetli olan

İnsana kıyamaz insan

Hele insanım diye sözler söylerken

Kutsala öykünende

Irk konusu barınmaz asla

Irk dediğin nedir ki

Senin emeğin yok bir kere

Bir nebze de olsa onda

Sen Kürt doğmuşsun

Ben Türk doğmuşum

Bir başkası Arap

Nedir bunda bizim etkimiz

Övünülecek bir şey varsa dünyada

O da

İnsana saygı duymak

Onu sevmek korumaktır

Kardeşiz biz unutma

Gel aklı kullanalım

Sorunları düşünerek çözelim

Budur doğru yol bu yolda yürüyelim

Sorun

Özsaygıyı geliştirerek

Özdenetimi güçlendirerek

Empati yapar duruma gelerek

Sorun çözücülüğü geliştirerek

İşbirliğine yatkınlığı ilerleterek

Bir daha yaşanmamacasına çözülür gider

 

Tanrım

Düşür beni o ayrılıkçının yanına

Anlatabileyim o ayrılıkçıya

Ayrılık olmazı

 

Duysa devlet sesimi

Varsam gitsem İmralı’ya

Kalsam baş başa o ayrılıkçıyla

Konuşsak her şeyi matematikle

(Halil Güven- Şiirlerim-Söke)

Saygı ve sevgilerimle

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..