Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '10

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Ben makarna pişiremedim!

Ben makarna pişiremedim!
 

domateslisi bu!


Dünyanın en kolay işi hazır çorba ve makarna mı pişirmektir yoksa omlet mi?

Pirmete geçen gün makarna tarifi yaptı, benim hatıralarım depreşti.

Evde hane eşrafından kimsenin olmadığı bir gündü. Canım makarna yemek istedi. Biliyorsunuz lokantalarımızda makarna bulunmaz! Yapmazlar ne hikmetse!

Çubuk makarnası vardı evde. Kaşar da var dolapta! Rendeleyeceğim üzerine ve kemali afiyetle yiyeceğim!

Suyu kaynattım! Derince bir kaba soğuk su koydum ve makarnaları güzel bir yıkadım! Gerçekten kirliydiler! Bulanık bulanık suları çıktı! Lavaboya döktüm suyu, sonra makarnaları kaynamış suya attım! Gördüğüm kadarıyla karıştırıyorlardı. Ben de karıştırmaya başladım ufaktan ufaktan! Bir türlü ayrılmıyor makarnalar! Tuz koymayı unuttum diyedir diye bir tutam tuz attım kabın içine! Yok arkadaş, bir türlü ayrılmıyorlar!

Acaba su soğukken mi konuyordu kaba ve sonra ocağa diye hatırlamaya çalıştım! Yok! İyi hatırlıyordum!

Nerede hata yapmıştım? Kimseye de sormaya utanıyorum!

“Vaay Ahmet, artık evde yemekleri sen yapıyorsun demek! Seni de kaybettik desene! “Türü aşağılamalarla karşılaşabilirdim!

Bunlar kaynadıkça birbirlerini bırakırlar diye karıştırıp durmaya başladım! Gittikçe sarılıyorlar birbirine garipler! Sanki “arkadaşlar ölüyoruz bari hep beraber ölelim! Ayrılmayalım” diyorlar.

Acıma duygularım kabardı birden, kapattım ocağı!

Omleti daha önceden yapmıştım!

Bir tava.

İki yumurta.

Bir kaşık tereyağı.

Bir tutam tuz.

Omlet yaptım!

İnsan bildiği işi yapacak! Ben onu bunu bilmem!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..