Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '13

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Ben mi Cesurum, O mu?

Ben mi Cesurum, O mu?
 

Derin bir nefes aldım fotoğraflara bakarken! Bazen yaşam insanı sorguluyor. Onunla kıyaslayınca, bir anne olarak benim yaşadıklarım, günlük şikayetlenmelerim, yok uykusuzdu, yok yemek yemiyordu, yok yaramazlık yapıyordu, o kadar boş, o kadar anlamsız… Geçenlerde Facebook takipçilerimden Özge, bazı yazılarımı cesur bulanlar olduğunu söylemişti. Cesaret? 7 harfli bir kelime. Fakat bazı insanlar onun içini öyle anlamlı bir şekilde dolduruyor ki…

stephanie

Stephanie Hulse. Otuz yaşında, birbirinden tatlı üç çocuk annesi. Dördüncü bebeğine hamileliğinin onuncu haftasında göğsünde bir yumru fark ediyor. Biyopsi yapılıyor. Onyedinci haftada üçüncü dereceden göğüs kanseri tanısı konuluyor. Stephanie sizce ne yapmalı?

O kadar zor bir karar ki… Bir yanda karnında filizlenen yeni bir yaşam, öbür yanda bedenini kemiren bir hastalık, diğer yanda ilgisine muhtaç olan üç çocuk… Stephanie aramızdan bir kadın, bir anne ve kanserle yaşıyor. Teşhisten bir hafta sonra sol göğsü tamamen alınıyor (mastektomi) ve kemoterapiye başlıyor. Stephanie’nin ailesinde daha önce bir kanser vakası yok.

Stephanie’nin Facebook Sayfasından Satırlar

  • Sol göğsümün alınması konusunda en çok yapılan şaka şu: Bedenimin sadece bir tarafından o kadar çok ağırlık alındı ki, dengemi bulamayacağım ya da düz bir çizginin üzerinde yürüyemeyeceğim… Güzel haber! Henüz dengemi kaybederek yere düşmedim ve daire çizerek de yürümüyorum. Woohoo! 
  • Yarın kemoterapiye başlıyorum. Biliyorum beni çok kıskanıyorsunuz :P ve bazılarınız yarın herhangi bir güncelleme yapıp yapmadığımı görmek için Facebook sayfama gelebilirler. Eğer Facebook sayfama herhangi birşey yazamayacak duruma gelirsem, aşağıdaki sevimli kadınlar size (düzenli olarak) göğüs muayenenizi yapmanızı hatırlatsın. :)

göğüs kanseri muayenesi

  • Kemoterapinin yan etkileri: Çişim pembeye döndü. (Şükür ki, bunun olabileceğine dair beni birçok kez uyarmışlardı.) Yine de, hamile olduğunuz zaman, bunun aldığınız kemoterapi ilaçlarından olduğunu kendinize hatırlatmanız gerekiyor.
  • Tıbbi yüz maskeleri, mikroplardan korumalarının yanısıra, insanın katmerli çenesini harika bir şekilde saklıyor! Beni 2 beden daha küçük gösterdiğine eminim!
  • Kendi kendime not: Saçlarını kaybederken, siyah tişört giymek HERŞEYİ gösteriyor! Kocam yılbaşı için bana saç maşası almıştı. İroniye bak! (Saçımı kestirdikten sonra) Bu sabah duş alırken, alışkanlık olarak her zaman kullandığım kadar şampuan kullandım. Bir sürü köpük… Saçlı, saçlı köpük…
  • Kemoterapiye başladığımda kesilme ve enfeksiyonları önlemek için bacaklarımı traş etmekten vazgeçtim ve tüylerin kemoterapiden dolayı zaten döküleceğini umdum. Görünüşe göre yerlerine sağlam tutunmuşlar. Bacak tüylerimin son durumu: Hobbit gibiyim.
  • Sonunda hamileliğin “geceleri tuvaleti kullanmak için 4 kere kalktığınız” noktasındayım… Hmmm. Dinlenebileceğimi ummamak lazım…
  • Bu doğru, bugün yalvarmaya başladım :P Biliyorum, kiminiz bunu tartışmalı olarak görebilir, ancak, yeni doğacak bebeğimi kendim emziremediğim için (ühüüü!) anne sütü bağışlarına ihtiyacım var. Bağış yapacak annelere şimdiden teşekkür ediyorum, bu bebek daha doğmadan çok çekti.
  • Bunu bir arkadaşınızla paylaşın! Her 8 kadından biri göğüs kanserine yakalanabilir! Yeni hasta olanların %50'sinde ailede önceden bir kanser vakası yoktur. Hamileyken göğüs kanserine yakalanma riski 1000'de 1! (Amerika istatistikleri)
  • Garip bir düşünce: Pek çok hamile kadın bebek doğana kadar geçecek haftaları sayar, ben ise kemoterapi seanslarını sayıyorum. Haha… 2 tane daha kaldı!
  • Bugün kadın doğumcumla randevum vardı, ultrasonda bebeğin sesini duymak harika & gelişimi de çok güzel gidiyor! Şimdiden 30 haftalık olduğuna inanamıyorum! Bu kemoterapi seanları sırasında çok daha aktifti… Karnımdaki o tatlı bebek tekmelerini seviyorum!
  • Çocuklar gece yatağa gitmeden önce kafalarını karnıma koyup bebeğin hareket ettiğini hissetmeyi umuyor, bu çok hoş! Gerçekten bu hamileliğimin de öncekiler kadar tadını çıkarmaya çalışıyorum!!!
  • Bugün omlet yaparken kırdığım yumurta çift sarılı çıktı! Daha önce hiç böylesini görmemiştim, ama şans getirdiğini duydum :)
  • Göbeğime kına yaptırdım. Eminim ki beni doğurtacak doktor çok şaşıracak.

gobek kınası

  • Dünyaya hoşgeldin Natalie Charlotte! 48,3cm ve 2,750gr’lık bir tatlılık! Su kesemi sabah saat 2'de patlattılar ve bebek 5:26'da doğdu! Şimdiden 1 saat emzirdim ve sağlığı harika! Şu anda tişörtümün üzerinde yatan küçük ve tatlı bir bebek var. Ne şanslı ki yattığı tarafta bayağı geniş bir boşluk var!
  • Her duyduğumda gülmekten katılıyorum, fakat gerçekten doğru… Sadece bir göğsün varken emzirmenin avantajı: En son hangi göğsünden emzirdiğini hatırlamak zorunda olmamak.

Stephanie’nin sayfası: facebook.com/ALumpAndABump

Stephanie minik kızı Natalie’yi 28 Haziran 2013'de dünyaya getirdi. Önümüzdeki günlerde başlayacağı oniki haftalık bir kemoterapi, ardından altı hafta boyunca yapılacak günlük radyasyon tedavisi tamamlanınca, sol göğsüne rekonstrüksiyon (kaybedilen memenin yerine yenisinin oluşturulması) yapılacak. Yaşadığı sağlık sorunlarına rağmen Stephanie gücünü ve umudunu koruyor.

Bu yazımı;
- Hayatın getirdiği zorluklara rağmen pozitif bakış açısını kaybetmeyen insanlara,
- Yaşama sıkı-sıkıya tutunan cesur kadınlara ve
- Hamilelikle kanser sürecini aynı anda yürüten güçlü anne adaylarına adıyorum.

Sizin gibi CESUR insanlar bana umut ve ilham veriyor.

En kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanız dileğiyle…

snoppy

Zor bir durumun içinde espri yapılacak birşey bulduğun her zaman, SEN KAZANIRSIN!

Tanla

Diğer yazılarım için>> BebekveBen.com
Facebook>> Bebek ve Ben
Twitter>> @Bebek_ve_Ben

Pinterest>> bebekveben

 
Toplam blog
: 143
: 7266
Kayıt tarihi
: 19.09.11
 
 

Merhabalar! Adım Tanla. Dijital tasarımcıyım. Eşim Kuzey ve küçük oğlum Can'la beraber dünyayı ke..