Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '06

 
Kategori
Müzik
 

Ben nası büyük adam olucam?

Ben nası büyük adam olucam?
 

Görmezdim önümü görmezdim, okudum yıllarca hep okudum
okumaktan boynumu büktüm yoruldum
bilmezdim adımı bilmezdim aradım her şehirde aradım
koştum dere tepe aştım dolaştım

Kimin uğruna, ne uğruna

Herkes köşesini kapmış iyi ama ben nası büyük adam olucam
bir tek seni bana çok gördü dünya
iyiler bu savaşı kaybetmiş peki ben nası büyük adam olucam
kötü olmak seni geri getirir mi acaba

Sevmezdim okulu sevmezdim, okudum yıllarca hep okudum
okumaktan boynumu büktüm yoruldum
bilmezdim oyunu bilmezdim denedim her şekilde denedim
denemekle olmadı zaten yenildim

Kimin uğruna, ne uğruna

Herkes köşesini kapmış iyi ama ben nası büyük adam olucam
bir tek seni bana çok gördü dünya
iyiler bu savaşı kaybetmiş peki ben nası büyük adam olucam
kötü olmak seni geri getirir mi acaba

Ben nası büyük adam olucam

"İnandığın Masallar" ve PİNHANİ karşınızda...

Heyecanlandığınız bir anda,

Güneş açınca,

Yağmur yağarken,

Kar yağdığında,

Yolda giderken,

Birini özlediğinizde,

Düşdüğünüzde,

Her şeye rağmen tekrar ayağa kalkıp yürümeye karar verdiğinizde,

Düşlediğinizde,

Hayalleriniz sizi aştığı zaman,

Hiç büyümeyeceğinizi anladığınızda,

Aşıkken,

Yalnızken…

Yanınızda,

Hep aklınızda,

Kulaklarınızda,

Fon müziğim benim...

İki kuzenden oluşuyor grup; Sinan Kaynakçı ve Zeynep Eylül Üçer.

Bulutsuzluk Özlemi’ nden tanıdığımız Akın Eldes üstat da gitarıyla eşlik ediyor Pinhani’ ye.

"Pinhan" gizli demekmiş, Pinhani de "gizliler" anlamına geliyormuş. Pinhani, Sinan ve Zeynep’ in dedelerinin şiir yazarken kullandigi rumuzmuş ve grubun adı buradan geliyormuş.

Grubu ilk dinleyişim, geçen yıl bir kanalda bir dizinin son bölümünde bitiş müziği olarak tek parçası çalınmıştı; “Dön Bak Dünyaya”. İnanılmaz güzellikte bir parça. Aradım taradım ama bulamadım kimin söylediğini. Zaten parçayı dizinin bitişinde kullanırken Pinhani’ den de izin almadan kullanmışlar. Birkaç ay sonra “Ben Nası Büyük Adam Olucam” ile beğenip albümü dinlediğimde “İşte o” dedim bağırarak, dizideki parça! Ve “İstanbulda” yı dinlediğimde “Tamamdır” dedim. Artık birkaç ay dinlerim bu albümü. Nerdeyse yıl oldu ama ben hergün en az bir defa dinliyorum Pinhani’ yi. Unutuldular, Hele Bir Gel, Yıldızlar,... albümün tamamında boş yok! Bazen bünyeye zarar verebiliyor, durduk yere bir melankoli çökebiliyor üstünüze, dinlerken dikkat ediniz. Hanımeller bisküvisinin reklamında vardı, onu yiyince annesini özleyip denizaltının rotasını değiştirip geri dönüyordu asker, annesinin yanına. Siz de bu albümü dinledikten sonra içinizde tuhaf bir duygu hissedeceksiniz. Özledikleriniz gelecek aklınıza, hatta şehirden kaçmak isteyeceksiniz, kimin için bu toz duman diye söyleneceksiniz kendi kendinize. Eğer hala dinlemediyseniz çabuk olun. Çünkü bu güzellikte bir albüm bir masal olabilir, inandığım bir masal... Ve masal bittiğinde albümü bulamayabiliriz. Ama elimde kanıtlarım var, işte bir tanesi; grubun resmi internet sitesi :

www.pinhani.com

Buradan üç parçayı bilgisayarınıza indirebiliyorsunuz ama albümü almanızı şiddetle tavsiye ederim. Türkçe rock ölmedi. Pinhani – İnandığın Masallar’ la uzun geceler yaşayacak daha…

 
Toplam blog
: 73
: 5913
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Yılın en uzun gecesinde doğmuşum. Bu yüzden midir bilinmez ruhlarımızın özgür kaldığı geceleri se..