Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '12

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Ben ne zaman öleceğimi bilmek istemiyorum.

Ben ne zaman öleceğimi bilmek istemiyorum.
 

Biraz evvel İnternette gezinirken bir haber dikkatimi çekti. Okuduktan sonra beni bir anda derin düşüncelere götüren bu haberi sizlerle paylaşmak istedim.

A.B.D de Parkinson ve Alzheimer hastalığınin gelişimi üzerine yapılan bir araştırma sırasında  doktorlar bir gen bulmuşlar. Araştırma ekibi 1200 sağlıklı 65 yaş üstü insanın uyku alışkanlığını araştırırken tesedüfen insanların ölüm zamanını söyleyen bir geni de keşfetmiş.

Bu bilgiden yola çıkan Bostan'daki Beth Israel Deaconess Tıp Merkezi Nöroloji Bölümü'nden bilim adamları kalp hastası ve felçlilerin ne zaman ilaç alması gerektiğini tesbit edebileceklerini belirtiyorlar.

Araştırmacılar Period 1 isiml, bir gen keşfetmişler. Bu gen DNA temelinde bulunan Adenin (A) ve Guanin (G) e dayanıyor. Soyyapısı genotipi AA olanlar GG olanlardan daha erken uyanıyor. AG olanlar gün ortasında uyanıyor. Genotipi AA ya da GG olanların saat 11 den önce ölme ihtimali daha yüksek iken. Genotipi AG olanların saat 18.00 den sonra ölme ihtimali daha yüksekmiş.

Bu haberi okuduktan sonra bir an düşündüm. Ne zaman öleceğimi bilmek istermiydim diye. Evet bilsek yaşamımızı ona göre düzenler, ertelediğimiz isteklerimizi daha önce gerçekleştiriz  belki ama ne zaman öleceğini bilmek çok korkunç bir şey olsa gerek. Geçen yıllarda bir kurgu film seyrettim. İnsanlar zaman satın alıyorlardı ve satın aldıkları zaman kollarına yükleniyordu. Yükledikleri zaman bitip, yeni zaman satın alabilecek parası olmayanlar ölüyorlardı. İşte bu haberi okuyunca o film aklıma geldi. Ben ne zaman öleceğimi bilmek istemem. Hani bir söz vardır. 'Hiç ölmeyecek gibi çalış, yarın ölecek gibi yaşa. Bence çok doğru bir söz. Gerçı yukardaki araştırmayı dikkatle okuyanlar bilim adamlarının insanların ne zaman öleceğini değil, günün hangi saati ölme ihtimali olduğunu bildiren bir gen keşfetmişler. Ben gene de günün hangi saati öleceğimi bile bilmek istemem.

Siz ne zaman öleceğinizi veya günün hangi saati öleceğinizi bilmek ister misiniz? 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..