Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '10

 
Kategori
Kitap
 

Ben Olmanın Issızlığında

Ben Olmanın Issızlığında
 

Kendi tarayıcımdan...



Ata Kemal ŞAHİN... “Ben Olmanın Issızlığında” ve “Ben Olmanın Varlığında” adlarında iki romanın yazarı. Başarılı bir mühendis, 142 ülke dolaşmış bir seyyah, biraz da "Zerdüşt"...
.
Kitaplarını bana İstanbul’daki buluşmamızda armağan etmişti. 2008 yılında basılan ilk romanını bir nefeste okudum dün. İzlenimlerimi paylaşmak; başarılı, sürükleyici ve içerik zengini bir öykü okumak isteyenlere bu romanı önermek için yazıyorum bu bloğu.
.
Kısa kısa, konuşma diline yakın cümlelerle ve sanki bir nefeste yazılmış... O nedenle de kendini bir nefeste okutmayı becerebiliyor. Yazıda sürükleyicilik arayan herkese iyi bir örnek.
.
Doyasıya mutsuz bir Murat”, “Ruhum bedenimden ağır” gibi nefis tümcelerle, yaratıcı anlatımlarla ve sıra dışı tamlamalarla süslü... Detaylar öylesine keskin ve ince ki, romanın bir kurgu olduğuna okurun inanası gelmiyor!
.
Şu sıradışı paragrafa ne dersiniz: “ Çocuklarınız sizlerin değildir. Onlar bizzat yaşamın çağrısının kızları ve oğullarıdır. Elinizden geçerler, sizden gelmezler. Eğer sizlerle birlikteyseler, bu sizindir anlamına gelmez. Onlara sevginizi verin, fikirlerinizi değil; çünkü onların kendi fikirleri vardır. Bedenlerini barındırın, ruhlarını değil; çünkü ruhları bize ve hayallerimize yasaklanan yarınlardadır. Sizler onlara benzemeye çalışın; onları kendinize benzetmeye değil... “
.
Akis Kitap / www.akiskitap.com / 0212- 243 61 82 (Gümüşsuyu - İstanbul
.
.
.
.
.
Günün Sözü: Yazmak, ölümün elinden bir şeyler kurtarmaktır.

 
Toplam blog
: 147
: 2923
Kayıt tarihi
: 05.05.07
 
 

İngilizce öğretmeniyim, çevirmenim, dilmaçım, araştırmacıyım. / Beş kitabım var: Beynin Kimliği, ..