Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '06

 
Kategori
Sinema
 

Ben şahsen bizzat kendim

Ben şahsen bizzat kendim
 

Hayatımızda her zaman “ keşke ” ler olmuştur. “ Keşke ” o okula değil ,diğerine gitseydim. “ Keşke ” biraz daha dayansaydım..” Keşke ” şu konuda biraz daha cesur olsaydım vs vs . Geriye dönüp , o anı daha farklı kurgulamak ve onun bize getirdiklerini yaşamak güzel olurmuş gibi geliyor değil mi? Acaba gerçekten vazgeçtiklerimiz , bizi, şu anda olduğumuz yerden daha iyi bir konuma taşır mıydı ya da daha mutlu olur muyduk?Hep sanki daha iyi olacakmış gibi geliyor insana. Çünkü yaşanmamışlığın bilinmezliği var…

“ Ben Şahsen Bizzat Kendim ” , tam da bunu sorgulayan bir film…Seyredeli oldukça uzun zaman geçti. Ama kafamda yer etmiş filmlerden birisi…Konusu, “ Sliding Doors ” ile paralel gidiyor. Yaşamımızın ,tercihlerimizle ve anlarla farklı yönlere akması konu ediliyor her iki filmde de…

30 yaş civarı bir gazeteci kadın.Kariyerinde üst seviyelerde.Başarılı.Ama yalnız… Üniversite yıllarında ona evlenme teklif eden bir adamı kariyer uğruna reddetmiş ve üstünden uzun zaman geçmesine karşın, onunla evlenmiş olsa ne kadar mutlu bir hayatı olabileceğini düşünmekten kendini alıkoyamıyor..

Bir gün karşıdan karşıya geçerken,kadına bir araba çarpıyor.Ve arabadan, kendisinin , üniversitedeki adamla evlenmiş hali iniyor!!!Olayların şaşkınlığı içerisinde karşısındaki “ kendisi”yle konuşmaya başlıyorlar.Görüyor ki, karşıdaki kendisinin de “keşke” si , evlenme teklifini kabul etmeyip kariyer yapmış olmak!!!

Bunun üzerine her ikisi de “keşke” lerini gerçekleştirmek üzere birbirlerinin yaşamlarına gidiyorlar…Evlenmiş olmayı isteyen kendisi, 3 çocuklu ve tuhaf ilişkilerin üzerine kurulu olduğu bir yaşamla karşılaşıyor.Hiç de beklediği gibi değil elbette..Kariyeri isteyen kendisi de, aslında bu özgür ve parlak başarılarla dolu hayatın hiç de ona göre olmadığını fark ediyor.Evini ve çocuklarını özlüyor.Ve en sonunda herkes büyük bir istekle kendi hayatlarına koşuyor!!!

Bazen , tıp fakültesi yerine , bilgisayar mühendisliğinde okusaydım , yaşamım nerelere giderdi diye düşünüyorum .Ya da üniversitede müzikle uğraşırken, İstanbul’a ileride çok da tutulacak bir programda şarkı söylemem için çağırdıklarında, fakülteyi bırakıp gitseydim?

Ya da geçmişte, bir çocuğum olsaydı?Geriye dönüp bunları değiştirmek mümkün olamadığından, daha iyi olup olmayacağını da bilemiyorum.Şu anda olduğum durumdan belki çok daha iyi, ya da kötü olabilir, kimbilir?Yaşam bize bir takım sürprizler hazırlıyor ve bize bunları yaşamaktan başka bir olasılık kalmıyor. Bazı durumlarda tercihlerimizi ortaya koyuyoruz.İstediklerimizi, istemediklerimizi...Bir takım olaylarda da ,bir yere kadar müdahale edebiliyoruz; o kendi bildiği gibi akıyor gözümüzün önünden.

Peki kader diye bir şey var mı?İşte onu hiç bilmiyorum…

 
Toplam blog
: 78
: 1658
Kayıt tarihi
: 04.10.06
 
 

30 yıldır Antalya'da yaşıyorum. Akdeniz Üniv. Tıp Fakültesi mezunuyum. "Tıbbiyeden her şey çıkar, ar..