Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '09

 
Kategori
Siyaset
 

Ben senin güneş görmeyen yerlerini de gördüm Hanım

Ben senin güneş görmeyen yerlerini de gördüm Hanım
 


Dün yaşanan ve Başbakan’ın, ülkedeki milyonlarca vatandaşını edep dışı davranmakla suçladığı, itham ettiği talihsiz konuşmasından mütevellit sevimsizlikler arasında; bu “<ı>ak”tı, “<ı>kara”ydı mevzularıyla ilintili olan ve yıllar önce dinlediğim bir fıkra aklıma geliverdi.


Önce fıkrayı anlatalım, sonra belki bir çift söz de biz ederiz:


Orta yaşlarını çoktan devirmiş olan köylü karı-koca çift, evin avlusunda konuşmaktaymışlar. Daha doğrusu adam, karısını iğnelemekle meşgulmüş.


“<ı>Ulan avrat” demiş. “<ı>Şu şeherli kadınları, kızları ne güzel oluyorlar; içim gidiveriyo valla her biriciğine.”


Kadın bozulmuş bozulmasına da işi pişkinliğe vurup bozuntuya vermemeye çalışaraktan sormuş:


“<ı>Niye öyle diyon Bey. Bizim ne eğsiğimizi gördün ki?


“<ı>Yahu bu şeherli avratlar, bembeyaz, kar gibi oluyorlar dinime, imanıma. Hepsi akça pakça, pambuk gibi valla. Adamın içini akıtıyorlar, ta karşıdan. Ya sen, ya siz? Hepiniz kara-kuru, kapkarasınız, aha şu tandırın kapağı gibi.”


Zavallı kadın kendini savunacak olmuş: “<ı>Yav neden öyle diyon Bey? Biz onlar gibi el bebek gül bebek mi yetiştik, ev hanımlığı yapıp, o kuaför senin, bu gezme benim kıç mı gezdiriyoz sanki? Biz tam aksine her gün bağda, bahçede, tarlada, çapadayız. Güneş altında yanıp kavrulmuyor muyuz? Onların güneş gördüğü mü var ki? Plajlarda; yağlanıp, sütlenip yattıklarını saymazsak, manda malağı gibi.”


Taş fırın ekmeği koca hiddetlenmiş: “<ı>Sus ulan avrat sus” demiş. “<ı>Ben senin, güneş görmeyen yerlerini de bilirim...”


Fıkralar da gerçekler gibi değil mi hayatta? Aklar, karalar... Akları aklayamayanlar, karalar bağlayanlar. Akları karalara karıştırıp; karanlıklara aydınlıkları boğduranlar. Karanlıklardan aydınlıklar devşirme gafletine düşenler. Ve tüm bunlardan bihaber olanlar...


Benim Sevgili Ülkem. Sana bir şey söylemek istiyorum. Aha işte ta şu kalbimin en ücra dip köşesinden. İster inan, ister inanma. Seni çok seviyorum. Ama geçenlerde de dedim ya galiba bu bizim sevgimiz, hastalıklı bir sevgi diye de düşünmeden edemiyorum.


Baksana şu haline, halimize.



@ “Bu Bizim Sevgimiz, Hastalıklı Bir Sevgi mi?”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=178160

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..