Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ben sevmem, benim sevmediğimi sevmeyeni hiç sevmem

Ben sevmem, benim sevmediğimi sevmeyeni hiç sevmem
 

Rahmetli babaannem, okuması yazması olmayan, hesap kitap bilmeyen bir kişilikti. Bazen güler yüzlü ama genellikle sert, bazılarına göre de geçimsiz bir kişilikti. Olmazsa olmaz ilkeleri vardı. Örneğin Atatürk’e, İsmet Paşa’ya olumsuz laf söyletmezdi. Bu konudaki tavırlarını sizinle ileride paylaşırım. Bu gün paylaşmak istediğim davranış biçimi farklı bir konuda.

Rahmetli babaannem, annemle pek geçinemezdi. Bu da komşular tarafından bilinirdi. Ben ilkokul çağlarındayım.Komşulardan biri babaanneme misafirliğe geldi. Bende babaannemdeyim. Komşu teyze, annem aleyhinde konuşmaya başladı. Babaannem komşusuna ters ters baktı. Sonra; “Sen misafirimsin. Misafir evden kovulmaz. Ya bu konuyu kapat yada kalk git.” dedi. Komşu teyze bozuldu. Kalktı gitti.

Ben, “Babaanne neden öyle konuştun” dedim.

- “Ben sevmem, benim sevmediğimi sevmeyeni hiç sevmem” dedi.

Ne demek istediğini anlayamadım. Devam etti:

- “Ben gelinimle geçinemiyorsam ona ne? O, benim gelinimi sevmiyorsa bana ne?” dedi.

Birilerine çamur atarak yükselmeye çalışanları gördükçe, “düşmanımın düşmanı dostumdur” diyenleri duydukça, babaannemi hatırlıyorum.

Bu günlerde babaannemi daha iyi anlıyorum. Seni rahmetle, saygıyla anıyorum babaanne.

 
Toplam blog
: 22
: 865
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Lise mezunuyum. Zaman zaman her şeyi kafaya takan zaman zaman hiç bir şeyi kafaya takmayan bir yurtt..