Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ben sevmeyi öğrendim

Günlük yaşamın tüm olumsuzluklarına, iş hayatındaki problemlere, başıma gelen felaketlere, ülkemin içinde bulunduğu sıkıntılara, dünyadaki karmaşaya, teröre, savaşlara, açlığa, küresel ısınma felaketine rağmen hayatı, yaşamayı, insanları seviyorum. Dünya güzel ve yaşamaya değer.

Küçük, iki odalı bir evimiz vardı ben çocukken. İki odalı bir evimiz vardı da, bir mutfağı bile yoktu. Bahçede, naylon barakada yemek yapardı annem. Kışın ayazında, yazın sıcağında. Zaten o yüzden hastalandı ya. Genç yaşta göçtü gitti, şimdi yok aramızda. Çamaşırları teneke leğende yıkardı, bizi de tahta bir dolapta. Kardeşimi tahta beşikte sallarken mırıldandığı ninniler hala kulağımda. Babam uzun yol şoförü olduğu için bütün yük annemin omuzlarında. Ne yapsın babam? Kolay değil beş nüfusu geçindirmek bir şoför maaşıyla. Buzdolabı yoktu, yemeklerimizi saklardık tel dolapta. Ağabeyimin eskisi, olurdu bana yeni urba. Varlıklı değildik ama, mutluyduk bu kadarıyla.

Eski bir radyomuz vardı, arkası yarın’ı dinlerdik onda. Derslerimizi yapardık kırk mumluk ampulün loş ışığında. Sonra da doğruca yatağa. Televizyonumuz da yok tu, komşuda seyrederdim en ön sırada. Ayrıcalığım vardı, mahallenin en sevilen çocuğuydum nede olsa.

Bazen kavga edince hırpalardım kız kardeşimi, fakat ağabeyime gücüm yetmezdi. Aynı yatak ta yatardık ağabeyimle. Ben duvar tarafında yatmak isterdim ki hayaletler almasın beni. Kara gazoz alacak param yoktu, on kuruşluk asker gazozu bana yeter di. İskarpin ayakkabı giymeyi hayal bile edemezdik, en büyük favorim naylon patik ti. Kışında geçirdim mi ayağıma kara çizmeyi, göreceksin bendeki keyfi.

Plastik topla futbol oynardık sokakta, Fatma Hanım teyzenin camını kırardık en çok ta. Sanırım bu işe en çok sevinen di komşumuz camcı Hüseyin amca. Misket oynardık çukur açıp toprak yolda. Ne güzel eğlenirdik bazen dokuztaş, bazen istop, bazen yakar topla. En sevdiğimiz oyunlardandı saklambaç, dondu, kovalamaca. Birdir birde üstünden atlar, uzun eşekte otururduk arkadaşımızın sırtına. Balta girmemiş ormandı Rıdvan amcanın kızılcık bahçesi bizim için. Baldırgan dan kulübe yapar, saklanırdık orada. Ne muhteşem planlar yapardık çocuk aklımızla. Bazen parmağımı keserdim bir dalı yontarken çakımla. Bazen de başım yarılırdı atılan bir taşla. Yara bere hiç eksik olmadı, ne elim de nede ayağımda.

Yüzme bilmediğim halde Meriç’in sularına atladım. Erik toplamak için arkadaşlarımla okuldan kaçtım. Gam ağacından patlangaç, toplu iğneden olta, gündöndü kafasından on tekerli araba yaptım. Ekinimiz çalınmasın diye harman yerinde yattım. Buz tutmuş derede ısınmak için ateş yaktım. Sıcaktan buzun eriyeceğini hesaplayamadım. Çay yok diye köyde tarladan kaçtım. Geri döneyim diye yalvardılar bana, arkama bile bakmadım. Yırtılmasın diye naylon gübre çuvalından uçurtma yaptım. Yağmur altında uçurmaya çalışırken sırılsıklam ıslandım. Odun kesmek için öküz arabası ile ormana gittim. Odunun yanında ayağımı da kestim.

Kavrama ile ekin biçtim, zıvana ile ayçiçeği kestim. Buzağıya ot yolmak için korka korka mezarlığa girdim. Ağacın en üst dalına çıkıp avazım çıktığı kadar bağırarak şarkı söyledim. Köpeğim Karabaşla aynı ekmeği zevkle yedim. Tahtadan kılıç, Karaçalıdan yay, gündöndü sapından ok yaptım. Ucuna çivi bağlayıp anneannemin sırtına sapladım. Sırtımda keçi kılından bir heybe, içine bir parça ekmek, birkaç soğan varsa birazda ekşimik koydum. Elime bir örende alıp öküzleri otlattım. Yayık dövdüm, ayran yaptım, içinden tereyağı çıkardım. Tütün diktim tarlaya, büyüyünce de topladım. Onları kınnap a dizeyim derken şişi parmağıma sapladım. Kuzusuyla ineğiyle, buzağısı, danasıyla, kedisiyle köpeğiyle, tavuğuyla, ördeğiyle iç içe bir çocukluk yaşadım.

Ben sevmeyi öğrendim daha çocukken. Kuzuyu, buzağıyı, kediyi, köpeği, hayvanları sevmeyi, çalıyı, çırpıyı, ormanı, dağı, doğayı sevmeyi, İnsanları sevmeyi öğrendim. Ben hayatı, yaşamayı sevmeyi öğrendim.

(Çocuklarımız şimdi öldürmeyi öğreniyorlar bilgisayar oyunlarıyla.)

 
Toplam blog
: 4
: 338
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Edirne'liyim. Film seyretmeyi, Gezmeyi ve fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Bir de bilgisayarımı.....