Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Ben Sosyal Hizmet Uzmanıyım

1980 öncesinin o olaylı yıllarına rastladı. Pek çok okulda olduğu gibi, benim mezun olduğum okulda da mezuniyet töreni yapılmadı. Kardeş kavgasının kol gezdiği o yıllarda, politik görüş ayrılıkları kan davasına dönmüş, bırakın geniş katılımlı törenleri, aynı kaldırımda tesadüfen karşılaşmak bile, silahların çekilmesine neden oluyordu.

1978 yılında mezun oldum. Ne mezuniyet töreni heyecanı yaşadım, ne de meslek yeminimi edebildim. Bir mezuniyet yıllığımız dahi olmadı.

Meslek yemini edemedim. Ama, başka yeminlerim oldu. 12 Eylül darbesinden sonra, masa üzerine konulmuş Türk Bayrağı ve yasa kitapları üzerine el basarak, “Memuriyet Yemini” ettim. Yaklaşık üç yıllık memurken. Memuriyetlerini tamamlamak üzere olan büyüklerimizle birlikte.

Askerlik yeminim de oldu.  Silah arkadaşlarımın omuzlarından tutarak ve masa üzerindeki silahlara ve Türk Bayrağına el basarak...  Aklıma gelince hala heyecanlanırım.

Çerçevelettiğim, Sosyal Hizmet Uzmanı Andı’nı, görevli bulunduğum kurumlarda, hep odamın bir duvarında asılı bulundurdum. Günde en az bir kez mutlaka okudum. Birden fazla okuduğum günlerde oldu. Andıma hep bağlı kaldım. Ben bu andı, toplanmış bir kalabalığın önünde okuyamamış olmanın burukluğunu hep yaşadım. Şimdi katıldığım mezuniyet törenlerinde sıra and içmeye gelince, gözlerimin yaşarması bundandır.

Devlet Memuru olarak, aktif çalışma yaşamına vedaya hazırlandığım bu günlerde, Yüce Türk Ulusunun önünde ve tüm Milliyet Blog Yazarları/Okurları tanıklığında yemin etmek istiyorum. 29 yıllık bir gecikmeyle ama, aynı heyecan ve gururla. Bu güne kadar bağlı kaldığım ve ömrümün sonuna kadar da bağlı kalacağım bu andıma lütfen tanık olunuz. Tanık olunuz ki, ben de kendimi eksiksiz bir Sosyal Hizmet Uzmanı olarak kabul edebileyim.

“SOSYAL HİZMET UZMANI ANDI

Mesleğe katıldığım şu andan itibaren, insani ilişkilerin temeli olarak; bireyin kişiliğine ve haysiyetine değer vereceğime, kişinin sırrını koruyacağıma, mesleki ilişkilerimi ırk, din, inanç, milliyet, ekonomik ve toplumsal faklılık gözetmeksizin kuracağıma, kişi ve toplumun mesleğimi ilgilendiren sorunlarında kendimi daima hazır bulunduracağıma ve sorunların çözülmesinde tüm gücümle çalışacağıma, meslektaşlarımın fikir, uğraşı ve bulgularına saygı göstereceğime, mesleki gücümü kişi ve toplumun refahına adayacağıma and içerim.”

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..