Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '07

 
Kategori
Dostluk
 

Ben ve ben biz olmaz, ben ve sen biz oluruz...

Ben ve ben biz olmaz, ben ve sen biz oluruz...
 

Ben, ben, ben, ben ya da benim dediğim, benim istediğim, beni benciliğim, benim bencilliğim... Seçim sizin, seçin içinden ne isterseniz... Neden mi çünkü son halimizle biz buyuz...

Hadi o zaman gelin kimseyi sevmeyelim... Kendimizden olmayana gülmeyelim, kızalım dövelim hatta, hatta öldürelim... Kimseye kardeş demeyelim, kimseyle söyleşmeyelim... Arkadaş edinmeyelim, dost aramayalım dostlukta kurmayalım... Kendi bildiğinizi okuyamıyorsak, yazdığımızı okutturamıyorsak başkalarınınkini hiç mi hiç okumayalım...

Düşüncemize uymayanlar düşünmesin, yediğimizi sevmeyen yemek yemesin, tokken kimse acıkmasın, biz uyurken kimse uyanmasın, Sezen dinliyorsak Nazan Öncel çalmasın, Hülya varken Gülben manşet olmasın, Sol varsa sağ olmasın, Gül Cumhurbaşkanı olacaksa Cumhurbaşkanımız olmasın, benim başım açıksa kimse kapamasın... Güney varken doğuda yaşanmasın... Hatta orayı biz sevmiyorsak kim alırsa alsın...

Abartı mı geldi size?

Pekiyi, aynı takımı tutmuyor diye yenilgi sonrası kardeşine küfür eden ağabeyler yok mu? Başka partiye nasıl oy verirsin diye dövülen eşler yok mu? Özgür irade, hür düşünce lazım ama önce karşımızdakine saygı duymayı bilmek, öğrenmek lazım... Kucaklaşmak için çok çaba gerekmiyor ki... Biz zaten birliği, beraberliği topraklarımız üzerindeki çeşitli, mezhep, din, dil ve ırktan olan azınlıklarla güle oynaya, dostça ve kardeşçe yadırgamadan, yargılamadan yaşayan toplum değil miyiz?

Doğru bir ama yolu çok... Bildiğim yol doğu yoldur demek ne kadar doğrudur? Mide ülseri olan anneme yıllarca doktor süt tedavisi verdi şimdi tıp diyor ki süt zararlı... Doğru hangisiymiş? Doğru bilinen bir yanlış varmış değil mi? O zaman sütle tedavi eden doktorlar bu doğru diye diretip araştırma eğilimine girmeseydi süt doğru seçim mi olacaktı, bilinmeyen bir yanlış mı? Her insan yanılır, her insan hata yapar... Ama en büyük hata benim dediğim doğru diyerek başka anlayışa sırtını dönmektir...

Evlilikler neden biter günümüzde düşünenimiz var mı, çünkü bir iki olamıyor... İki kişi birlikte bir olamıyor... Herkes ben, benim dediğim derse... Çekirdek aile bile olmayı başaramazken nasıl ulus oluruz, nasıl tek yürek bu memleket bizim deriz... Doğu da benim, güney de benim... Benim atalarım boyadı bayrağımı kanıyla... Yarın ben aynı yüreklilikle düşmana bedenimi kardeşlerimle, vatanımı paylaştığım vatandaşlarımla beraber siper etmeyeceksem aldığım nefesim, aldığımız nefesimiz haram olsun... Bastığımız toprağa toprak diyeceksek, böldürüp bölüneceksek de yazıklar olsun...

Her şeyi tutabilmek için sağ elim de var sol elim de... Her yeri görmek için sağ gözüm de var sol gözüm de; şimdi sağ elim var diye solumu kesemem, sol gözüm var diye sağ gözümü deşemem... Siz hangisinden vazgeçersiniz bilmem ama bence herkese yakışan ikisinin birlikte olan hali...

 
Toplam blog
: 76
: 1458
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1976 yılında Iğdır'ın Tuzluca ilçesinde doğmuşum... 8 yaşımda göç ettiğim bu ile bir daha hiç git..