Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '07

 
Kategori
Güncel
 

Ben vermedim, o halde sen ..

Ben vermedim, o halde sen ..
 

Sınıfımızda başkanlık için seçim yapacaktık. Yıllardır bu görev için istekli olanlar listeye isimlerini yazdırdılar. Ondan sonra aramızda uzun uzun tartışmalar başladı. Herkes bu konuyu konuşuyordu neredeyse. Adaylar ortaya çıkıp hünerlerini gösterdiler bir bir. Okulun bahçesinde topladılar hepimizi , konuşmalar yaptılar. “Ben sınıfın en çalışkanıyım “ “ Ben en akıllısı “ “ Benim babam zengin” “ Müdür en çok beni seviyor “” Ben inanılmaz popülerim” . Kendilerini öve öve bitiremediler.
“Beni seçerseniz gelecek yıl kitaplar benden , teneffüste de içecekler bedava “ “ “Aman içecek de bir şey mi ? Ben de yanında tost bile var “ “ Ben gelirsem , müdür ders saatlerini yarıya indirecek “ “ Her yer tertemiz olacak “ “ Okuldan eve özel araba ile gidip geleceksiniz” Vere vere bitmedi vaatler .Bu sefer de birbirlerini kötülediler. Rakiplerin hatalarını dile dolayıp , kendilerini siper ettiler. " Geçen yıl sınıfta sürekli kavga çıktı" " Yerler pis " " Öğrenciler arasında gruplaşmalar var " “ Tembel o , kopya çekiyor “ “ O başkan olursa bu sınıfı dağıtacaklar ” " Kalemler silgiler çalınıyor " " Disiplin cezaları diz boyu"

Seçilmeye heveslilerden kimisi bir yana dayadı sırtını , diğeri bir başka yana. Hangi tarafta dursak diğer değerlerimize haksızlık hissi uyandırmaya çalıştılar içimizde. Sınıfın popüler denilenlerinden birkaçı da bu görev uğruna attılar kendilerini ortaya.Tanınmalarına güvendiler. Okul ikiye üçe beşe bölündü durdu , konuş konuş bitmedi bir türlü . Tahminler yapıldı ipi kimin göğüsleyeceğine dair. Hatta iddialara girildi, simit ve gazozuna . Nihayet seçim günü geldi çattı. Herkes kararını verdi . Geçtik sıranın arkasına , yazdık başkan olmasını istediğimiz arkadaşın ismini , katladık üçe beşe. Sonra öğretmenin masasına yerleştirdiği kutuya attık oyumuzu.
Verdiğimiz oylar açıldı. Bir bir sayıldı. Sonuçlar belli olmuştu işte. O kadar aday arasından geçen dönemin sınıf başkanı başkan olmaya tekrar hak kazanmıştı. Üstelik iki öğrenciden birinin oyunu alarak açık ara farkla galip gelmişti.. Öğrencilerin özgür iradesinden çıkan tablo ortadaydı.. İki kişiden biri tercihini aynı taraftan kullandıysa , diğer bir yığın aday aralarında oyların kalan kısmını bölüşerek nal topladılarsa , geçen dönem içinde ortaya çıkan olumsuzluklar, şikayetler, sızlanmalar , sonuç karara geldiğinde arka planda kaldıysa , okul içinde yapılan yürüyüşlerde boy gösteren kalabalık topluluk sıra seçmeye geldiğinde varlığını koruyamadıysa artık söyleyecek söz yoktur elbette. Hayret doğrusu. Eski başkanı tekrar seçilişinde istikrarından dolayı kutlamaktan başka elden ne gelir. Demek sınıf hizmetlerinden memnundur. Gelecek dönem için birlik ve beraberlik içinde başarılı bir ders yılı dileyelim kendisine. Simdi bir sonuca bakıyorum bir sıra arkadaşıma , ve diyorum ki ; “Kendimden eminim ben seçmedim , o halde sen ..”

 
Toplam blog
: 60
: 1208
Kayıt tarihi
: 11.06.07
 
 

Memnun oldum... Ben de Didem :) İstanbul'da yaşıyorum. İstanbul'da yaşamayı seviyorum. Yoğun yaşam t..