Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '21

 
Kategori
Komşuluk
 

BEN

ÖNSÖZ

Ben, bilinçtir. Bilinçsiz ben kendinde değil, komadadır. Bilinç; kim -kişinin kendisi de olabilir-, nerede, ne zaman, ne durumda sorularının yanıtı ve bu yanıtların niçinlerini öğrenme çabasıdır.

Ben; Evrenin Biz bilincinden olgunlaşarak, elmanın ağaçtan yere düşmesi gibi koparak  bağımsızlaşan ve içinde elma ağaçlarının tohumlarını barındıran sınırlı bilinçtir.

Ben varlığını sürdürme çabasındadır. Varlığını tehdit eden etkinlere karşı güçlü ve adilse özsavunma; güçsüz ve adil değilse özsaldırı çabasındadır. Bu nedenle Ben'in; rakibinden ve düşmanından üstün konumda olması olmazsa olmazıdır.

BEN>SEN 

Bu durum BEN>SEN eşitsizliğinin nedenidir. Sen,  Ben'in en yakın komşusu olan bir başka bağımsız ben'dir. Ben' uzak komşusu O'dur. Çoğullaşan sen'ler siz, O'lar onlar olurlar.  Ben, Sen, O adlı ben'ler;  yöndeş duyguda, düşüncede ve davranışta birleşirlerse, Biz olurlar.

BEN>SEN eşitsizliği; Ben'i en önemli değer konumuna getirir. Tartışılmaz önyargı olan Ben; Einstein'nın deyişiyle atomu parçalamaktan güç bir çabayla etkisizleştirilebilir.

Ben'in "Benim" diyerek sahiplendiği  her özne, her nesne, her olay, her kavram önyargılaşır:

Benim çıkarım

Benim ailem

Benim takımım

Benim partim  vb.

"Benim"lerin fiyatı değişkendir. Vatan hainliğine, cinayete kadar gidebilir. Oysa dopingsiz liyakat yarışı olmalıdır.

HER MİLLET LAYIK OLDUĞU İDAREYİ SEÇER

Toplumlar "Çok Değersiz", "Değerli" ve "Çok değerli" insanlardan oluşur. Çok değersiz ve çok değerli insanlar azınlıkta; ortalama değerli insanlar çoğunluktadır. Layık olduğu idareyi oylarıyla seçen, ya da onaylayan bu çoğunluktur.

DEVLET OTOBÜS  HALK  YOLCU

Devletin sahibi iktidarlar değil, o devletin halkıdır. Çöken devletin enkazı altında halkı kalıır. Halk devleti sırtlanarak ayağa kaldırmıştır,  kurtuluş savaşı yaparak yine kaldırır.

Devlet otobüsse, halk eşit hisselerle otobüsün sahibidir. Otobüsünün şoförünü ve yardımcısını  halk belirli süre için seçerek işe alır. Direksiyona geçen şöfor otobüsü devirebilecek hatalar yaparsa, yolcular kendi aralarında söylenmeye başlarlar. Şoför olmayan yolcular galeyana gelir  itişir kakışırsa şoför direksiyon hakimiyetini kaybeder ve otobüs devrilir.

Yolculardan otobüs kullanmayı bilenler şoförü uyarır  durumun düzelmesini sağlarlarsa sorun yok. Şoföre söz dinletemezlerse Tanrı korusun.

 
Toplam blog
: 121
: 31
Kayıt tarihi
: 26.10.20
 
 

01 Şubat 1933 Tirebolu -Giresun- doğumluyum. İstanbul Üniversitesinde Halkla İlişkiler dalında li..