Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Bence istifa etmeli!

Bence istifa etmeli!
 

En başarılı lider.Yalansız,dolansız ve realist.


“Avrupa destekli halk oylamasının kampanya döneminde, mevcut hükümet ve partisinin akla hayale gelmeyen desise, kurnazlık, baskı, şantaj ve camii önlerinde yürüttüğü Medine dilenciliği tavrı, demokrasi demagogluğu açık ve aşikâr bir biçimde sergilenmiş ve sonuç da almıştır.”

Hak ve Eşitlik Partisi (HEPAR) Genel Başkanı Osman Pamukoğlu böyle söylemiş.

Ben bu söylemi bahane olarak görüyorum artık. “Mevcut hükümet ve partisinin akla hayale gelmeyen desise, kurnazlık, baskı, şantaj“ bu sözlere amenna. Evet, kazanmak için AKP her şeyi yapmıştır. Başbakan bunu, açık her zaman söylemedi mi? Gerekirse papaz elbisesi bile giyerim diyen o değil miydi?

Bence helal olsun başbakana. Dediğini yaptı.

Siyasette şimdiye değin (ki ben doğduğumdan, aklımın erdiği yıllara kadar CHP nin koalisyon harici iktidar olduğunu görmedim)tüm partiler bazı aldatmacalar yapmadılar mı? (Mesela AKP iktidara gelmeden önce dokunulmazlıkları kaldıracağını vaat etmişti değil mi? 8 yıldır halen kaldırmadı.)

Seçimlerde verdikleri sözlerin hangisini doğru dürüst yaptılar ki? Haa! Başbakan fazla ileri gitti diyelim. İnsanları kullandı, aldattı diyelim. Bu doğrudur.

İktidarının her türlü avantajını maddi manevi kullanacağını bilmiyor muyduk? Peki, bizler ne yaptık?

Daha önceden bunu tahmin edemedik mi? Bizde hata yok mu? İşe birde bu yönden bakalım.

CHP adına konuşuyorum, ne yazık ki halka tamamen gerçekleri anlatamadık. Bugün CHP lideri Sn. Kemal Kılıçdaroğlu’nu başarısızlıkla suçlayan ve çeşitli atıflarda bulunanlara hayretle bakıyor ve izliyorum.

Pes yani. 22 Mayıs'ta CHP Genel Başkanlığı'na seçilen Kemal Kılıçdaroğlu, liderlik koltuğuna oturur oturmaz 56 ilde 76 miting yaptı. (Henüz 3 aylık bir genel başkan.)

Mitingler doldurma kişilerle değil, kendi rızaları ile alanlara koşan halkımızdı. Bunları diğer yazılarımda da yazmıştım.

Kılıçdaroğlu elinden gelenin en iyisini yaptı. Ama bizler örgüt olarak onun bu temposuna yetişemedik. Bazılarımız tatillerini bozup ne çalışmaya, ne de oy kullanmaya teşrif ettiler.

Oysaki Başbakan Umreye gideceklerin umrelerini ertelemelerini emir etti, millet bu emre uydu. Adam ta Amerika’dan, Avrupadan gelip oyunu kullandı. Parti çalışmalarına yardımcı oldu.

Bizde böyle mi oldu? Çalışmalarımızda hiçbir delegemizi, üst kurul üyelerimizi göremedik.

Nerelerdeydiler acaba?

Biz İstanbul’da Kadıköy İlçesi olarak ve bazı hayır oyunun çoğunlukta olan ilçelerimiz gece gündüz çalıştık. Bu yeterli oldu mu?

Elbette olmadı.

Bu çalışmaların tüm ülke genelinde olması gerekiyordu. Demek ki bir eksiğimiz oldu ve genel başkanımızın temposuna yetişemedik.

Kadıköy’de %74 gibi hayır çıkartma inanın beni sevindirmedi bile. İlçeler arasında birinci olmalıydık diye hayıflanıyorum.

Genele baktığımızda referandum da çıkan oyların çoğunun baskı ve para ile alındığını düşünecek olursak, hele, hele okyanus ötesinden de büyük yardım geldiğini göz önüne alırsak CHP bu referandumdan başarılı çıkmıştır.

Şimdi önümüzde bir genel seçim var. Yarından itibaren buna çalışmaya başlamalıyız, hem de iktidarın yapabileceği her türlü oyunları göze alarak.

Hatta seçim seçmen listelerinden mahalle, mahalle kayıtlı üyelerimizin isimlerini bulup oy kullanıp kullanmadıklarını tespit ile başlamalıyız işe.

Bu seçimi hafife alan örgütler görevden alınmalı yerlerine öz veri ile çalışacak, proje üretecek örgütlerin gelmelerini sağlamalıyız.

Sanırım bunu genel merkezimiz düşünecektir.

Genel başkanımızın oy kullanamamasına mazeret uyduracak değilim. Bunu en azından sekreteri veya danışmanı ne bileyim kendisinden maada başka yetkililerin düşünmesi gerekirdi diye düşünüyorum. Kendisi o kadar çok koşturdu ki zaman ayıramamış, unutmuş olabilir. Neticede hepimiz bir insanız makine değiliz.

Sonra anlayamadığım bir nokta bir partinin genel başkanı ve milletvekili ne için istediği yerde oy kullanamaz.? Kullanan olmadı mı hiç? Bir araştırmak gerek.

İçişleri Bakanı bunu orada oturmadığı için silinmiş gibi hoş bir şekilde anlatıyor da ne için geçen genel seçimlerde boş apartmanlara insanların yazılmış olduğunu ve takır takır oy kullandırdıklarını söylemiyor ki? İktidar istediği her şeyi yapmıyor mu? En azından Sn. Kılıçdaroğlu’na silindiği yetkililer tarafından bildirilemez miydi? Ben bunda art niyet kokuları alıyorum.

Okyanus ötesinden gelen emir!

Okyanus ötesinden emir gelmedi mi? Ölüleri mezardan çıkartıp oy kullandırın diye. Kaç kişi şikâyet etti ki, seneler önce ölen yakınlarına seçim kâğıdı yollandı diye. Bu YSK tarafından hiç kale alınmadı bile.

Bu arada hemen seçim isteyen Sn.Bahçeli’ye seslenmek istiyorum. Ben şahsen iki okulu denetledim. Tam 33 sandıkta bir tek MHP li görevli yoktu.

Arkadaşlarımın söylediklerine göre diğerlerinde de yoklarmış veya tek tük varmış. Önce bunu araştırsın zahmet olmazsa. Tabanı tamamen EVET diyen ama kendisi mitinglerde HAYIR denilmesini isteyen bir genel başkan görevini yapamamıştır.

Bence istifa etmelidir.

İnsanın aklına şu geliyor, gizli bir anlaşmamı vardı ortada ki, bizim bilmediğimiz MHP tabanı evet dedi. Bu düşünmeye değer aslında.

CHP tek başına % 73 katılımın olduğu bu referandumdan %42 hayır çıkartmıştır. Bu çok önemlidir. Hem de AKP nin seçim propagandasındaki harcamaların %2 sini bile yapmadan. Harcanan bu paraların yarın bizlerden, gelen faturalardan ve vergilerimizden çıkacağını bilmeyerek veya düşünmeyerek sadece başbakana biat eden insanların hallerini yarınlarda göreceğiz.

Bu arada bazı basında Kemalizm’in, bu düşüncenin artık bittiğini yazmaları, iddia etmeleri doğru değil tamamen yalandır. Çünkü bu düşünce gerçek özgürlük, ilim, bilim ve çağdaşlıktır. Yeryüzü var oldukça Kemalizm yaşayacaktır.

Bu günlük bu kadar sevgili okurlarım. Üzgünüm ve henüz yorgunluğumu üzerimden atamadım. Bu referandum hiçbir arkadaşımın ve benim direncimi kırmadı kıramaz da. Yarından itibaren önümüzdeki genel seçimlere daha hırslı azimli çalışmaya başlayacağız.

Para. Gözü kör olası para. Her şeyi satın alabiliyor ama bizleri ve düşüncelerimizi asla satın alamayacak. Bizler yolumuza devam edeceğiz.

 
Toplam blog
: 375
: 801
Kayıt tarihi
: 30.04.08
 
 

İstanbul Kadıköy doğumluyum. Herhangi bir menfaat grubuna bağlanmadan, açık fikirli, dürüst, önya..