Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Benden “Ekmek Kadayıf” tarifesi

Benden “Ekmek Kadayıf” tarifesi
 

 Eh bir yerden sonra, birisi bir şey söylüyor, sen bildiğini ikiliyorsun. Arkadaş “Ekmek Tatlısı” demiş… Ben hala kendi kendime “Yassı Kadayıf” diye tekrarlayıp duruyorum. Niye? İşte, yanlış tıngırdamış bir kere… Veya canım daha çok neyi istemişse, işte onu…

Ben Hanım’a gidip, “Hani Balıkesir’e gittiğimizde oradan  “Yassı Kadayıf” alıyorduk, ya… Onu nasıl yapıyorduk ya! Anlatır mısın?” deyince, yüzüme tuhaf tuhaf bakmaya başladı. “Harif herif, biz Balıkesir’den hiç Yassı Kadayıf almadık ki?” Düşünmek sırası bana geldi.
 “Peki, oradan ne alırdık?”
 “Hadi, düşün bakalım… Hani böyle yumuşak Ekmek gibi…yuvarlak…” deyince . Bende tıngırdadı…
 Tabii, ya… Onu demek istiyorum: Ekmek Kadayıfı… Olsa da yesek!
 “Höst.. höst… 200 şekerle geberip gitmek istiyorsun galiba..!”
 “Allah ağzından hayırla alsın… Biz, artık hayatta tatlı, tuzlu bir şey yiyemiyecek miyiz be…”
 “Ye de bak; hemen eşekler cennetini boyluyor musun, boylamıyor musun…! Kriz geçirirsen artık ben de karışmam..!”
 “Karışmasan karışma… Ben de öteki hanıma giderim, o bana bakar!”
 Böyle diyince işler ciddileşiyor. Çünkü beni bir gün bile kaybetmeyi hiç göze alamaz haspam. Ondan sonra…
 “ Peki .. Peki anlatırım ama… Yarın Balıkesir’e gideceğiz, Ekmek Tatlısı alacağız… diye tutturmak yok! Tamam mı?”
 “Tamam..!”
 Anlaştık. Önce ben anlattım; sonra o eksiklerimi tamamladı. Böylece eskiden denenmiş bir tatlının reçetesi ortaya çıktı. Efendim, şöyle ki….
 MALZEMELER:

Malzemeler:
 1 kilo toz şeker, (4 bardak şeker)
 1 ekmek kadayıfı,
 250 gram kaymak,
 2 çorba kaşığı limon suyu,
 4. 5  su bardağı su.
 (Şeker ve su miktarı Kadayıfın büyüklüğüne göre ayarlanır. Şeker 3 bardaksa, su 3.5 bardak olacak). Büyük Kadayıfsa 4 bardak şekere 4.5 bardak su…
 Yapılışı:

1. Kadayıftan daha büyükçe bir alüminyum tepsi alınır. Kadayıf bunun içine konur.
 2. Kadayıfın üzerine, her tarafı ıslanacak kadar sıcak su dökülür.
 3. İkinci bir tepsiyle Birinci tepsinin üzeri kapatılır; Kadayıfın suyu çekmesi sağlanır. Kabartılır.
 4. Bu arada şeker ve su kaynatılır (üç su bardağı şekere, üç buçuk bardak su); kaynarken limon eklenir; şurup koyulaşmalıdır. Sonra ılıtılır.
 5. Kadayıf suyu iyice çekmelidir; sünger gibi olmalıdır. Kabarmalıdır.
 6. Ondan sonra özel, temiz bir havluyla bastırarak, fakat zedelemeden yavaş yavaş  bu Kadayıfın suyu çekilir. Havlu durmadan sıkılır. Hemen hemen hiç su kalmaz.
 7. Koyu Şerbet ılık olarak Kadayıfın üzerine dökülür.
 8. Alümünyum tepsi içindeki Kadayıf Aygaz üzerinde çevirerek ısıtılır, kaynatılır. Şerbet çektirilir.
 9. Sonra arka yüzü de çevirilerek ısıtılır, kaynatılır.
 10. Ağzı kapalı olarak soğumaya terk edilir.
 11. Açıldıktan sonra üçgen şekilde kesilir. Arasına kaymak konularak yenilir..
 Yarasın!

Bu tariflerden bir şey anlamayanlar, zaten internetteki öteki tariflerden hiçbir şey anlamazlar. Siz onları da okuyun ama, buna güvenin… Ama bu işlemlerin her bir evresi son derece dikkatli bir şekilde geçilmelidir.  Yoksa elinizde bir lapa kalabilir.

Balıkesir’e niye gidilmelidir? Diye biri soracak olursa… “Ekmek kadayıfı almak için…” diyebilirsiniz. Oradaki tatlıcılar da gayet güzel yaparlar. Yalnız kaymağı üzerine koyuyorlar ki, benim zevkime uymaz. Mutlaka arada… (Kaymak manda kaymağı olsun ha..!) 

Eh bir yerden sonra, birisi bir şey söylüyor, sen bildiğini ikiliyorsun. Arkadaş “Ekmek Tatlısı” demiş… Ben hala kendi kendime “Yassı Kadayıf” diye tekrarlayıp duruyorum. Niye? İşte, yanlış tıngırdamış bir kere… Veya canım daha çok neyi istemişse, işte onu…

Ben Hanım’a gidip, “Hani Balıkesir’e gittiğimizde oradan  “Yassı Kadayıf” alıyorduk, ya… Onu nasıl yapıyorduk ya! Anlatır mısın?” deyince, yüzüme tuhaf tuhaf bakmaya başladı. “Harif herif, biz Balıkesir’den hiç Yassı Kadayıf almadık ki?” Düşünmek sırası bana geldi.
“Peki, oradan ne alırdık?”
“Hadi, düşün bakalım… Hani böyle yumuşak Ekmek gibi…yuvarlak…” deyince . Bende tıngırdadı…
Tabii, ya… Onu demek istiyorum: Ekmek Kadayıfı… Olsa da yesek!
“Höst.. höst… 200 şekerle geberip gitmek istiyorsun galiba..!”
“Allah ağzından hayırla alsın… Biz, artık hayatta tatlı, tuzlu bir şey yiyemiyecek miyiz be…”
“Ye de bak; hemen eşekler cennetini boyluyor musun, boylamıyor musun…! Kriz geçirirsen artık ben de karışmam..!”
“Karışmasan karışma… Ben de öteki hanıma giderim, o bana bakar!”
 Böyle diyince işler ciddileşiyor. Çünkü beni bir gün bile kaybetmeyi hiç göze alamaz haspam. Ondan sonra…
“ Peki .. Peki anlatırım ama… Yarın Balıkesir’e gideceğiz, Ekmek Tatlısı alacağız… diye tutturmak yok! Tamam mı?”
“Tamam..!”
Anlaştık. Önce ben anlattım; sonra o eksiklerimi tamamladı. Böylece eskiden denenmiş bir tatlının reçetesi ortaya çıktı. Efendim, şöyle ki….

MALZEMELER:

Malzemeler:
1 kilo toz şeker, (4 bardak şeker)
1 ekmek kadayıfı,
250 gram kaymak,
2 çorba kaşığı limon suyu,
4. 5  su bardağı su.
(Şeker ve su miktarı Kadayıfın büyüklüğüne göre ayarlanır. Şeker 3 bardaksa, su 3.5 bardak olacak). Büyük Kadayıfsa 4 bardak şekere 4.5 bardak su…

Yapılışı:

1. Kadayıftan daha büyükçe bir alüminyum tepsi alınır. Kadayıf bunun içine konur.
 2. Kadayıfın üzerine, her tarafı ıslanacak kadar sıcak su dökülür.
 3. İkinci bir tepsiyle Birinci tepsinin üzeri kapatılır; Kadayıfın suyu çekmesi sağlanır. Kabartılır.
 4. Bu arada şeker ve su kaynatılır (üç su bardağı şekere, üç buçuk bardak su); kaynarken limon eklenir; şurup koyulaşmalıdır. Sonra ılıtılır.
 5. Kadayıf suyu iyice çekmelidir; sünger gibi olmalıdır. Kabarmalıdır.
 6. Ondan sonra özel, temiz bir havluyla bastırarak, fakat zedelemeden yavaş yavaş  bu Kadayıfın suyu çekilir. Havlu durmadan sıkılır. Hemen hemen hiç su kalmaz.
 7. Koyu Şerbet ılık olarak Kadayıfın üzerine dökülür.
 8. Alümünyum tepsi içindeki Kadayıf Aygaz üzerinde çevirerek ısıtılır, kaynatılır. Şerbet çektirilir.
 9. Sonra arka yüzü de çevirilerek ısıtılır, kaynatılır.
 10. Ağzı kapalı olarak soğumaya terk edilir.
 11. Açıldıktan sonra üçgen şekilde kesilir. Arasına kaymak konularak yenilir..
 Yarasın!

Bu tariflerden bir şey anlamayanlar, zaten internetteki öteki tariflerden hiçbir şey anlamazlar. Siz onları da okuyun ama, buna güvenin… Ama bu işlemlerin her bir evresi son derece dikkatli bir şekilde geçilmelidir.  Yoksa elinizde bir lapa kalabilir.

Balıkesir’e niye gidilmelidir? Diye biri soracak olursa… “Ekmek kadayıfı almak için…” diyebilirsiniz. Oradaki tatlıcılar da gayet güzel yaparlar. Yalnız kaymağı üzerine koyuyorlar ki, benim zevkime uymaz. Mutlaka arada… (Kaymak manda kaymağı olsun ha..!)

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..