Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Kitap
 

Benden aldığın kitap değil mi bu?

Benden aldığın kitap değil mi bu?
 

Sıkıldım artık...
Artık kitaplığımdan kimseye ödünç kitap vermek istemiyorum.
Alan geri getirmiyor çünkü...
Yabancı da değiller, sesini çıkartamıyor insan.
Sorduğun zaman "getireceğim" "aklımda" "tüh bak yine unuttum" gibi cevaplar veriyorlar.
Ama iş icraata gelince; sıfır!
Şehir kütüphanesi de değilim ki ben, verdiğim kitapların çetelesini tutayım. Hangi tarihte kime ne kitap verdiğimi yazayım.
Bir süre sonra unutuyorum.
Bu da ödünç kitap canavarlarının işine geliyor.

Geçtiğimiz akşam, ev oturmasındayız.
Güzelde bir kitaplıkları var...
Çayımızı içtik, müsaade isteyip kitaplığın altını üstüne getirmeye başladım.
Kitaplar arasında gezinirken, ev sahibine yıllar önce verdiğim kitabı tanıdım.(ilk sayfaya aldığım yeri ve tarihi yazıyorum).

— Benden aldığın kitap değil mi bu?
— Sanmam ben o kitabı İstanbul’dan almıştım, sahaflardan.(ne hikmetse bu İstanbul’dan alınan kitapların hepsi sahaflardan alınır başka yerden alınmaz)
- Oğlum kitabın başına tarih atmışım...
— Ben de atıyorum
- Arkadaşım bu benim yazım.
— Bakayım...

Acaba utanacak, yanaklar biraz olsun kızaracak mı diye bakıyorum... Nerdeee surat eşek derisi gibi... Kitapların hepsinin ödünç alınıp geri verilmediğine adım gibi eminim.

— Senden ne zaman aldım acaba bu kitabı?
— Hatırlasam.
— İstersen alabilirsin.
— Ne kadar iyisin, aldığın kitabı geri veriyorsun...

Ertesi gün merak ettim.

İnsanlar Arkadaşlarından aldıkları ödünç kitapları geri getirmiyorlarsa, Kütüphanelerden aldıklarını hiç vermiyorlardır diye düşündüm... Küçük bir araştırma yaptım ve tahmin edin bakalım hangi bilgiye ulaştım...

Tarih 15.02.2006

Meclis kütüphanesinden ödünç kitap alanlardan bazıları aradan yıllar geçmesine rağmen iade etmedi. İade edilmeyen kitap sayısı 258’e ulaştı. TBMM Başkan Vekili İsmail Alptekin, kitapları geri getirmeyenlerin isimlerini tek, tek açıkladı.

Birim çalışanları, yıllarca süren takiplerinin sonuç vermemesi üzerine konuyu Kütüphane Müdürlüğüne ilettiler. Müdürlük bünyesindeki Kütüphane Kurulu da iadesi unutulan kitapların rayiç bedellerini, ilgililerin maaş veya ödeneklerinden, hayatını kaybetmiş olanların ise varislerinden tazmin ettiler.

TBMM kayıtlarına göre; Meclis Kütüphanesi’nden aldığı kitabı iade etmeyen bazı siyasiler şöyle:

"Halen Yüce Divan’da yargılanmakta olan Bayındırlık eski Bakanlarından Koray Aydın 1 kitap. Bir dönem Refah partisinden parlamentoya giren ve şu anda Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı yapmakta olan Melih Gökçek 2 kitap. ANAP iktidar dönemlerinin önde gelen kurmaylarından Milli Savunma eski Bakanı Barlas Doğu 4 kitap. Sağlık eski Bakanı Halil Şıvgın 2 kitap. Çevre eski Bakanı Ali Talip Özdemir 7 kitap. Sanayi eski Bakanı Şükrü Yürür 1 kitap. Devlet eski Bakanı Abdullah Tenekeci 3 kitap. Milli Eğitim eski Bakanları Metin Emiroğlu 1 kitap. Avni Akyol 2 kitap, Başbakanlık eski Müsteşarlarından Milli Eğitim Bakanlığı görevinde de bulunan Hasan Celal Güzel 1 kitap. DYP İktidarının Maliye Bakanı Sümer Oral 2 kitap. Aynı kabinede Ulaştırma Bakanlığı görevinde bulunan ve halen Yüce divan’da yargılanan Yaşar Topçu 9 kitap. Devlet eski Bakanlarından Salih Sümer 5 kitap. Halen Meclis Plan ve Bütçe Komisyon Başkanlığı görevini yürüten AKP’li Sait Açba 1 kitap".

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..