Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

11 Ekim '07

 
Kategori
Trafik
 

Beni delirteceksiniz!

Beni  delirteceksiniz!
 

Yapmayın lütfen, yapmayın..! Yeter artık, çözülmesi gerekenler o kadar net ve belirgin olmasına rağmen neden birşey yapılmadığını birisi bana anlatsın. Hangi parti, hangi yönetim, her ne ise icraata geçsin. İşler çığrından çıktı artık ve biz sustukça, alan memnun, veren memnun devam edecek.

Ben sıkıldım artık... İktidar ve/veya muhalefet hepsini suçluyorum.

Ben olumsuz fikirleri ve olumsuz düşünce sahiplerini kendimden uzak tutmaya çalışıyorum. Bu konuda uzun zamandır oldukça mesafe keydettim. Ancak şu trafik konusunda bir şeyler söylemez ve yazmazsam kendime haksızlık yapacağıma inanıyorum.

Öncelikle trafik ile ilişki boyutumu anlatmalıyım sizlere; Son 14 aydır Kadıköy yakasındaki evimden İkitelli tarafındaki iş yerine gidip gelmeye çalışıyordum. Çalışmaya 8, 30 da başlıyor ve ortalama olarak akşam 18.00-18.30'da tamamlanıyor. Geçen yıldan, bu ağustos ayına kadar hergün iki yaka arasında gidip geldim. Daha doğrusu gidip gelmeye çalıştım. Rekorum akşam dönüşünde 3 saat 54 dk.oldu. Sanırım bu rekoru 2-3 kez de egale ettim. Yolda geçen zamanım günde ortalama 3-4 saati buluyordu.

Duruma bir bakalım beraberce; İşten çıkınca ilk aşama TEM yoluna ulaşmak çünkü tüm bağlantı yolları hiç bir kriter dikkate alınmadan tek araç veya 2 aracın yanyana geçişine göre ayarlanmış. Ancak Koskoca sanayi sitesinden ortalama aynı saatte çıkan araç sayısının fazlalığı herşeyi altüst ediyor. Okmeydanı sapağına kadar genelde sorun olmuyor dönüşte ama nedense orada hep tıkanıyor yol...
Oradan 1.köprü yoluna geçerken ara yol açık ve rahat ama bağlantı noktasında Unkapanı'ndan gelip TEM' e dönecekler ile kesiştiğiniz yetmediği gibi yürüyerek yarım saatte gideceğimiz Beşiktaş - Levent sapağına ortalama 1 saatte gidiyorsunuz. Oradan sonra köprüye girer ve hiç sorun yaşamadan gidersiniz.

2.köprü yolundan gittiğimizi düşünürken, Okmeydanı'ndan geçtiniz ve gişelere rahatça geldiniz. Sorun orada, 25 hatlı gişelerden çıkan araçlar nasıl olacakta, 300-400 metre içinde 4 şeritli köprüye girecekler?... Hele kimse kimseye yol vermez ve ilk ben geçeyim derdinden kurtulamaz ise; bekleyiniz 1 saat daha...

Sonrası kısmen rahat...

Bu arada allah için ortalıkta trafik polisi falan var, herşeye rağmen emniyet şeridinden gidenlerin sayısı çok az... Kaza sayısının az oluşu da ayrı bir memnuniyet...

Gelelim İstanbul yakasına... Ben köprü yolundaki bu keşmekeşe dayanamayıp, 2 ay önce trafiksiz yolda 15 dk mesafedeki Bahçeşehir'e taşındım... Bu güzergahtaki rekorum ve sinir bozukluğum ise, oldukça farklı bir yönde gelişti. Çünkü burada hastalık insanlarda ve emniyet şeridi tereddütsüz ana yol gibi kullanılıyor. İnsanlar inanılmaz rahatlar çünkü hiç polis yok. 2 ayda sadece 2-3 kez polis gördüm oda kazalardan dolayı... Ayrıca bu emniyet şeridi ihlalcilerinin yaptıkları yetmiyormuş gibi çevrenizde inanılmaz sayıda TIR ve kamyon dolaşıyor, hem de her saatte...

Çok sayıda kaza, sadece tır ve/veya büyük kamyonların yetersiz görüş alanı nedeniyle küçük arabalara çarpması yüzünden oluşuyor. Bu kazaların yerleride belirli; Mahmutbey gişelerden Edirne yönüne gidişte gişelerden sonraki ilk 100 m. içinde orta şeritte ve Bahçeşehir gişelerden Beylikdüzü yönünde gişelerden sonra 50-100m arasında ... Bahçeşehir kavşağı ve gişeler zaten meşhur... Eve gitmek için para ödemek zorunda olanlar ve bundan medet uman maliye... Kocaman kamyon giremez yazısı, Bahçeşehir giriş köprüsü ve onlarca kamyon kuyrukta... Bir türlü bitmeyen yeni bağlantı yolları...

Kim ilgili bilmem ... Kimse yok ortada çünkü...
İnsanlar ve insan olmayanlar savaşıyor yollar da...
Ve binmişler bir alamete gidiyorlar kıyamete...

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..