Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Beni affedin sizleri affedemiyorum

Affetmek nedir? Türk dil kurumu sözlüğü diyor ki? 1. Bağışlamak. 2 - Hoşgörü ile karşılamak, mazur görmek."Beni affedin gelmeyeceğim!"

Haldun Taner demiş ki "Affetme duygusunun altında yatan nedenler eşelemeye değer."

Affedebilmenin sınırı ne? Ya da affedememenin? Egolarımızn ayyuka çıktığı bu süreçte kim, kimi ne kadar affedebiliyor? Ya da affedemiyor?

Affetmek acı durumlarda karşımıza çıkar. Bir şekilde hayal kırıklığına uğramışızdır. Canımız yanmıştır. En çok da, güven sarsılmasıyla içimizde oluşan, yoğun nefret duygusu ile sevgimizin çatışmasının altında gizlidir. Eğer affedebiliyorsak şanslı kişilerdenizdir. Bir arkadaşımın şöyle bir söylemi vardı "Bu dünyada mutlu olmayı istiyorsan affetmeyi bileceksin. Öncelikle de kendi kendini affetmeyi bileceksin."

40 yılı devirmeme rağmen azalacağı yere artan bir mutsuzluğum varsa, bu affedemediklerimin artmasından mı kaynaklanıyor yoksa? Binbir sabır ve binbir sadakat gösteririm insan ilişkilerinde.Ve çoğu insan bilir ki anlayışlı, tavizkar, hoşgörülü ve tahammüllüyümdür.Gerçi bu meziyetlerimin yirmi yıl öncesine göre çok fazla azaldığını itiraf etmem gerek."O nasılsa bunu böle yapar korkmuyorum, çekinmiyorum bu yüzden." mantığı ile üzerime gelen ve bütün kredilerini tüketen çok insan olmuştur hayatımda. Susarım ve aptalı oynarım.
Fakat içimde çok derinlerde bir yerlerde gizlediğim oldukça keskin bir kılıcım olduğunu da şu anda benim kaybettiğim ve beni kaybeden çok insan bilir.Vay o kılıcı kınından çıkarttıranların haline!...

Çok kelle uçurmuştur o kılıç.Ve eğer kelle uçarsa adam ölür.Bu güne dek o kılıcı kınında tutmayı başaran çok az insna oldu.Ölenler ise canımı çok yakıyor aslında.Fakat onlara sadece şunu söyleyebiliyorum"Beni affedin, sizleri affedemiyorum'...."

Bu bir sorun.Beni yalnızlığa ve mutsuzluğa sürükleyen bir sorun.Ve elbetti altında "Affettiğim zaman ya aynı şeyleri tekrar yaşarsam?" kaygısı var.Ve biliyorum ki affetmediğim takdirde ruhum hep acı çekecek.

Bir insanın affedememes psikoljik bir sorun. Affedememek içinizde birirktirdiğiniz tortular nedeni ile yeni ilişkilerinize de sağlıksız ve şüpheci bir yaklaşım getiriyor.Peki o halde çözüm ne ?Affetmeyi öğrenmek.Affetmek nasıl öğrenilir?

 
Toplam blog
: 167
: 1867
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

01/06/1967 Rize/fındıklı doğumlu olmama rağmen doğum yerimi hiç görmedim. Türkiye'nin hemen her ilin..