Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '18

 
Kategori
TV Programları
 

Beni Affet'in Murat'ı Gökberk Yıldırım ile Dolu Dolu

Beni Affet'in Murat'ı Gökberk Yıldırım ile Dolu Dolu
 

İtiraf ediyorum, Beni Affet'i izlemeye başlarken, yatağımda uzanmış, hayatımda haksız yere olup bitmiş olaylara uzaktan bakan depresyonun eşiğinde bir kız çocuğuydum. Dizi beni içine, içindeki umutla çektiğinde, dizide yer alan her bir karakterin ardındaki gerçek hikayeleri merak etmeye başladığımda, ve daha sonra hayatım yoluna girip de ben hayatın tesadüfleri eseri ekiple tanıştığımda da, hissettiğim tek şey, hiçbir şeyin tesadüf olmadığı gerçeği idi. Hayat size limon veriyorsa, limonata yapmayı bileceksiniz! Bugün Instagram direk mesajlarından "Lütfen şu isimle de röportaj yapar mısınızzz?" soruları aldığımda ve bazen o isme ulaşamayacağımı düşünerek fanlara kısmetse cevabı verdiğimde, bana ona nasıl ulaşabileceğimi söylemeye başlayan bir kitle ile karşı karşıyayım. Siz iyi ki varsınız :) 
 
Çok uzun zamandır, 8. sezonuna bu hafta başlayan Beni Affet dizisinin,  bu sezon kadro değişimleri sonucu başrollerine taşınan değerli oyuncusu Gökberk Yıldırım fanları, kendisiyle röportaj yapmamı istiyordu. İtiraf ediyorum, hayat bu ara bana da limon vermekle meşgul yine. Hayatın en güzel işi, sizi her anıyla yeniden sınamak zaten. Benim için en güzel keyif de, bu işi boş zamanlarımda yaparken çok değerli, çok güzel insanlar tanımak ve bir yandan da kendi kariyerimde yol almak, yeni umutlara tutunup uçabilmek. Mesela güzel bir haber, bundan sonra Cumartesi günleri yazılı basında Yenigün Gazetesi'nde yazmaya başlıyorum, artık oradan da beni ve yazılarımı takip edebilirsiniz. 
 
Diyorrrr, ve sevgili Gökberk'le olan röportajıma geçmeden evvel, verdiği bütün sıcacık, samimi, içten cevaplar için kendisine yüzlerce teşekkür ediyorum. Bu sezon Murat karakterini belli ki çekişmeli duyguların, kalbinin ve vicdanının ortasında izleyip duracağız. Verdiği cevaplar arasında en çok "maviye olan tutkusu"nu ve "kalbim çalınmış olsaydı hala bende atıyor olmazdı" cevabını gülümseyerek okumakla birlikte, derinliğini ilk kez sizlerle buluşturan olduğum için de çok sevindim. Onun bu "ilk"inde, aracı olduğum için çok mutlu olduğumu belirtirken, darısı yapacağı daha büyük nice röportajların başına...  Eveeet, başlıyoruz.
 
Beni Affet kadrosuna dahil olma sürecin nasıl oldu?
Çok ilginç bir tesadüf oldu esasen. Lise yıllarında herşeye heves ettiğim bir dönemde (futbol, kickboks, gitar vs) tiyatroyla tanıştım.Onu da sırf derslerden kaytarmak için seçtim. Halbuki hayallerimin temelini farkında olmadan atmıştım. 'Komşu köyün delisi' adlı tiyatro oyununda başrol yerine, karşı karşıya gelmeyen iki karakteri seçmiştim. Biri köyün ağası, diğeri de o ağanın kızını seven deli dolu bir çocuktu. İlk oyunumu oynadım. Oyun sonu o deli dolu adam kostümüyle kaldım. Oyun sonu bir teyze yanıma geldi 'oğlum çok güzel oynadın,tebrik ederim. Bir de karayağız, babayiğit bir oğlan vardı. O nerede? çağırsana.' dedi. Anladım ki oynadığım diğer karakterden bahsediyordu. Hemen gittim ve kostüm değiştirip geldim karşısına. Dikkatle baktığında aynı kişi olduğunu farketti ve ' o da mı sendin eşşek sıpası' dedi. Anladım ki ben bir şeyi ilk kez başarmıştım. İlk kez takdir edilmiştim heves ettiğim bir şeyde. O oyunla liseler arası birinci olmuştuk ve ben en başarılı oyuncu ödülünü, onur belgesini almıştım. Süregelen zamanda bu işle ilgili çok hayal satıldı bana. 'Seni vitrine koyacağız,başrol olacaksın, iyi yerlere geleceksin' sözleri... Tabii ki zamanla bunlar birer birer erimişti, umutlarım tükenmişti. Ben de bir kararla askere gitmek istedim. Saatimi 10:00 a kurdum. Uyudum. Ertesi gün tam 9:45'te telefonum çaldı. Arayan Mga yapımın cast drektörüydü. Beni Facebook’tan şans eseri bulduğunu ve tanışmak istediğini söyledi. Anlayacağınız tam vazgeçtiğim, ümitlerimin tükendiği anda mücize gerçekleşmişti. Deniz yıldızı için 10 bölümlük bir rolle başladım profesyonel oyunculuk hayatıma. Orada oynadıktan sonra kendimi televizyonda ilk izlediğimde, bu işi yapamayacağımı düşündüm, istemsizce. Ama bana sahip çıktılar, inandılar. 'Yapacaksın,biliyoruz' dediler. Eğitimler aldım. Bire bir hocalardan, sanat merkezlerinden.Azmettim, çalıştım, çabaladım ve İstanbul'dan bir çok teklif almama rağmen, Beni Affet'ten gelen teklifi kabul ettim. Çünkü; vefası olan bir insanım ve elimden tutan insanların elini bırakmadım.Teşekkürümü; onların teklifini kabul ederek yaptım. Böyle bir süreç.. :)

Gökberk Yıldırım'ın Murat karakteri ile benzer ve farklı yanları var mı?
Varsa neler? Bize biraz Murat karakterini anlatır mısın?

İstediğini koparması, haksızlığa gelememesi, yalan sevmemesi ortak noktalarımız. Farklı yönlerimiz; olumsuz olaylarda tamamen kendini sorumlu tutması. Yani ben o kadar karamsar bir insan değilim. Her olumsuzluktan ders çıkarmalı, bardağa dolu tarafından bakmalı insan. Ben öyle düşünüyorum.

Murat karakterinin, inandığı şey doğrultusunda her şeyi göze alan bir yapısı var. Çok inatçı. Yalanı sevmeyen, büyüklerine saygıda kusur etmeyen efendi, hayatı aşk sınavlarıyla geçen, bu sınavları verirkende olgunlaşan bir adam.

Murat'ta değişmesini istediğin yönler var mı? Varsa neler?
Var. Kendine acımaktan ve hataları kendinde aramaktan vazgeçmeli. Hayatını başkalarına adamak yerine, kendine adamalı.

Gökberk Yıldırım'ın en büyük hayali nedir?
Bir sanat akademisi kurup, sanatla ilgili hayalleri olan gençlerin, hayallerine ortak olmak. Tabiki bu ileri tarihli bir hayal.

Gökberk Yıldırım'ın  en büyük korkusu nedir?
Kendime yenilmek. Çünkü; kendimle yarışan bir insanım ve biliyorum ki kendime yenildiğim gün; bir önceki günde kalacağım ve hiç bir zaman yarın olmayacak.

Gökberk Yıldırım'ın en sevdiği kitap?
Godot'u beklerken. Çünkü adam hep bekliyor ve beklediği hiç birşey olmuyor. Tıpkı hayat gibi... Beklemeyi değil de, bana harekete geçmenin gerektiğini anlatan bir kitap olduğu için seviyorum.

Gökberk Yıldırım'ın bir hobisi var mı?
Şarkı yazmak, söylemek.

Gökberk Yıldırım'ın dizide kendisine en yakın bulduğu karakter hangisi?
Neden? (Dizi karakterlerine göre)

Kader. Çünkü her konuda yalansız ve dobra bir karakter. Aynı zamanda pesetmemesi, sahip olduğu değerlere sonuna kadar inanması ve ailesine olan bağlılığı yakın bulma sebeplerim.

Dizi setinde unutamadığın bir anı var mı? Paylaşır mısın?
İlk sezonumda yaşadığım bir anıyı anlatayım. Biliyorsunuz Murat o dönem Reyhan'la aşk yaşıyordu ve Reyhan kaybolmuştu. Murat her yerde onu arıyordu. Bu yaklaşık 15 bölüm sürmüştü. Bir set günümde yine onu aradığım bir sahne çekilirken, çay molası verdik. Tam o sırada uzaktan koşarak bir abi yanıma geldi. Koluma girip usulca 'Kardeş bir saniye yanıma gelir misin?' dedi ve beni oradan uzaklaştırdı. Ben o sırada fotoğraf çekineceğimizi sanıyorum tabi. Çayımı aldım,yanına gittim. Adam kulağıma ' Kardeş ben senin kızın yerini biliyorum' dedi. Önce şaka sandım,devam etti. 'Senin kızı Ferman bir evde tutuyor' dedi. Ben de şaka sandığım durumu devam ettirmek için. 'Ciddi misin? Bak Ferman abi bunu bana yapmaz' dedim. Sonra şaka olmadığını anladığım o altın cümle geldi. 'Lan valla biliyorum yerini' diyerek telefondan o bölümü açmaya çalıştı. Durumu benden önce anlayan set ekibi hemen matrağa ortak oldu ve abiye ' abi niye söyledin ya şimdi gidip Ferman'ı öldürecek' dedi. Bunun üzerine abi ' Size de iyilik yaramıyor' diyerek uzaklaştı. Bu kadar inanması çok ilgimi çekmişti. :)

Gökberk bir renk olsa hangisi olurdu?
Kesinlikle mavi. Çünkü;hep maviden istedim ve hep mavi verdi.

Gökberk bir şarkı olsa hangisi olurdu?
Minnet eylemem.

Murat ve Kader ikilisine baktığınızda bu ikiliyi nasıl tanımlarsın?
Tutkulu, gerçek aşk.

Murat-Kader ikilisi ve Murat-Güzel ikilisi desem?
Bu ikililer arasında bir paralellik var mı, dostluğunuz nasıl?

Murat-Kader; kesinlikle konuşmadan aşk diye bağıran bir ilişki. Ortak noktaları o kadar çok ki; sadece gözleriyle herşeyi anlatabilirler. Murat belki de ilk kez karşılıklı gerçek bir aşk yaşıyor. Çünkü karşısındaki kadın kendisi gibi aşktan ne beklediğini biliyor. Kendini adıyor ve herşeyin önüne koyuyor. Ruh ikizleri diyebiliriz.

Murat-Güzel; Sadece Murat'ın çabalarıyla, mücadelesiyle yokuş yukarı itilen bir aşktı. Güzel, Murat'ın değerini kaybedince anladı. Zaten öyledir. Bir şeylerin kaybedince anlarız değerini. Keşkeler çoğalır, birikir. Geriye dönmek isteriz pişmanlıklarda.

İki ilişki arasında paralellik söz konusu olsaydı. Murat, Güzel'i ne olursa olsun bırakmazdı. Kaderi seçmesinin sebebi ölümüne engel olması değil. Göz göze geldiğinde kendine engel olamaması. Ruhunda hissetmesi, kalbinin başka atması.

Ceren ve Cansın da benim için çok başkalar. Her gün birşeyler öğreniyorum onlardan. Enerjileri, samimiyetleri seti çok farklı bir havaya sokuyor. Onları hiç somurturken görmedim. Çok tatlılar. Kendimi şanslı hissettiriyorlar. Kısacası 'İyi ki onlar'.

Dizi sektörünün en keyifli/en zor yanları neler?
Bence en keyifli yanı oynadığım karakterin sıkıntılarını, sorunlarını, aşklarını yaşarken, kendi yaşamımdaki  zorluk çektiğim durumlardan uzaklaşıyor olmam. Kendimi sürekli gondolda, çarpışan otoda, dönme dolapta gibi hissediyorum.

En zor yanları sorusunun cevabı ise; bunu işini seven herkes çok iyi bilir ki, zor yanı yoktur. Beklemesi bile keyiflidir.

Gökberk Yıldırım'ın en çok oynamak istediği karakter/rol nasıl bir karakterdir? (Bundan sonrası için)
Kesinlikle çok geçerli sebebi olan, iyi ama aşkı için bir çok kötülüğü göze alan psikopat aşığı oynamak istiyorum.

Gökberk Yıldırım'ı 3 kelime ile anlatırsan?
Fedakar, İşkolik, Sadık.

Dizide zorlu bir aşkın baş kahramanı olarak milyonlara ilham veriyorsun.
Peki ya gerçek hayat… Kalbini çalabilecek ya da çoktan çalmış kişiyi tarif etsen?

Kalbim çalınmış olsaydı, şuan bende atıyor olmazdı. Ama yarının ne getireceğini kim bilebilir?

Dizide 8. sezon itibariyle baş role yükselmeye başladın,
bu sezon bizi neler bekliyor Murat cephesinde?

Murat bu sezon vicdanı ve aşkı arasında seçim yapmak durumunda kalmanın savaşını verecek. Biliyorsunuz ki Murat, vicdanlı ama bir o kadarda aşkına sahip çıkan, sevdiğinin ve verdiği sözün sonuna kadar arkasında duran bir adam.Bu çelişkinin Murat'ı içine attığı bir sınav onu bekliyor olacak.Açıkçası bende hangisini seçeceğini sizler kadar merak ediyorum.Yazılınca göreceğiz.

Beni Affet fanlarına bir mesaj vermeni rica etsem...
Beni sevmelerinizi seviyorum. Her yorumunuzu, beğeninizi, mesajınızı dikkate alıp önemsiyorum. Hedefe yürüdüğüm bu yolda; destekleriniz benim en büyük motivasyon kaynağım. İyi ki varsınız. Eksik olmayın, sizleri seviyorum.

Beni Affet'in yönetmenlerine bir mesaj  vermeni rica etsem...
Bu soru bana yöneltilmeseydi bile, onların adı her röportajımda, her konuşmamda geçecektir. Çünkü Mihri, Bergü ve Buket hocamın bana sahnelerde verdiği özgürlük, rahatlık ve bana olan inançları gelişmemde çok büyük rol oynadı. Üzerimde çok büyük emekleri var. Onları çok seviyorum. O zaman ne diyoruz.

Hazır...
1
2
3
GERÇEEEEKKK!
Sizi çok seviyorum tatlı kadınlar.
----

Sevgili Gökberk'e mavi bir yaşam ve kalbinin ışığına göre bir aşk diliyorum; başka röportajlarda veya yakında yapmak istediğim set ziyaretinden bir yazı ile görüşmek üzere!

 

 
Toplam blog
: 34
: 999
Kayıt tarihi
: 22.03.18
 
 

18 Haziran 1985 İzmir doğumludur. İlkokul,ortaokul ve lise öğrenimini Özel Çakabey Koleji'nde tam..