Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '16

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Beni anlamadın ya ben ona yanıyorum

Beni anlamadın ya ben ona yanıyorum
 

Salih Arıkan


Beni anlamadın ya ben ona yanıyorum. Güzel bir şarkıdır. Bir filozof der ki beni bir sen anladın sen de yanlış anladın. Başka bir şarkı ne olur anla beni. Hepimiz dünyaya geldiğimiz günden ölümümüze kadar yaşadıklarımız bize bir şeyler öğretir. Ön yargılar olumlu, olumsuz tutumlar geliştiririz. Belirli bir zaman sonra bir hayat konforumuz olur. Bu konforu bozacak uygulamalara itiraz ederiz. Bir dünya görüşümüz vardır. Belirli bir zaman sonra artık farklı görüşlerdeki yazarları okumamaya başlarız. Ne yazık ki belirli bir zaman sonra toplum farklı  kamplara bölünür. Siyasetçiler bu işi çok iyi değerlendirir. Sevdiğiniz siyasetçi ya da lideriniz belirli bir zaman sonra ne derse inanır olursunuz. Ne anlatırsanız anlatın, fayda etmez lideri ve görüşünün dışındaki fikirlere farklı bakış açılarına dönüp bakmaz. Karşısındaki insanların da doğruları olabileceklerini kabul etmez. Bu minval üzere engellilik meselesine gelelim. Eşiniz, çocuklarınız, eviniz var, işleriniz de tıkırında, kazancınız da yerinde. Bu konforu bozmak ister misiniz? Çocuğunuz bir gün eve gelse ve sınıflarına bir engelli geldiğini söylese, ne dersiniz? Çocuğunuzun psikolojisi bozulur mu, çocuğum ne güzel farklılıkları tanıyarak zenginleşir mi dersiniz.? 

Yine bir gün çocuğunuz size şöyle bir haber getirse, bizim okula bir Öğretmen geldi, benim dersime de girecek, ancak gözleri görmüyor dese ne hissedersiniz? Çocuğunuz için de kariyer planlarınız var. Ay ne güzel benim çocuğum farklı deneyimler kazanacak diye sevinir misiniz, yoksa itiraz mı edersiniz?

Ben şunu çok iyi biliyorum görmeyen öğretmenlerin çoğunun diğer öğretmenlerden farklı hiç bir yönü yok ve çoğu da başarılı. Konfor içinde yaşıyorsunuz, boş bir daireniz var, bir görmeyen çift geldi, evinizi kiralamak istedi, ne dersiniz? Ay ne güzel komşu olacağız mı yoksa ay bunlar evi yakar mı dersiniz? Bir gün bir evde yangın çıkar, orada bizim görmeyen arkadaşımız da oturur, dedikleri şu kör avukatın evi yanıyor. Yanan ev de başkasının. İş yerinize bir engelli geldi birlikte çalışmak ister misiniz, bir engelliyle evlenmek ister misiniz? Bu uzar gider. Çözüm nedir? birlikte yaşamak, birlikte komşu olacağız, iş arkadaşı, hayat arkadaşı, birlikte film seyredeceğiz, el ele, gönül gönüle, olacağız. Artık gözlerinizi kapatıp kör olma hikayeleri, boş tekerlekli sandalyeye oturma farkındalık değildir. Bu engellilerin içine karışmadan engellilerden kaçma çalışmalarıdır. Biri bu saçmalığa dur desin. Engelli olmak çok zor diyor farkındalık öğrencimiz hiç de zor değil. Görmeyenler gerekli eğitimleri aldıktan sonra istediği her işi yapar. Televizyon tamircisi. Bir görmeyen tek başına ev yapmış. Görmeyen arkadaşlarımız eğitimli topluma değer katan insanlar. Tamamen ön yargılardan dolayı sağlıklı iletişimler kurulamıyor. Salih Arıkan

Kaynak

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr/2016/12/beni-anlamadn-ya-ben-ona-yanyorum.html

Görme Engelli Vatandaştan İlginç Uygulama

Balıkesir'in Ayvalık ilçesinde engellilere yönelik yaptığı çalışmalarla adını duyuran görme engelli Genel Namık Tuncer, farklı bir etkinliğe damgasını vurdu. Üniversite öğrencilerinin gözlerini kapatarak bastonla yürümelerini sağlayan Tuncer, görme engellilerin çektiği sıkıntıları uygulamalı olarak gösterdi. Öğrenciler gözlerindeki bantla yürümekte zorluk çekerken, bandı çıkarttıklarında ise görebildiklerine şükrettiler.

Ayvalık'ta görme engelliler adına bir çok çalışmaya imza atan Namık Tuncer, eşi ile birlikte görme engellilerin çektiği sıkıntılara dikkat çekmek için ilçe ve illeri gezmeye başladı. Gömeç, Burhaniye, Edremit ve Havran ilçelerinde yaptığı etkinlik sonrası Balıkesir'e gelen Namık Tuncer, il merkezinin çeşitli yerlerinde kendisine eşlik eden üniversite öğrencileriyle birlikte, görme engellilerin çektiği sıkıntıları uygulamalı olarak gerçekleştirdi. Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü 3. Sınıf öğrencilerinin gönüllü olarak destek verdiği proje hakkında bilgi veren Tuncer, "Balıkesir Üniversitesindeki gönüllü arkadaşlarımızla beraber "engelli olduktan sonra nasıl hayata giriyorsun" adında uygulamalı bir çalışma yapıyoruz. Bugün görme engelli olacaklar, hafta sonu da ortopedik engelli olarak tekerlekli sandalye kullanacaklar. Şehir içinde nasıl zorluklarla karşılaşıyorlar, halktan nasıl tepki alıyorlar bunları öğrenip öğrencilerimizin duygularını alacağız" dedi.

Görme engellilerin yaşadığı sıkıntıları toplumun her kesimine anlatmak istediklerini söyleyen Namık Tuncer, "Arkadaşlarımız şu an baston kullanmasının ne kadar zor olduğunu öğreniyor ve ne tür zorluklarla karşılaştıklarını görüyorlar. Etraftaki insanların duyarlı olup olmadıklarını öğreniyorlar" dedi.

Engelli bir çok bireyin her işin altından kalkabileceğini ve fırsat verildiğinde ise yapamayacakları hiç bir şey olmayacağını vurgulayan Tuncer, "Bu seneki çalışmalarım Üniversite öğrencileriyle ağırlıklı olacak. Hayatlarının son basamaklarında, son eğitimi alan bu arkadaşlarımız bundan sonraki hayatlarında, ilk etapta engellilerle diyalogda olup, çalışmış oldukları iş yerlerinde karşılaştıkları engelleri daha iyi anlayacaklardır" dedi.

Bir çok okulda farklı etkinlikler düzenlediğini belirten Tuncer, Emniyet ve Jandarma ile de ortak projelere imza atarak trafik eğitimleri verdiklerini de söyledi.

Balıkesir Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm Başkanı Doç. Dr. Düriye Bozok'un da katıldığı etkinlikte, gözlerindeki bandı çıkartan öğrenciler ise görme duyuları çalıştığı için hallerine şükrettiler. Etkinlikte yer alan üniversite öğrencisi Ayşenur Nalbur, görme engelli vatandaşlar ile engeli olmayanlar arasında uçurumlar olduğunu belirterek, "Aradaki fark bambaşka. Her zaman görebildiğime, duyabildiğime şükretmişimdir. Çocukken de çok korktuğum oyunlardan birisi kör ebeydi. Gerçekten kör olsaydım yaşayamazdım diye düşünüyorum. Çok zor, toplum bilinçsiz. Bunu ben bugün fark ettim. Daha önce dikkatimi çeken bir konu değildi. Engelliye nasıl davranılması gerektiği, bu tarz konular bence eğitim verilmesi gereken ilk konulardan biri" dedi.

Berre Zeynep Uçan isimli öğrenci ise, "Daha özgür hissediyorum görürken. Gözler kapalıyken endişeli, gergin oluyorsun ve güvensiz hissediyorsun. İnsanlar gerçekten çok anlayışsız. Yanlış bigileri var ya da hiç bilgileri yok. O konuda bilgilendirmeleri gerekiyor. Karmaşık hissediyorsunuz, her şey hızlı akıp gidiyor ama siz yavaş yavaş hareket ediyorsunuz. Gerçekten zor bir duyguymuş onu anladım" dedi.

Görme engelli Namık Tuncer Balıkesir'deki etkinliklerine hafta sonuna kadar devam edeceklerini belirterek, pazar günü Bursa'da Uludağ Üniversitesi'nin katkıları ile ve ardından ise İstanbul'da İstanbul Üniversitesi'nin katkılarıyla görme engelliler adına farkındalık projesini devam ettirecek. Ardından ise Manisa ve İzmir illerine geçecek.

Kaynak

http://www.hedefhalk.com/gorme-engelli-vatandastan-ilginc-uygulama-946539h.htm

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..