Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '07

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Beni huzur evine göndermeyin!

Beni huzur evine göndermeyin!
 

Beni huzurevine göndermeyin ne olur. Zaman zaman unutsamda bazı şeyleri, hatırlıyorum sizin bile hatırlayamayacağınız şeyleri. Ne çabuk unuttunuz, bayramlarda sizler için yaptığım dolma ve börekleri. Beni huzurevine göndermeyin ne olur, unutsamda bazen bazı şeyleri, hatırlıyorum anneler gününde getirdiğiniz çiçekleri. Siz benim yavrularımsınız, unutamam yüzlerinizi, beyazlasa da saçlarınız kar gibi. Sesinizi duysam oturduğum bir köşede, dünyalar benim olur ömrümün son deminde. Ara sıra çenem düşse de söz veriyorum karışmam hiç bir işinize. Ne olur göndermeyin beni huzurevine.

Ben böyle değildim aslında bilirsiniz, giydirirdim bütün bayramlarda bir çırpıda babanızı da sizleride. İhtiyarlık be çocuklar, siz bakmayın bana otururum sesizce bir köşede. Yeterki göndermeyin beni huzurevine. Ayrılmasaydı babanız da erkenden aramızdan, o da hiç muhtaç etmezdi beni kimselere. Tamam tamam çenem düştü yine, siz bakmayın benim böyle dediğime, yaşlılık işte hakim olamıyorum patavatsız çeneme. Size çok yük oluyorum biliyorum, ama yine de götürmeseniz diyorum beni huzurevine.

Soruyorum bazen kendime neden bu kadar uzun yaşadım diye. Zamanın nasıl geçtiğinide anlamadım aslında peşlerinizde, bir öteye, bir beriye. Koca bir ömrü bitirdik bakamadan, arkamıza geriye. Her ne kadar mutluluk ve hüzünle baksak da albümlerdeki resimlere, gelmiyor giden senelerle, kaybettiklerimiz yerlerine. Ne kadar üzülsende dönemiyorsun o güzel günlerine.

Sık sık gelsede unutkanlıklar, hiç bir zaman unutulmaz yavrularla geçen anılar. Dokunmak istiyor insan eskiden olduğu gibi ellerinize. Bakmak istiyor doyasıya hiç yaşlanmayan bebek gözlerinize. Zaman zaman anlatacak gücü bulmasamda bedenimde, başımı yastığa her koyuşumda yalnız gecelerimde, içimi bir korku kaplıyor uyanacağım diye yavrularımdan ayrı, adresini bilmediğim bir huzurevinde.

Metin Özkaya

 
Toplam blog
: 116
: 3217
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

İstanbul' da doğdum. Antikacı, saray restoratörü ve eksperim. Antika konusunda 50’ye yakın belgesel ..