Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '12

 
Kategori
Öykü
 

Beni Seven Benim Yanıma...

Beni Seven Benim Yanıma...
 

 

Adam içmiş içmiş, eve gelmiştir. Gecekondunun kapısına ayağıyla vurarak içeri girer. Kızlar bir köşeye siner. Kadın ayakta, korku ve tiksintiyle sorar.

-Aç mısın?

-Açım tabi len, soruyon mu? Hani sofra?

- Biz yedik de... Dur ben senin yemeğini getirem...

-Ne demek biz yedik, ben gelmeden nasıl yemek yersiniz len?

-Çoluk çocuk acından ölsün mü be adam? Garipler sabahtan beri bir parça kuru ekmekle duruyolardı. Sağolsun anam bulgur, yağ, salça göndermiş, ondan bir çorba pişiriverdim de, yediler…

-Lâf mı soktun sen şimdi bana yani? Ben “Beni yemeğe niye beklemediniz” diyom, sen ne diyon...Anan bulgur göndermese bir kap yemek yapmayacak mıydın şu eve, acımızdan ölecek miydik yani?

-Yav adam, ne zamandır eve yiyecek bişey getirmiyon... Salak mıyım ben, görüyom işte; çalışıp, çalışıp içkiye veriyon. Bize gelince, bir kuru ekmeği reva görmüyon... Heee, anam olmasa acımızdan ölcez elbet!

-Ulan kırkta yılda bir içtik diye söylediğin lâfa bak. Başlatma şimdi o senin "oro.pu" anandan… O andaval kocasının parası olmasaydı b.k yedirirdi anan size ekmeği… Boş ver onu bunu da, hem o kaçıncı cici babandı ha dördüncü mü, beşinci mi ha?   Hah hah haaaaa!..

-Yine başlama anama sövmeye… N’apsın gadın, aç kalıp da sokağa mı düşeydi? Sırf bebeleri için  evlenmiş üç defa… Or..puluk mu bu?

-Doğruuu, çocuklarının hatırına üç kocaya varmış sevgili kaynanam… İmam nikâhıyla hepsi laaa!

-O ister miydi öyle olsun… Gadın tarlada, bağda, bahçede çalışıp dört çocuğunu büyütmeye çabalamış... Gazandıklarını gocaları yemiş. Babam da, ondan sonra anamı alanlar da senin gibi hayırsız çıkmış işte. Allahtan son babalığım anamı sevdi de kadının yüzü biraz güldü. Hem Allah razı olsun, öyle eli açık bir adam ki tek lâf demiyor anamın bize verdiklerine.

-Ne veriyormuş anan len; yarım okka bulgur, bir kaşık salça,  üç, beş yumurta…Onu mu kakıyon şimdi başıma?

-Nankörlük etme! Dışarıdaki goca ineği de anam vermedi mi? Sütünü satıyom da üç beş guruş para görüyor cebimiz...

-Yeteeer, kes leeen! Getir ne b.k pişirdiysen şuraya da, azıcık zıkkımlanıp yatayım beee!

Bu arada dış kapıya yakın bir yerde  toplanan üç kız, korkuyla olanı biteni izleyip fısıldaşırlar:

-Yine çok kızdı, yine dövecek anamı, yine nineme gidecez...

-Amaaan, alıştık artık, dövsün de gidelim beee... Üç beş gün karnımız doyar hiç değilse

Kadın sofra bezini serer, adam paçasını toplayarak bağdaş kurar. Sonra kadın, bir tepsinin içinde bir tas çorba ile birkaç parça bölünmüş ekmek getirir.

Adam hiddetle:

-Ne bu len? Köpeğe atar gibi, ne bu? Üç kaşık yemekle nasıl doyarım ben?

-Çocuklar yedi napayım,anca bu gadar galdı…

Adam öfkeyle, içindekilerle beraber tepsiyi savurur:

-Ulan ben kocayım koca, bu evin erkeğiyim ben. Bu kadar mı yemek bırakılır bana laaaan!

Kadının üzerine yürür, kadın hızla kapıdan avluya kaçar. Adam bu defa kızların üzerine koşar:

-B.k yiyin siz, b…k! Boşalın da semerinizi yiyin emi! Kıtlık getirdiniz bu eve len, kıtlık!

Kızlar da korkuyla avluya yönelirler ve ağlamakta olan annelerinin arkasına sığınırlar. Bu arada avluda, anneannenin verdiği inek durmaktadır. İnek eşinerek ve kulaklarını seğirterek sanki olanı biteni izler...

Adam, onların peşi sıra koşarak avluya çıkar. Sözde kendine hâkim olmaya çalışarak, sakin sesle konuşmaya çalışır:

-Ne yaptım ben şimdi lan, ne yaptım? Paşalar gibi evime gelmişim, iki lokma yemek yiyecem, yatacam, dinlenecem. Burnumdan geldiniz be, burnumdan!

Elindeki ayakkabıyı karısının kafasına fırlatır, kadın eğilince ayakkabı ineğin yanına düşer. İnek ürker,tedirgin kımıldanır...

Adam daha da sinirlenir, dövmek üzere karısına doğru hamle yapar, bir yandan da konuşur:

-Seni dövmek şart oldu, şart… Bak yine kızlarını da almışın arkana… Hep senin yüzünden bunlar sevmiyo beni.  Sen kışkırtıyon bana karşı bunları. Bak, bak, bak, nasıl da nefretle bakıyolar bana!

-Onlar seni seviyo, seviyo ama bana yaptıkların için senden uzaklaşıyolar,o yüzden senden gorkuyolar… O yüzden hep benim yanımdalar…

-Korkuyolar ha, uzaklaşıyolar ha! Bak, bak, bak... Senin dilin çok uzadı haberin olsun… Hııımmm, anlaşıldı, galiba sen yine anana kaçacan, kaçacan da yerini hazırlıyon belli! Kızların da mı gelecek senle ha?

-Yeter artık yeteeer! Evet,  gızlar da gelecek. Hem bu defa geri dönmeyecem. Bu defa, ne kadar pişman olsan da, seni affetmeyecem!

Adam birden durur, kızlarına bakarak alaycı bir ifadeyle:

-Hani kızlar beni de seviyolar ha, belli belli...  Bi gün de “babam sen haklısın” desinler ya, bir gün de benden yana çıksınlar da şu koca dişimi kırayım yaaa!

Kızlar,”gidelim” diye anneyi çekiştirirken, adam onların tavrını görmezden gelir:

-Dur bakalım duuur! Senin arkana gelmişler ama yine de demokratik olalım. Onlara soralım, seni mi, yoksa beni mi daha çok seviyolar, bakalım hangimizin yanında kalmak istiyolar!

Adam, kadının kolundan hızla çekerek kızlardan uzaklaştırır, kadın avlunun bir yanında, adam bir yandadır. Kızlar ve evin ineği ise diğer tarafta durmaktadır.

-Beni seven benim yanıma,, anasını seven anasının!  Hadi bakalım kimi seviyosanız onun yanına geçin! Hadiiii! Çabuuuuuk! Göreyim bakalım beni sevenleri...

Kızlar, babalarının hışmından korkarlar yine de hızla annelerinin arkasına geçerler.

Adam ağlayan gözlerle kadına, sonra kızlarına bakar, dizlerinin üzerine çöker, ağlamaya başlar:

-Yalancı k..t.k, yalancı! Hani beni de seviyolardı lan, nerde, hani? Bunların kanı bozuk kanı, DTT var bunların kanında DDT…Kimse beni sevmiyo, hiç kimse beni anlamıyooo ..!!!!!!!!!!!!!!....

O sırada,  evin ineği ağır ağır yürür, annenin arkasında titreşmekte olan kızların yanında o da yerini alır, adama bakar ve gözlerini kırpıştırarak bağırır:

-MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

 
Toplam blog
: 247
: 1493
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Antalya ve Akdeniz aşığı bir öğretmenim. Bol bol okurum, blog yazarım, şiir yazarım. Yazdıkça ve ..