Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Benim 'Köşeci'lerim - 2 (İnternet Çağı)

7-8 yıldır gazeteleri elektronik ortamda da okuyorum. Özellikle uzun süreli Rusya ikametlerimde internet gazeteleri olmasa ne yapardım bilmem! Radikali satın alarak okumaya devam ediyorum. Diğer pek çoğunu ise yazar seçerek okuyorum doğrusu. Bu gidişatla ilerde yazarlar herhangibir gazeteye bağımlı olmadan yazacaklar belki de... bloglar gibi...

İnternette baktığım ilk gazete Hürriyet. Bekir Coşkun, Mehmet Y.Yılmaz, Pakize Suda, Ahmet Hakan genelde okuduklarım oluyor. Emin Çölaşan, Doğan Hızlan, Ertuğrul Özkök, Şükrü Kızılot, Feraye Tınç sıklıkla okuduklarım. Diğer yazarları, başlıklarının çektiği ilgime göre okuyorum.

İkinci gazetem Milliyet... Can Dündar ve Ece Temelkuran favorilerim ve okumadan geçmem. Diğer yazarlar başlık ve ilk cümlelerine bağlı olarak göz attıklarım oluyor.

Vatan Gazetesi’ni de muhakkak açarım. Orada çok beğendiğim iki kadın yazar var çünkü... Mine Kırıkkanat ve Ruhat Mengi. Mine’yi Radikal’den beri takip ediyorum da Ruhat’ı burada keşfettim. Bu gazetedeki erkek yazarların çoğu bu iki kadının varlığına zıt bir şekilde ‘’maço’’ lar. Hele Reha Muhtar’la Mine ve Ruhat nasıl aynı platformdalar şaşılacak şey...Hiç okumadan daha başlığında ne yazdığını anlıyorsunuz bu kişinin. Yaşlanan erkeklerin değerinin arttığını, kadınlarınkinin ise düştüğünü iddia edebilen birini ben okuyamıyorum.

O'nun da pek umurunda olacağını sanmıyorum.

Akşam’ı vaktim bolsa açıyorum. Engin Ardıç köyün delisi pozunda ve fikirlerinin ancak % 25'ine katılabilirim de zevkle okuyorum itiraf ederim. Oray Eğin’e de zaman zaman tepki duyuyorum, kadın düşmanı söylemleri nedeniyle, ama O’nu da okuyorum.

Sabah’ı ise çok canım sıkılıyor ve yapacak bir şeyim hiç yoksa açıyorum ne yalan söyleyeyim! Orada da ilk aradığım Atilla Dorsay’ın yeni bir yazısı olup olmadığı.

Bir de sadece elektronik ortamda yer alan gazeteler var. Bunlardan gazetem.net çoğunluk fikirlere katılmasam da takip ettiklerimden. Ahmet Altan’ı, ayşe düzkan ve Pakize Barışta’yı atlamam. turkrus.com özel olarak ilgimi çeker. Radikal’in Rusya temsilcisi Suat Taşpınar üslubunu sevdiklerimdendir. Çok katıldığım tesbitlerini içten bir sohbetle aktarabiliyor. Medyatava ise genelde benim aradığım yazarların nerede olduğu bilgisini iletiyor. Habertürk diye bir mecra daha var. Zaman zaman göz atıyorum.

Değişen hayat görüşümle okuduğum yazarlar da değişmiş. Zaman içinde okuduğum ve bıraktığım yazarlar da oldu: Hınçal Uluç, Hasan Pulur, Okay Gönensin, Refik Erduran gibi.

Bir de artık hiçbir yerde bulamadığıma üzüldüğüm ve çok beğendiklerim var: Tuna Erdem, Ali Hakan çok sevdiğim iki sinema eleştirmeniydi, neredeler acaba!

Çizgi bant olarak da artık yalnız Radikal’deki Ademler ve Havvalar(Piyale Madra), Kötü Kız(Ramize Erer), Taş Devri (Emre Ulaş)'ni izliyorum. Her biri çok güçlü gözlem ve yorum içeriyor.

Fiziki olarak tanışmadığım bu kişilere hayatıma kattıkları zenginlikten dolayı teşekkür ediyorum. Kendi görüş tarzıma göre seçip okuyorum belki ama paradoksal olarak onlar da benim hayat görüşümü oluşturuyorlar.

 
Toplam blog
: 93
: 1712
Kayıt tarihi
: 12.12.06
 
 

Ununu elemiş, eleğini henüz asmamış bir ''Mimar''ım. Hep özel sektörde çalıştım. Yoğun çalışma yılla..