Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '12

 
Kategori
Babalar Günü
 

Benim babam

Benim babam
 

Mehmet Ali Güler ( 1911- 26 Aralık 1986 )


Bugün "BABALAR GÜNÜ " anneler günü var da babalar günü neden olmasın. Anneler için yüzlerce şiir ve onlarca ANTOLOJİ hazırlanmıştır. Gerçi bunların içinde  gerçek şiirleri zor bulursunuz. Ama yine de anneler için bir şeyler yazılıyor, lakin babalar bu konuda ihmal edildiği bir gerçektir. Benbunu biröz eleştiri bağlamında yazıyorum. Yani diyorumki şiir kolaya alınmamalıdır, acele edilmemelidir. Şair şiirin hakkını vermelidir....Buna göre şiire soyunup yazmalıdır..Yorulmadan, terlemeden şiir yazılmaz.... 

Bana babalar için sağlıklı hazırlanlmış kaç Antolojinin adını verebilirsiniz? İnanın ben de merak ediyorum. Geçen yıl İstanbul'da Babalar Günü ile ilgili bir şiir yarışması yaplmıştı.  Bir baktım ki  şiir diye ortaya konanlara 100 puvan vermişlerdir. Bunların adını vermek istemiyorum.... Derme, çatma şiir  kırıntıları. Keşke şiir kırıntıları bile olsa yine de iyi, buna da  ey vallah diyeceğim. Hepsi de zorla yazılan,imgesiz, sanattan uzak,  sırf yarışma adına yazılan  seviyesi düşük, niteliksiz şiirler....Ama kimkse kusuruma bakmasın ben bunları  şiir olarak görmedim...

Orada yayımlanan yüz şiirin içinde inanın beş şiir bulamazsnız. Her neyse...Kimseyi kırmak istemiyorum. Ben burada sadece şiiri hafife alanlar  için yazıyor ve bunlar benim kişisel görüşlerimdir diye  söylüyorum...

Tüm babaların bu  mutlu gününü candan kutluyorum,aramızdan ayrılanları rahmetle anıyorum, hasta  olanlara acil şifalar diliyorum. Genç babalara sağlık ve uzun ömürler dilliyorum.

Ben de babam için kırık, dökük bir şiir yazdım. Aslında ben bunu şiir de saymıyorum. pek iddialı olmayan bir şiirle  bu mutlu gününüzü kutluyorum. Sevgili babamı 26 Aralık1986 yılında öbür aleme uğurladık.   Acısı hala içimdedir. Onu da sırası gelmişken rahmetle ve minnetle anıyorum.

      

       

Ben

Babamı

Hep tarlada görürdüm

Çalışkan ve güleçti harman yerinde

Kinden, nefretten uzaktı

Eli açık, paylaşmayı severdi

Gönlünce zengin ak-paktı

El malına “ ateştir sakın dokunmayın ” derdi

Sevgiden yana aydınca eserdi

Ekim’de coşar, Ağustos’ta gülerdi

Alnında akan teri buğday sarısı

Bütün çabası

Bizi mutlu etmekti

***

Benim babam

Maviyi aydınlatan

Harman yerinde

Alın teri, göz nuru

Gözleri aydınlık, başak başaktı

“ Yalancıya, vurguncuya

Talancıya

Namerde muhtaç

Olmayın” derdi

Yetmiş beş yaşında genç bir delikanlı

Hep sıcak aile ortamında

Onurlu ve özgür yaşamaktı

Bütün derdi

 

***

Sözü, sohbeti yerinde

Konuk komşuya saygılı

Ailemize vefalı

Derin düşünür

Hoşgörülü bir erdi

Hepimizi bağrına basar

Güneş denli severdi

Benim babam

Sevgiden yana aydınca eserdi

Ekim’de coşar, Ağustos’ta gülerdi

 

                    Abdülkadir GÜLER

                 15 Haziran 2010  / 18 Şubat 2011 – Söke.

             

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..