Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '17

 
Kategori
Babalar Günü
 

Benim babam

Benim babam
 

( 1921 - 27 Aralık 1996 )


Bugün Babalar Günü’dür. Önce tüm babalara sağlıklı günler ve mutluluk dolu yarınlar diliyorum. Sayın okuyucularım izin verirlerse bu yazımı rahmetli babam için yazıyorum. Babamı 27 Aralık 1986 yılında öbür âleme gönderdik. Babam sade bir vatandaştı. Yalanı, dolanı hiç bilmezdi. Hele elin malına hiç dokunmazdı.

Babam zengin bir adam değildi. Orta halli bir aile yapısına sahipti. Eli açık, konuksever, ahi gönüllü bir insandı. Namuslu ve dik bir duruşu vardı...

 

EN GÜZEL SÖZLERİNDEN BİRİ :

DEVLETİNİZE, MİLLETİNİZE SAYGILI OLUNUZ, DEVLET BİR DEVE GİBİDİR,

DEVE İLE HİÇ BİR ZAMAN GÜREŞİLMEZ " DERDİ...

Rahmetli babamı bir şiirimle saygıyla ve rahmet anmak istiyorum..

Mekanı cennet olsun...

 

BENİM BABAM

 

Ben

Babamı

Hep tarlada görürdüm

Çalışkan ve güleçti harman yerinde

Kinden, nefretten uzaktı

Eli açık, paylaşmayı severdi

Gönlünce çok zengin

Milyonlarca  canlıyı  kucaklayan

Denizler  denli  engin

***

El malına “domuz kanı gibi” derdi

Sevgiden yana aydınca eserdi

Ekimde coşar, Ağustos’ta gülerdi

Alnında akan teri buğday sarısı

Bütün çabası, derdi

Bizi mutlu etmekti

***

Benim

Babam

Sırtında özgür abası

Harman yerinde

Elinde dilsiz yabası

Alınteri, göznuru başak başaktı

***

Yalancıya, vurguncuya

Talancıya, namerde muhtaç olmayın derdi

Yetmiş beş yaşında genç delikanlı

Hep sıcak aile ortamında

Onurlu ve özgür yaşamaktı

Bütün derdi

***

Sözü, sohbeti yerinde

Konuk, komşuya saygılı

Ailesine vefalı

Derin düşünür

Hoşgörülü bir erdi

Hepimizi bağrına basar

Güneş denli severdi

***

Benim babam

Sevgiden yana aydınca eserdi

Ekim’de coşar, Ağustos’ta gülerdi

 

15 Haziran 2010- 18 Şubat 2011-

 

Abdülkadir Güler / Eylül Sonrası şiirler 2017.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..