Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

Benim bildiğim mana da bayram....

Benim bildiğim mana da bayram....
 

Poliste bir nevi devletin işçisidir...Sanırım yeterli....


Bu nasıl bayram.. İşçi Bayramından söz ediyorum. 1 hafta önce Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı vardı malum, e şimdi bakıyorum O'da bayram BU'da farkı nerde neden biri çoşkuyla kutlanırken birinde taşlı, sopalı, biber gazlı gösteriler oluyor? Neden dini bayramlarda halk doya doya gezsin diye toplu taşıma araçları ucuzlatılıyor da İşçi Bayramında seferler iptal ediliyor? Sebep belli arbede, çatışma, vukuat, saldırı ihtimali...

Bu bayram kutlamak değildir, bu provakatörlerin kendini gösterme çabasıdır, ortalığı germe çabasıdır ki ne yazık ki yüzlerce kişi de buna alet olmaktadır. Çoğu da altında son model jipi olan benim işçi babamın 1 ayda kazandığını 1 saatte eğlence kulübünde yiyen üniversiteli genç arkadaşlarımdır..

1 Mayıs dündü, bugün 2 mayıs. Peki 30 Nisan 2008 Çarşamba günüyle bugün arasında ne fark var? Ne değişti işçi için? Ne elde etti? Yanlış anlaşılmasın bayrama karşı falan çıktığım yok. Bu eylemlerin, arbedenin, çatışmanın sonrasında gelinen noktanın faydalarını merak ediyorum. Sendikaların dün neyi gerçekleştirediklerini neyi sağladıklarını merak ediyorum. Kesinlikle sendikalara karşı değilim aksine olması gerektiğine inanıyorum; çünkü tek başına hiç bir işçi hiç bir hakkını alamaz "kardeşim ben bu şartlar altında çalışamam daha az çalışmak istiyorum" dese afedersiniz bi tarafına tekmeyi vururlar çünkü kapıda bekleyen onlarca işsiz var, neyse bu apayrı bi konu. Demek istediğim şu; bu şekilde hiçbir yere varılamaz "herşeye rağmen taksim" ee gelince noolacak "vay be harbi tebrikler! O kadar set kurduk, polis koyduk yine de gelip taşladılar, coplandılar, slogan attılar, tazikli suyla karşılandılar, helal olsun. Ben artık işçinin hakkını artık veririm." Bu mu olacak? Güldürmeyin Allah aşkına..

Ve şunu da merak ediyorum: Benim o üniversiteli arkadaşlarım yılın diğer 364 günü nerdeler? İşçi hayatında bir gün mü yaşıyor?

Arkadaşlarımla bu konuyu tartışırken bi arkadaşım: "Anneler Günü'de yılda birgün, arkadaşının doğum günü de" dedi. Şöyle cevap verdim: "Ben belki yılda bir gün annemin Anneler Gününü kutluyorum ama yılın 365 günü de madden olmasa da manen annemin yanındayım, sizin gibi 'Anne Anneler Günün kutlu olsun seneye yine mayıs ayının ilk pazar günü kutlarım o zamana kadar beni bi daha görmezsin naparsan yap ama seneye geleceğim o zaman seni sevdiğimi yanında olduğumu yinelerim.' demiyorum" dedim.

Son bir nokta daha; Protesto yalnızca slogan atarak, taşlı, sopalı döğüşerek yapılmaz! Yahu kardeşim gel halay çekelim, piknik yapalım... Slogan mı? Gel edebiyle beraberce atalım. Ama bayramı bayram gibi yaşayalım...

Ben böyle bayram istemem kardeşim, benim işçi babam da istemez!
Bayramsa bayram olsun zehir olmasın bi işe yarasın...

 
Toplam blog
: 5
: 472
Kayıt tarihi
: 23.04.08
 
 

İstanbul Üniversitesi 1. sınıf öğrencisiyim. Genç Hukukçular Kulübüne, Toplum Gönüllüleri Vakfına üy..