Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '09

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Benim bisiklet yollarım.

Benim bisiklet yollarım.
 

Yolda izgaralara takılan bir bisikletçi!


Bisiklet yolları gerekli midir?

Bana sorarsanız evet derim. Ama bir şartla. O yol yalnızca bana ait olacak. Anlatabildim mi? Tıpkı Avrupa’da olduğu gibi. Üzerinde ne yaya nede araba bulunsun. Yolun kenarında yalnızca bisikletlilere ait bir yol.

Gerçi İzmir’de sahil boyunca böyle bir yol var da. Üzerinde yaya mı bulursunuz yoksa çöp tenekeler mi? Hepsini galerilerim de bulabilirsiniz.

Ha şimdi gelelim Avrupa’da ki bisiklet yollarına. Orada insana kıymet verildiğine göre yani insana insan gibi davranılıyorsa ve bununla birlikte orada insan saygı gördüğü müddetçe ve bunun yanın da sigorta birimleri çalıştığından dolayı insanın başına bir kaza geldiği anda hiçbir sorun yaşamıyorsa insan orada güvence de hissetmektedir. Bisiklet yolları da seyahat anında arabalarda ki tehlikelerden son derece uzak yayaların engellemediği bir yol olmalıdır. İşte Avrupa’da ki bisiklet yolları bisiklet sürmesini engelleyecek tehlikelerden uzaktır. Buraya ne araç girebilir ne de yaya yürüyebilir. Bununla beraber halk son derece duyarlıdır. Eğer burada bir araç girsin ve yaya yürüsün hemen polise haber verilir ve ceza kestirilir.

Biraz da halkın duyarlılığına ve bazı mercilerin çalışmasına bağlıdır. Türkiye’de büyük şehirlerde bazı noktalar da güzel bir şekil de bisiklet yollarının yapıldığını biliyorum. İzmir’de de sahil boyunca bisiklet yolları mevcut. İşte ben geçen yıllar da Alsancak kordonunda bisiklet yolunda gidiyordum. Geçerken önümde bir aile yürüyordu ki yanında yayalar için yürüme yolu vardı ve onlar orada yürümesi gerekiyordu ama benim hareket etmemi engellemişti. Dedim ki: “Lütfen bisiklet binenleri engellemeyiniz!” Hem de bisiklet yolunda. Kızları olan adam ne demek istediğimi anlayamadan öyle bir baktı ki bana. Hadi bu aileye: “Sizler ne yapıyorsunuz” diyerek polis çağırın. Mümkün mü? Bisiklet yolunda bisikletle hızlı gelip şöyle bir çarpsan onlara suç sen de kalır. Hâlbuki Avrupa’da olsa bisiklet yolunda olduğu için yaya kabahatlidir. Bir araba park ettiyse bisikletli de oluşan her hasarı karşı taraf yani arabanın sahibi bisiklet yolunda park ettiği için öder ve cezayı da yer.

Ya biz Türkiye’de!

Güldürmeyim Allah aşkına!

İşte ben buna gülerim. Türkiye’de bisiklet yolları var diyorlar hani nerede.

Amaç bisiklet yolları yapmak değil. Yapıp da onu başka amaçlar için de kullanmak değil. Türkiye’de karayolları kanununda bisikletinde yeri var. Yolun en sağ şeridinde gider. 11 yaşını doldurmayanlar şehirlerde ana caddeye ve şehirlerarası karayollarına çıkamazlar. Yük taşıyamazlar. Gidonu tek elle değil çift elle kullanma zorunluluğu vardır. Ancak her yolun sağ şeridin de bisikletliler için tahsisi edilmiş de olsa bana göre bunlar yetersizdir. Hatta otobanlar da bisikletliler için yolun dışında yola paralel olarak bisiklet otobanı yapılabilir. Uluslararası Cumhurbaşkanlığı bisiklet yarışı burada yapılabilir. Yollar yapıldıkça Fransa’da olduğu gibi 3 hafta süren 21 etaplık yarışlar Türkiye’de de olabilir.

Sene sonunda çocuklara sınıfı geçme hediyesi olarak değil de insanlarımızın ulaşım aracı olarak görme zamanı gelmedi mi daha?

Galerimin lingi: http://www.izmirbisiklet.org/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=62

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..