Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '15

 
Kategori
Anılar
 

Benim borcumu kaldır

Benim borcumu kaldır
 

Sanırım 2011 yılıydı. Akçakoca Vergi Dairesinde müdür yardımcısı olarak görev yapıyorum. Odama 30 yaşlarında birisi girdi, elinde ödeme emri vardı. Ödeme emirleri yeşil renkte olduğundan anlamıştım. Ödeme emrini bana uzatarak;'Benim borcumu kaldır, ben yeni cezaevinden çıktım, ödeyecek durumum yok' dedi. Üslup biraz kabacaydı. Ödeme emrini inceledim, cezaevi yiyecek bedeli borç miktarı 600TL idi.

Ben kendisine,'Benim borç kaldırma yetkim yok,ancak tebliğ tarihinden itibaren vergi mahkemesine dava açman gerekir, mahkeme kararı borcun iptali yönünde olursa o zaman kaldırırız' dedim.

Laf, söz anlayacak birine benzemiyordu, bir sürü laf kalabalığından sonra 'Ben zaten senin gibi birisi yüzünden beş yıl cezaevinde yattım, gerekirse gene yatarım' dedi. Tehdit kokan bir söylem. Hiç cevap vermedim, sinirli bir şekilde gitti.

Odamın kapısında sadece müdür yardımcısı levhası vardı. Özlük memuruna benim adımı ve soyadımı büyük ve kalın harflerle 'İSMAİL KAYA' yazıp ünvan levhasının üzerine yapıştır dedim.

Övünmek gibi olmasın soyadıma uygun bir fıtratım var. Hiç kimse görevimi yaparken iyi bildiğim doğrularımdan baskıyla, tehditle veya herhangi bir nedenle taviz vermeye zorlayamaz. Yirmi yıllık müdür yardımcılığı görevimde hatırı sayılır sayıda sözlü tacizlere maruz kaldım. Sonuçta işleri olmadı tabi.

Konuya başka yönden bakalım, devletin bu konudaki icraatında da bir yanlışlık söz konusu. Hapisten yeni çıkmış bir yurttaşa, sen hapishanede yemek yedin, parasını hemen öde denmesi de pek adaletli değil. Hırsızlık yapıp da mı borcunu ödeyecek. O konu bizim görev alanımıza girmiyor. Vatandaş mevzuatı bilmiyor, bizden talepte bulunuyor.

Çok küçük bir konu ama bilinsin istedim. Ya o vatandaş bıçağıyla bana saldırsaydı, belki öldürürdü. 

Görev şehidi olurduk herhalde.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..