Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '07

 
Kategori
Okul Öncesi
 

Benim çocuğum özel değil

Benim çocuğum özel değil
 

Tüm anneler babalar lütfen bu cümleyi arada bir tekrarlayalım. Böyle bir yazı yazacağımı düşünmezdim ama oğlum seneye ilkokula başlayacak ve hangi okula verelim konusunda araştırma yapıyorum. Araştırmam sırasında ilginç tespitlerim oldu.

Aynı dönemlerde birçok arkadaşımla birlikte doğurganlığımızı ispatlamıştık ve şimdi hepimizin çocukları sağlıklı bir şekilde ilkokul yaşına geldi.Hangi okula verelim devlet mi olsun, yoksa tüm maddi olanakları zorlayıp özele mi verelim?Tüm bu soruları arkadaşlarla paylaşırken çok üzücü bir şeyle karşılaştım.Çoğunluk kendi çocuğunun çok zeki veya özel olduğunu düşünüyor. Sebebide 2000 yılından sonra doğan çocukların genel özelliği olan teknolojik merakın sınırlarını zorlaması veya algılarının çok açık olması.

’Benim çocuğum özel ‘ diyen ebeveynlerin farkedemedikleri şey aslında diğer çocuklar. Evet çevresindeki diğer çocuklarda hemen hemen aynı özellikteler.Birkaç gün önce oğlum internete girmem gerektiğinde modem arıza verince anne ben onarırım dedi ve başlat menüsünden bağlana tıklayarak modemi onardı. İlk kez gördüğüm için biraz şaşırdım fakat bu işleyişi keşfetmesine şaşmamak gerekir çünkü babasının ve annesinin bilgisayarda yaptığı herşeyi gözlemleyen bir çocuk ve algıları çok yüksek tıpkı diğer yaşıtları gibi. Sadece bu olaya bakıp benim çocuğum özel diyemem ki, zaten dememeliyimde. O ve yaşıtlarının hepsi henüz hayatta micro sorumluluk alarak ilerleyen fertler. Hiçbir sorumluluk almamış bu fertlere şimdiden zeki veya özel sıfatı verirsen o çocuğun çalışkan olmasını engellemiş olursun. Çünkü bu çocuklar zekiden kasıtın çalışmadan başarmak olduğunu zaten halihazırda anlıyorlar .

Sonuç olarak, benim çocuğum özel ve zeki değil ve çalışarak adam olmasını istediğim içinde onu diğer çok özel ve zeki sanılan çocuklardan ve velilerinden uzak tutmam gerekecek.Tüm bunları düşünerek çocuğum devlet okuluna gitmesini karar verdim. Oh be sonunda karar verdim.

Yazımı okuyan konu ile ilgili arkadaşlardan yorum almak isterim.

 
Toplam blog
: 9
: 2331
Kayıt tarihi
: 12.08.06
 
 

1971 Adana doğumluyum. Hacettepe Üniversitesi Kimya Müh. bölümüne başlayana kadar Anadolu'nun kebap ..