Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
 

Benim de Anadolu'da bir kızım var, öğretmen olacak.

Benim de Anadolu'da bir kızım var, öğretmen olacak.
 

Çok garip bir ülke de yaşıyoruz. İnsanlarımız eğitimsiz ve kültürsüz. Eğitimsiz ve kültürsüz bir toplumun için de ne kadarımız eğitimliyiz.

Ben birkaç aydır burada blog yazıyorum ve yazmaktan mutluyum. Çünkü burada olup devamlı blog yazan bir kaç arkadaşımız bütün özverileri ile yazılarını yazıyorlar. Hepsi de birbirinden değerli. Çoğu yazdığı konuda okuyucularına düşündürmeye yönlendiriyor. Bir yol gösteriyor. Toplantılar da bir yer de iyi oluyor hem tanınıyorsun hem de insan tanıyorsun. Ben bunları yaşayan ender kişilerden biriyim.

Diyeceğim odur ki okuyan bir insan da kötü huylu ve art niyetli olamaz. Bir de kültürlü anne ve babadan yetişmişse çocuk dünya ya bakış açısı daha başka oluyor.

Evet, bizler çok garip bir ülkede yaşıyoruz. Bazılarımız okumak için rahattır ve okumak için kendini sıkmaz. Okulunu zor bitirir ya da bitiremez.

Bazıları vardır okumak ister ama anne ve babası cahildir. “Okuyup ta ne yapacaksın basımıza bela mı olacaksın be çocuk” der. Arkadaşları gibi okuyacağı yerde o cahil olan ailesi tarafından başkaları ile istemediği halde evlendirilir.

Bazıları da vardır okumak isterler. Ama kitap alacak parası bile yoktur.

Okuluna gidecek hiç mi hiç parası yoktur. Çaresizdir. Kimse yardım etmez.

Ama okumak için para ister, alacak bir defter okunacak bir kitap ister o.

İşte bu çocuk okur, tüm bu olanaksızlara rağmen o okur.

Ben böyle binlerce çocuktan birini tanıdım yıllar önce. Benim param vardı üniversitede iken defalarca af çıkmasına rağmen okuluma dönmeyip okumadım. Ama o sınıf arkadaşımdı. Parasızdı ve hep bizden geçinirdi. Sağlık olsun. Atıldı af çıktı okula döndü. Azmetti ve okuldan 1992 yılı Haziran ayında kep giyip mezun olurken ben de oradaydım. Boynu bükük onu izliyordum o diplomasını alırken.

Şimdi ne mi yapıyor. Adıyaman’da dır kendisi ve ilköğretimde öğretmendir. Kendisi ile gurur duyuyorum.

Çünkü o bir eğitmendir ve bu vatanı yönetecek beyinler yetiştirmektedir.

27 ile 28 Ekim günlerinde Sayın Talip Bölükbaşının yapmış olduğu toplantının son saniyelerinde, artık hakemin ağzına düdüğünü götürüp tam maçı bitirmek üzere olduğu ve herkesin bir daha ki toplantıya kadar vedalaşacağı bir anda Uşak'tan gelen güzel ve zarif hanımefendinin "Neşe Evrim'in" bir konuşması oldu.

“Ben” dedi. “ÇAĞDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞİ (ÇYDD), üyesiyim. Burada Anadolu’da bir kızım var, öğretmen olacak” projesi kapsamında bu yavrularımız için para gerekmektedir. Ayda 5 YTL veya 10 YTL gibi bir para ayırıp para gönderirsek onların okumalarını sağlarız. Bir tanesi bana dönüp dedi ki. Abla okuduğum müddetçe bana gönderilen bu paralar kesilmeyecek değil mi? Ben de hayır kesilmeyecek dedim. Sizden arzum bu projeye destek vermeniz. Bloglarınızın altına bu projemizden bahsederseniz katılım sayımız artar” dedi.


http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=45243


Ardından da Ahmet AYDIN, söz isteyip bu projeye destek verdiğini ve bu konuda bir bloğun olduğunu söyledi..


http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=45750


Evet, henüz yeni tanıdığım iki güzel insan. Ben de aranıza katılabilir miyim desem kabul edermişsiniz. İşte bu blogla bende Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneğine bu projeye destek veriyorum ve bloğumu daima yayında kalma kaydıyla ve yayından çekmeyeceğime dair söz verip sayfam da yayınlıyorum.

Saygı değer hanımefendi, ayrıca aralık ayından itibaren ben de her ay 5 YTL gibi cüzi bir miktar bile olsa bir katkım olsun istiyorum. Kendimi toparladıktan sonra bu miktarı artıracağımdan yüzde yüz emin olabilirsiniz.

Allah her ikinizden de razı olsun. İyi ki de sizleri tanımışsım.

Son söz.

Arkadaşlar!

Hani Ramazan ayında fakirlere fitre ve zekat verirsiniz ya, lütfen ama lütfen bu projeye de az bile olsa her ay katkıda bulunalım. Ülkemize yeni beyinler yetişmesini için ve ilerde ülkemizi daha iyi yönetimi için katkıda bulunalım. Şimdiden ilgi ve alakanız için teşekkürlerimi iletirim efendim.

Ben Ahmet Üstündağ.

4 Kasım 2007

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..