Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Benim evin halleri...

Benim evin halleri...
 

Mutfağımda en çok börek yapmaya karar verdiğimde zorlanıyorum. Ev kalabalık, ee üç kız istekleri farklı hep.. Ne çok çeşidimiz vardır ıspanaklı, patatesli, kaşarlı, peynirli, kıymalı, karışık sebzeli, tavuklu, kuşbalı, en çok sevdiğim mantarlı, mevsiminde pırasalı bile yaparım böreği oh! mis gibi...

Hepsi ayrı leziz tatlarda, aman aman mis gibi koku sarar evin her yerini ...Evimin ablası sever kıymalı, peynirli, iki numara doğa sade patatesli, ufaklık en çok tavuklu seviyor böreği...kızlarımın arzularının yanında bana tercih hakkı düşmüyor, çoğunlukta kızlarımın istediği börek çeşidi oluyor..

Bugün dedim ki; börek var size.
Kızlar sordu acaba bu sefer neli yiyeceğiz böreği?
Bu kez keyfim bilecek, neli yaparsam böreği afiyetle o inecek midenize..
Kimseyi sokamadım mutfağa benim kızlar merak içinde...
Kıymayı kavururken büyük kız çaktı davayı..Sus ! dedim;
Çaktırma bu açlığa mecburan yiyecekler iftar sofrasında...Sıla kızın çok hoşuna gitti çünkü, içinde kıyma var yaptığım sebzeli böreğin...
Kızlarıma sormadan bu kez yaptım böreği, kıymalı sebzeli...Buyrun gelin hep beraber afiyetle yiyelim...Bugün ki evimdeki börek telaşını sizlerle paylaşmak istedim gönlümce...

Gönlümün en leziz tatları sizinle afiyet olsun...


* "HİÇBİR MUTFAK, İKİ KADINI ALACAK KADAR ZENGİN DEĞİLDİR"...(Sudan Atasözü)


Sebzeli kıymalı börek için malzemelerimiz:

*8 tane yufka
*300 gr. kıyma
*İki orta boy haşlanmış patates
*Bir tane havuç haşlanmış
*Üç yemek kaşığı bezelye
*İki adet soğan
*Bir tutam maydanoz
*Tuz , karabiber, kimyon
Üzeri için malzemeler.
*İki yumurta
*Bir bardak süt
*Bir çay bardağı sıvı yağ
*Çörek otu, susam

Hazırlanışı:Kıyma, soğan iyice kavrulur.(Ben yemeklerimde katı yağ kullanmadığım için zeytin yağı ile kavuruyorum.)Haşlanmış havuçları(jülyen)biçimde doğruyoruz.patateslerde aynı şekilde üç dakika kavuruyoruz.Bezelyeyi ilave edip az bir şey soteliyoruz.Ocağın altını kapatıp ilk sıcaklığı çıkınca maydanozu, karabiberi, kimyonu, tuzu karıştırıyoruz.Hazırladığınız sebzeli harçı yufkaların ara katlarına paylaştırıyoruz...Yufka katlarıma hazırladğım iç harçtan sürüyorum.(iki yumurtayı, sütü, zeytin yağını karıştırıp her katın arasına sürüyorum bu işlem üstü içinde geçerli.Üzerine çörek otu, susamı serpiştiriyoruz 175 derece önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz...Afiyet olsun hepimize...

 
Toplam blog
: 86
: 1295
Kayıt tarihi
: 25.07.07
 
 

Kdz Ereğli doğumluyum. Üç tane yaşam çiçeğim var. Ailemle birlikte yaşama dair ne varsa yaşamın bize..