Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Benim Futbol Sevgim

                                                                          Benim Futbol Sevgim
Hiç kuşku yok ki futbol spor tarihinde ortaya çıktığı dönemden günümüze kadar geçen sürede insanlar arasında en çok takip edilen en popüler olan sporların başında geliyor. Kadınlar tarafından çok ilgi görmese de biz erkekler mümkün mertebe hem oynuyor, hem futboldaki gelişmeleri izliyor, hem taraftarı olduğumuz takımlarımızı centilmence destekliyoruz. Ancak bazen ki ben kendi adıma futbol sahalarında sıklıkla tanık olduğumuz insana ve spora zarar veren holiganlık ve fanatiklik derecesinde aşırılıklara kesinlikle ve en önce karşı gelenlerinizdenim. Futbol, ekip olarak futbol topu ile (meşin yuvarlak) rakiplerimizle oynadığımız güzel bir spor dalı. Bu yüzden efendim, yeşil sahalarda bu keyif veren, eğlendiren zevkli sporu oynarken ve izlerken oyuncular ve seyirciler arasında hileye, şiddete, küfüre ve ahlaksızlığa hiç yer olmamalıdır. Evet futbol günümüzde evrensel sporların başında yer alıyor. Örneğin Fransız sosyolog Boniface, bugünün futbolunu şöyle tarif ediyor; Futbol, küreselleşmenin nihai aşamasıdır ve dünyada futboldan daha evrensel bir olay bulunmamaktadır. O derece ki, demokrasi ve pazar ekonomisi bile yuvarlak top aşkına oranla daha az köklü ve daha az yaygındır, diyor.
 
Benim içinde aynı şekilde çok sevdiğim, heyecanlandığım ve zevkli bir hobim olarak oynamaktan ve izlemekten büyük keyif aldığım futbol oyunu kelimenin tam manasıyla hayatımda özel bir yere sahip olarak benle yaşıyor.
 
Bir futbol topunun peşinde yeşil sahanın her tarafında oynamak, terlemek, gol atınca sevinmek, gol yiyince üzülmek bazen hüzün bazen büyük mutluluk benim içinde. Futbol oyununda tabii bir durum olarak kaybetmekte var, kazanmakta. Bazen eşitlenmekte. Fakat son tahlilde ne olursa olsun bu sevda oyununun kazanan tarafı olmayı istemeniz sizin ve oyuncusu olduğunuz takımınızın belirleyici ve motive edici yanını oluşturuyor. İşte o zaman çok daha fazla seviyor, çok daha fazla bağlanıyor, tutkunu oluyorsunuz bu büyüleyici sporun.
 
Futbol oyunu temelde rakiplerinize üstünlük kurmak ve oyun yeteneklerinizi sergilemenize sağladığı olanaklarla profesyonel futbolcu olmanız yolunda büyük fırsatları da beraberinde getiriyor.  Bende çocukluğumdan bu yaşıma bireysel ve amatör futbol oynayan biri olarak yetenekliyim doğrusu. Ama futbolu 44 yaşında bir adam olarak değerlendiren, yorumlayan, yazan ve izleyen tarafındayım. Ne  var ki, çocukluğumdaki futbol sevgim bugünde katlanarak büyümüş durumda.
 
Vazgeçilmezim olan futbol sporu ister bireysel olarak kendim ister takım halinde oynayayım ya da yazanı ve yorumlayanı olayım her seferinde günlük hayatın karmaşası ve boğucu gürültüsünden uzaklaştırıyor ve 3-5 saatliğine de olsa beni son derece mutlu ediyor. 
Futbolla yatıp futbolla kalkan biri olmasam da benim futbol tutkum bana spordan beklentilerim olan sağlığı, haz ve keyif duygusunu, huzurlu ve mutlu olmayı ziyadesiyle yaşatıyor.
 
 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..