Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '12

 
Kategori
Anılar
 

Benim gibi olacaksın

Benim gibi olacaksın
 

Telefon çalmaya başladığı an içimde bir sıkıntı belirdi. Oysa henüz alo dememiş, karşımdaki kişinin sesini duymamıştım...Telefondaki ses eşime aitti...Acı haberi verirken gayet üzüntülü ve boğuk geliyordu sesi...Medine Teyze ölmüştü...Duraklama ile geçen bir kaç saniyeden sonra cenazeye nasıl gideriz? İş yerinden nasıl izin alırız? soruları belirdi akıllarda...Kısa bir telefon trafiğinden sonra gidilemedi cenazeye son görev yerine getirilemeyince keder bir kat daha arttı.Hep düşünülür konuşulur ya nasıl bir indandı diye. O, omuzlarına kadar uzanan bembeyaz baş örtüsü, orlon yeleği, çiçekli basma eteği, yaz kış demeden giydiği uzun naylon çarapları ve sokak terliği ile her yaz kapısının önünde oturur, top oynayan çocukları ve gelen geçeni izler, önünden kim geçse " Nereye gidiyorsun?" ya da "Nereden geliyorsun?"diye laf atar, insanı nereden gelip nereye gittiğine dair malumat vermeye mecbur bırakırdı. Tabi bu sorulara çoğu zaman ben de maruz kalır sinir olsam da yaşına hürmeten cevap verirdim. Anlamazdım ne denli yalnız olduğunu, insanların hayatlarında az da olsa bir yeri olsun istediğini...

Bir gün bir kapı önü sohbetinde gelininden yakınarak " Kızım, ben sizin gibi olamam artık, ama bir gün siz benim gibi olacaksınız" demişti bana...Bu sözüyle dahil oldu hayatıma...Beynime kazındı bu söz, kalbimi acıttı. Önceden de olması gerektiği gibi onu anlamamı ve ona saygı duymamı sağladı.  Doğruydu, o bizler gibi genç ve sağlıklı olamayacaktı fakat birgün biz de onun yaşına gelecektik... Ölümüyle mahallede büyük bir boşluk oldu biliyorum...Neden hep birileri insanların sağlığında kıymeti bilinmeli der de bu bize klişe gelir? ve neden bu klişe sözler yalnızca biz söylediğimizde anlamlı gelir bilmem...Tek bildiğim, başımızı kaldırıp selam vermeye bile erindiğimiz, yaşlı işte eski kafalı deyip iki çift laf etmediğimiz insanların hem yaşarken hem de ölümleriyle bize nasıl hayat dersi verdikleridir...

 
Toplam blog
: 14
: 869
Kayıt tarihi
: 08.05.12
 
 

Ben de herkes gibi düşlerimin peşinden çıktım yola... Bu yüzden Düş'e yazdım sevinçlerimi, üzüntü..