Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '11

 
Kategori
Siyaset
 

Benim güzel Amerika

Benim güzel Amerika
 

Denize sıfır, Karadeniz sahil ilçelerinden, memleketim olduğu için söylemiyorum, gerçekten emsaline zor rastlanabilen, yeşil renk dediğimiz renk çeşidinin her tonunu görebileceğiniz, adeta yeşiller kokteyli doğa güzelliğine sahip şirin ilçe Ardeşen'de Lisesi iki veya son sınıfında öğrenciyken, sağ-sol olaylarının en doruk noktalarını yaşadığımız o günlerde, hayata henüz toz pembe baktığımız yaşlarda ülke, her dönemde olduğu gibi o dönemde de Amerika tarafından senaryolanan oyunun sahnelendiği günlerini yaşıyordu. Tıpkı bugün Orta Doğuda yaşanan şii-sunni çatışmalarında olduğu gibi, ülkede adeta kardeş-kardeşi öldürüyordu..  

Amaç, terör ortamını oluşturmak, Askeri darbeye meşritiyet kazandırmak ve ülke'ye Serbest Piyasa Ekonomisini dizayn etmek ve ülke'yi AB ve ABD'ye daha bağımlı kılmaktı.  

Okulda sosyal etkinlikler dışında herhangi bir ideolojinin toplantılarına katılmaz, sağ ve sol felsefelerin ikisine de saygı duyar, ama konu şiddet olduğunda, yani aynı sınıf arkadaşlarının birbirlerine olan olumsuz tutumlarını gördükçe de içim acırdı... İki gruba da mesafeliydim. Bugün hayata karşı nasıl duruyorsam, o günlerde de gençliğimin ölçüsünde düşünebildiğim kadarıyla aynı duruşumdaydım..  

O günlerde de Liberal Sosyal Demokrat çizgisindeydim, bugünde. Ben değişmedim ama geliştiğimi söyleyebilirim.. Dönem arkadaşlarım çizgi değiştirip, zigzag çiziyorlar, üzülüyorum..  

Bi gün Sol görüşlü üç sınıf arkadaşımın beni ustalıkla deniz kenarına götürüp, "Devrim getireceğiz" telkinlerine karşı çıktığım için dışlandığımı hiç unutmam. Bugün Okul anılarımızı konuştuğumuzda, üç arkadaşımın da "Amerika tarafından kandırıldık" söylemlerini hep tekrarlıyorlar..  

Şakayla karışık da olsa onlara "Salak mıydınız, aptal mıydınız" sorusunu hep söyler dururum... Sağ görüşlü arkadaşlarım da aynı şeyleri söylüyorlar, "Kullanıldık.!"  

Bakıyorum da, o dönemin sağ ve sol görüşlü sözümona "militan" diye adlandırılan kişiler, dönemin örgüt yöneticileri tarafından da ilgi görmüyorlar. Yöneticiler, belli statülerine ulaştıkları halde sözkonusu dava arkadaşlarını yanlarına almamak için çeşitli oyunlar oynuyorlar..  

Ah Amerika, vah Amerika.!  

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..