Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Benim kalbim temiz..

Benim kalbim temiz..
 

Benim kalbim temiz demekle, kalp temiz olmaz.


'' Sizde mi böyle söyleyenlerdensiniz? ...'' Hemen hemen herkesin dilinde olan bu cümleyi yakışan da kullanıyor, yakışmayan da.

Kalbim temiz diyen kişilerin sığındıkları düşünce; ben kimseye kötülük yapmıyorum....Allah beni affer, hem kime ne zararım var?, ben oruç tutmasam da, namaz kılmasam da …olur, önemli olan benim kalbim..

Ayrıca etrafta ne kötü insanlar var, her namaz kılan, her oruç tutan keşke benim kadar iyi olsa.. Üstelik ne gelirse hep bu namaz kılanlardan geliyor..

Eğer sen de böyle düşünüyorsan, gerçekten uykudasın.

Neden biliyor musun?

Önce şunu iyi bilmelisin; Herkes kendinden sorumlu.

Ayrıca doğru.. namaz kılmadığı halde bize göre iyi olan insanlar olduğu gibi.. (Önemli olan bizim birbirimize değil, Rabbimize karşı iyi olmamız)

Namaz kılıp, oruç tutan, ibadetlerini yarım yamalak yapan kötülükten de geri kalmayan birçok insan da var.

Fakat şunu iyi bilmeliyiz ki; Allah’a kalpten bağlı olan, O’na sevgisini gösteriyor. Yaptığı her hareketi, söylediği her sözü ve tüm düşüncelerini Allah’ın razı olacağı şekilde yapıyor. Çünkü O’nu incitmekten çekiniyor.

Yaşadığı her an için, Rabbine şükrediyor. Bir an olsun, O’nu aklından çıkarma gafletine düşmüyor. Bilerek asla hata yapmıyor, affedici oluyor, kibirlenmiyor .

Tüm ibadetlerini titizlikle yerine getiriyor. Özellikle ahrette ilk olarak namazdan sorgulanacağını biliyor. Olumlu durumla da karşılaşsa, olumsuz durumla da karşılaşsa şımarmıyor, isyan etmiyor. Allah’ım ne verdiysen senden razıyım diyor.

Çünkü biliyor ki;

Rabbi ona şah damarlarından daha yakın. O dilemezse hiçbir şey olmaz.

Rabbi her an onu gözetiyor

Ve yine biliyor ki; Rabbi istemezse dal kıpırdamaz. ..

Yaptığı tüm iyilikler de, kötülükler de bir gün karşısına çıkacak ve Yaradan’ın önünde hesap verecek.

Dolayısıyla arkadaşlar gerçekten Allah’a yönelen, O’na derin bir sevgiyle bağlı olan kişi, her anını O’nun istediği şekilde geçiriyor. Üstelik bunu büyük bir şevkle yapıyor..

Kalbinin çok temiz olduğunu söyleyip göstermeyenler sabah tatlı uykusundayken, O kalkıp Rabbine yöneliyor, içini huzurla dolduruyor.

Ayrıca; temiz kalpli olduğu halde (!), O’nun için hiçbir fedakarlıkta bulunmayan insanlar gibi; dini anlatmaktan da, yaşamaktan da utanmıyor.

Utanırsa sadece Rabbinden utanıyor. O da; tüm bu güzellikleri bizlere bahşeden Yüce Yaradan’a karşı yeteri kadar layık olamamaktan dolayı.

Sözün özü;

Benim kalbim temiz demekle, kalp temiz olmaz.. Kalp Yaradan'a yönelirse güzel olur, temiz olur.

Sevgi ve ışıkla..

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..