Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '13

 
Kategori
İnançlar
 

Benim kalbim temizdir

Benim kalbim temizdir
 

Geçenlerde bir arkadaşın tavsiyesiyle Youtube’dan İzmir’de yaşayan bir hacı amcanın sohbetini izledim. Çok tatlı anlatıyordu.

Bu sohbetin adresini yazının altına kopyadım. Amcamız ege şivesi ile konuştuğu için bazı kelimeleri aynen aktarıyorum:

Bir gün uzaktan akraba birinin cenazesine gittik. Cenaze evine, Almanya'dan tanımadığım bir akraba da gelmişti. Baktım ortam müsait. Bir sohbet başlatem dedim. Çünkü hemen hepsi ibadetten uzaktı.

Afedersiniz isim neydi dedim. Halil, dedi. Halil sen namaz kılıyor musun, dedim. Hayır kılmıyorum, dedi.

Aslında kızım sana diyom, gelinim sen anla kabilinden herkese mesaj vereyim diye şunu anlattım:

Baktım başında bir fötor şapka vardı. Halil kardeş yolda gidiyorsun, başındaki şapka uçtu gitti. Birisi şapkayı tuttu, mendiliyle temizledi, sana uzattı.

Buyur bey ağabey, dedi. Adama teşekkür eder misin, etmez misin, dedim. Etmez miyim, tabi ederim, insanlık yapmış, dedi.

Dedim ki: Peki, şapkan için teşekkür etmeyi aklın kabul ediyor da, şapkanın altındaki kafan için niçin Allah’a teşekkür etmiyorsun? Yani ibadetle.Namaz, oruç, zekat ona teşekkürdür.

Dedi ki: “Ben namaz kılmam ama benim kalbim temizdir.”  Maşallah çok güzel ama hareket/aksiyon lazım, dedim. Nasıl, dedi.

Mesela seni bizim eve yemeğe çağırıyorum. Ama bir şartla, hiç elini oynatmadan kalbini temiz tutarek karnını doyurceksin, tamam mı Halil?

İyi de benim kimsenin namusunda, ırzında gözüm yok, dedi. Kalbinin temizliği aksiyon olmadan yeterli değildir, dedim.

Senin ehliyetin varmı? Yani araba kullanır mısın? dedim. Evet tabi, dedi. Sen arabaya bindin, araba uçuruma yuvarlandı bak.

Senin kalbin temiz, hareket etmeden oturdun. Araba yuvarlendi. Arabayı sürerken yoluna göre direksiyonu sağa kıvırcan yada sola kıvırcan, bir tehlike olursa frene bascen... Değil mi, Halil?

Yani aynen onun gibi; ezan okununca namaz kılcen, ramazan ayı gelince oruç tutcen. İçki, kumar, zina denince frene basıvercen, dedim.

Yoksa hiçbişey yapmazsen araba uçuruma yuvarlanır. Sen sadece kalbim temiz deyip ibadet yapmazsen cehenneme yuvarlanırsın Allah muhafaze. Çünkü hiçbir şey yapmamakte suçtur.

BU SOHBETİ YOTUBEDAN İZLEYEBİLİRSİNİZ:

 

http://www.youtube.com/watch?v=hgCwHZeQYzU

 

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

 
Toplam blog
: 455
: 812
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1973 Konya Ereğli doğumluyum. Selçuk üni. MYO Elektronik bölümü mezunuyum. 1993'e Friedreich Atak..