Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '13

 
Kategori
Hayvan Bakımı
Okunma Sayısı
67
 

Benim kırlangıçlarım

Benim kırlangıçlarım
 

Benim kırlangıçlarım


Kırlangıçlarla ilgili bir yazımı 21 Nizan 2013 tarihinde Milliyet Blog’ta yazmıştım. O tarihlerde  bizim balkonda  yuvalarını tamır ediyorlardı. Yanız bu arada serçelerle de  müthiş bir savaşları/ kavgaları vardı. Daha sonra  onlar (kırlangıçlar ) savaşı kazandılar. Haklıydılar çünkü daha önce yuvalarını geçen yıl onlar yapmışlardı. Serçeler hazıra konmak istiyorlardı. Fakat düşündüler gibi olmadı.

Sonunda   kaçmak zorunda kaldılar. Doğrusu ben de serçeleri  öldürmemek şartıyla  ara sına   onları kovuyordum.  Gönlüm Kırlangıçlardan yana idi. Zaten evimizin bir başka penceresinde  serçelerin yuvaları vardı...  Onları da kimi zaman okşuyor, seviyorum. Onların önüne bulgur ve ekmek kırınclarını serpiyorum. Kimi zaman da mutfağın kapısını ardına değin açık bırakıyorum. Serçler de gelip  ne varsa toplayıp gidiyorlar.. Elektrik süpürgesinin yapmadığını onlar kolaylıkla beceriyorlar...Gagaları ve gözleri galiba çok hassastır. Kimi zaman  hayret ediyorum onların bu gelişlerine.

Benim Kırlangıçlardan söz edecektim.Söz nerelere gitti, dolaştı...Kırlangıçlarım yuvalarını tamir ettikten sonra  kuluçkaya  yattılar, tahminen bir iki hafta sonra  üç yumurta yaptılar. Dişi  kırlangıç devamlı  yuvada kaldı. Hep nöbet tuttu. Yaklaşık  15 gündür   Yavrularının sesini duyuyorum üç tane  minik yavuruları vardır. Kırlangıçların   her ikisi de devamlı olarak yavrularına  dışarıdan yem getiriyorlar Ne sadık annelerdir....  Yemleri de genelde havada uçan kelebekler, sinekler,  böcekler ve en çok da   çekirgelerdir.  Yavrularını bunlarla besliyorlar. Bu beslenme  olayı da her gün vardır. Genelde sabahları...

Bir de dikkatimi bir şey daha çekiti. Anneleri genelde sabahları   yavrularana yem veriyorlar.  Kimi zaman cik cik seselerini de duyuyorum. Bizden hiç korkmuyorlar. Galiba bize güvendiler ve alıştılar. Bir de  afederseniz yavurlar hiçbir zaman yuvalarına pislik yapmiyorlar. Pisliklerini dışkılarını  geldiyi zaman  yuvadan dışarıya dorğu yapıyorlar. Özellikle buna çok dikkat ediyorlar. Sağı, solu gelişigüzel kirletmiyor.  Hayret edilecek bir durumdur bu bence ? 

Lafı fazla uzatmadan   benim bu yavrularım tahminen beş, altı güne kalmadan yuvadan  uçup gideceklerdir. Tahminen bu kez  bir daha  yumurta yapacaklardır, hayırlısı olsun. Onlar giderlerse inanın üzülürüm. Çünkü onlara iyicene alıştık. İmkânım onlasa da onları  bir tutabilsem ve bir öpebilsem. Ve   ayaklarına bir ufak  mavi boncuk  bağlayabilsem.

Bakalım  seneye bir daha  bunlar gelirler mi  diye düşünüyorum? Onlara  alıştım galiba,bir  daha uçup giderlese dört gözle bekleyeceğim...

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sayın Hocam, kırlangıçlar çok duyarlı hayvanlar. İnşallah seneye kıskançlıklarınızla salimen kavuşursunuz. Selam ve saygılar.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 03.06.2013 16:54
Cevap :
Merhaba Nahide Çelibi aziz vefalı öğretmenim, İnanın bu sevgiyi abartma diye yazmadım, bütün hayvanları seviyorum.Yalnız kırlangıçların sevgisi bir yana. Rahmetlik annem şöyle derdi: Kırlangıçlar büyük savaşlarda ve de Kerbelada Hz.Ali'ye yol gösteren kuşlardır" diyordu. Bundan dolmayı onları mübarek sayıyoruz.İlginize teşekkürler. Seneye inşallah yine birlikte oluruz. Hala onlarlabirlikteğiz.Güzün gidecekler.Selamlar.   03.06.2013 18:00
 

İlgiyle ve sevgiyle okudum hocam bu kırlangıç yazınızı.İnşallah seneye yine gelirler size, sanırım alışmışlar.Ne tatlı şeyler ben okurken bile kalbim pır pır etti sizi düşünemiyorum.Tüm bu güzellikler bizlere yani insanlara bahşedilmiş olağanüstü değerler tabi sizin gözünüzle bakabilene bizleri hem mutlu ediyor hem minnet duyguları içinde bırakıyorlar.Çok tatlı bir paylaşımdı değerli hocam.Selamlıyorum.

Şennur Köseli 
 03.06.2013 14:25
Cevap :
Merhaba Şennur Hanım, kırlangıçlara alıştık galiba. Onları çok seviyoruz.Onlar da artık bizim evin bir ferdi ,horantısı oldular. Hele yavruları bir başkadır. Eşim de onları çok seviyor...Daha yavruları kanatlanıp uçmadılar. Uçmalarını bekliyoruz. İlginize teşekkürler. Selam ve sevgilerimle.   03.06.2013 18:03
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1969
Toplam yorum
: 3949
Toplam mesaj
: 223
Ort. okunma sayısı
: 805
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster