Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '08

 
Kategori
Sinema
 

Benim mavi telaşım

Benim mavi telaşım
 

Gökhan'a


Hepimizin bir hikayesi var ve bu hikayenin adı var değil mi? Yok demeyin şimdi bana. Ben de yok diyordum ama varmış da adını koyamamışım bu hikayenin. Kadın- erkek herkesin bir hikayesi var.

Bu filmi seyreden herkesin eski sevgilisini aradığını duymuştum. Filmden çıkan bayanlar ağlarken erkeklerde gülüyordu. İşte bende ağlayanlardan ve eski sevgilisini arayanlardan olmamak için filme gitmek istemiyordum. Hatta sevgiliyi unutmak ile alakalı olan “P.S. I LOVE YOU” diye bir film vardı onu bile seyrettim.

“Kendimden korktum”

Korkuyordum kendimden. Acaba unuttum diyerek kendimi mi kandırıyorum diye. Sırf bu korkudan dolayı, onu ararım da yine rezil olurum korkusundan dolayı insan bir filmi seyretmekten korkar mı? Film müziklerini bile dinlerken ben filmden de kesin etkilenirim diyordum. Dum… diyorum, çünkü sonunda filme gittim. Evet “ıssız adam” filmini ben de seyrettim.

Mustafa hakkında her şey, Babam ve oğlum gibi filmlerle büyük başarılara imza atan Çağan Irmak, son projesi Issız Adam'da modern hayatların kişileri yalnızlığa sürüklediğinin hikayesini yemekler, anneler, eski şarkılar ve aşkla taçlandırıyor. Başrollerini Cemal Hünal ve Melis Birkan paylaşıyor.

“Bir gün ya figüran oluruz hayatımızın yada başrol oyuncusu”

Ada’nın Alper’den umudu kesip başkası ile evlenmesi iki yılını aldı. Aradan 5 yıl geçip de karşılaştıklarında Alper başkasının hayatını ödünç yaşıyordu, Ada ise kendi hayatının başrol oyuncusu olmuştu.

Filmi seyrederken bir de kendi hayatıma baktım acaba benim de hayatımda bir ıssız adam oldu mu diye. Evet oldu. Ama bildiğim bir şey daha var ki o ıssız adam pişman olmayacak. Dönmeyecek. Dönse de bulamayacak. Aslında dönmesi için bir gerekçe de yok. Yani beni hiç sevmemişti. Öyle bir aşkım olmadığı için belki de filmde ağlamadım.

“Bağlanmaktan korkuyoruz”

Aslına bakarsanız hepimiz bir parça bağımlılıktan korkuyoruz. Sadece Alper gibiler için geçerli değil. Hepimizde var bu durum. Kadınında da erkeğinde de. Bu duygu öyle bir duygu ki var olan alışkanlıklarımızın yerine öyle bir alışkanlığın geçme ihtimalini düşünmek önce korkuturken sonrasında kendinden de korkar oluyoruz. İşte bu korku biten aşkların nedeni ıssız adamlar için.

Günümüzde yaşanan, yaşanamayan, beklenen sona gelinemeyen ilişkilerden biri de bu Issız Adam filmiyle karşımıza çıktı. Filmin en beğendiğim yanı tamamen türk yapımı olması. Çağan Irmak işini biliyor diyebilirim hatta. Her şey o kadar yalındı ki. Bırakın böyle bir hayatınızın olup olmamasını müzikler için bile seyredilir. Filmde o müziklere klip çekmiş gibi olmuş resmen. Unuttuğumuz şarkılardı ve Çağan Irmak bunu bize hatırlattı.

Filminde hayatımızın da ana teması “SON PİŞMANLIK FAYDA ETMEZ” bence. Öyle de zaten.

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..